Mijn "nieuwe" Combi houdt in op de snelweg
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Een sleuteldag van de club kan eventueel ook nog een uitkomst bieden.
Welke hangt even af van waar je woont en hoever je ervoor wilt rijden.
Zie de agenda www.volvokv.nl/agenda voor de opties.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 785
Om op je vraag terug te komen; hij roept bij mij alleen maar meer vragen op: hoe is de compressie van de motor, staan de kleppen goed afgesteld, zijn de juiste bougies gemonteerd, werkt de -vervroeging-van de ontsteking naar behoren, wat is de co afstelling van de gasinstallatie. Immers als je op gas rijdt heb je niet zoveel met de afstelling van je carbuateur te maken. Of heb je last van zgn. zwevende kleppen bij hoge toerentallen?
Oeps, je gaat 130 rijden met een 50 jaar oude combi: hoe is de staat van technisch onderhoud? Een al of niet recente veiligheidskeuring is ook maar een momentopname.
Als workshop wil ik wel bovenstaande punten met je nalopen als je daar belangstelling voor hebt waarbij je wel zelf moet sleutelen.
en...graag een paar fotoos op de site!
gr. Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arthur Gobets (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 44
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arthur Gobets (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 44
Ben bang dat ik pas met 2 weken tijd heb door omstandigheden on rigoreus te sleutelen, als je me sturing kan/wil geven graag, stel ik enorm op prijs, ik sleutel idd liefst alles zelf, maar soms (vorige Amazon) kwam ik wat kracht/Handigheid tekort.
Ik zal eerdaags wel nog wat kleinigheidjes aanpakken en wat foto['s van inside of the beast maken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arthur Gobets (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 44
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arthur Gobets (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 44
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 493
Als de techniek niet al te belabbert is, is 130 voor een combi een kleinigheidCor Kraaijeveld schreef : Oeps, je gaat 130 rijden met een 50 jaar oude combi: hoe is de staat van technisch onderhoud?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arthur Gobets (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 44
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Alfriedel Boelen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 365
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Voor dat je naar een rollenbank gaat moet dit in orde zijn, anders zonde van het geld,
Dus:
Kleppen stellen (bij LPG iedere 10.000 km ten minste), Bougies bekijken, ontsteking controleren punten/elektrisch, liefst op CO%, luchtfilter, mengstuk LPG, Olie zwart ? wanneer vervangen. Ik zou ook nivo's/kleur bak, achteras en koelvloeistof checken
Wat kun je zelf en wat moet je uitbesteden.
Is dit een impulsaankoop, daarom geen aankoopkeuring gedaan ?.
Waar woon je ?
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.