Slecht lopen op hogere toeren.
- Frans van der Van der Pol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2017 10:36 #171261
door Frans van der Van der Pol
Slecht lopen op hogere toeren. is gemaakt door Frans van der Van der Pol
Hallo, ik heb een Volvo 142 met een B20 motor, deze loopt goed tot c.a. 2500 t/min. als ik meer gas geef gaat hij slecht lopen en inhouden.
ik heb het ontstekingstijdstip gecontroleerd, bougies en contactpunten vervangen, maar blijft gelijk.
weet iemand van jullie waar ik moet zoeken of wat dit kan zijn ?
Frans van der Pol
ik heb het ontstekingstijdstip gecontroleerd, bougies en contactpunten vervangen, maar blijft gelijk.
weet iemand van jullie waar ik moet zoeken of wat dit kan zijn ?
Frans van der Pol
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-08-2017 11:15 #171262
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Slecht lopen op hogere toeren.
Lpg of benzine ? Bij beide hetzelfde probleem? Indien alleen bij lpg .LPG afstelbout in slang naar carburateur hele slag verder open zetten .Onthouden hoe hij stond.Dan uitproberen met rijden. Indien zelfde probleem: weer terugstellen.Carburateur inspecteren: komt zuiger van Stromberg wel helemaal omhoog. Werkt de vervroeging van stroomverdelier goed? Aan vacuumslangetje zuigen. Moet bij dichthouden blijven staan. Is membraan stromberg carburateur nog heel?Is de klepspeling in orde?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2017 15:55 #171303
Beantwoord door Frans van der Van der Pol in topic Slecht lopen op hogere toeren.
Niek, bedankt maar dat heb ik al gecontroleerd. Mijn auto loopt op benzine. Ik heb alleen nog niet de brandstofdruk gecontroleerd, maar ik weet niet of dat wel eens voorkomt. Zuiger van carburateur gaat goed omhoog. En probleem doet zich ook voor als deze omhooggevallen is.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-08-2017 18:26 #171307
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Slecht lopen op hogere toeren.
Het kan ook zijn dat de benzinepomp te weinig druk heeft.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2017 13:08 #171573
Beantwoord door Frans van der Van der Pol in topic Slecht lopen op hogere toeren.
Hallo allemaal,
Ik heb de oorzaak van het slecht lopen op hogere toeren gevonden. De achterste uitlaatdemper zat verstopt met het isolatiemateriaal wat in de demper zit, Is losgekomen omdat de demper al wat ouder is en dit zat nu allemaal op een hoop voor het gat, waardoor de lucht er moeilijk Door heen kon. De rommel heb ik eruit gehaald (zie foto) en demper weer teruggemonteerd, loopt nu weer perfect.
Groet, Frans
Ik heb de oorzaak van het slecht lopen op hogere toeren gevonden. De achterste uitlaatdemper zat verstopt met het isolatiemateriaal wat in de demper zit, Is losgekomen omdat de demper al wat ouder is en dit zat nu allemaal op een hoop voor het gat, waardoor de lucht er moeilijk Door heen kon. De rommel heb ik eruit gehaald (zie foto) en demper weer teruggemonteerd, loopt nu weer perfect.
Groet, Frans
08-09-2017 08:39 #171651
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Slecht lopen op hogere toeren.
Tsjonge, dat is ook een goede zeg! Dan kun je zoeken! Fijn dat je het hebt gevonden!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl