Ophangrubbers monteren amazon uitlaat
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-06-2016 15:11 #161367
door Arno Pfennings
Ophangrubbers monteren amazon uitlaat is gemaakt door Arno Pfennings
Nou dat dus....is altijd een van mijn minst favoriete klusjes geweest. Dikke rubbers die niet meewerken en te grote afstanden die je moet overbruggen om de rubbers over de bevestigingspunten te krijgen (met een paar schroevendraaiers, een haak om mee te rekken en veel zweet)
Waarschijnlijk heb ik het al jaren op deze manier niet optimaal gedaan en zijn er bij de experts betere methoden bekend en wellicht ook de volgende (maar hoe dan ook even aan de rest melden zodat er handig gebruik van kan worden gemaakt)
Kleine krik en de uitlaat omhoog duwen richting onderkant auto hierdoor hoe je immers niet meer het verticale aandeel van de afstand tussen rubber en bevestiging te mee te nemen en zitten de bevestigingspunten van de uitlaat en de stompen op de chassisbalk even in 1 lijn. Om het nog optimaler te hebben de pijp tijdens het opkrikken naar 1 kant duwen waar je de rubber wilt plaatsen en vervolgens hetzelfde voor de andere kant doen.
Tsja soms komt wijsheid met de jaren :blink: (En gaat die ook weer met de jaren :kiss: )
Waarschijnlijk heb ik het al jaren op deze manier niet optimaal gedaan en zijn er bij de experts betere methoden bekend en wellicht ook de volgende (maar hoe dan ook even aan de rest melden zodat er handig gebruik van kan worden gemaakt)
Kleine krik en de uitlaat omhoog duwen richting onderkant auto hierdoor hoe je immers niet meer het verticale aandeel van de afstand tussen rubber en bevestiging te mee te nemen en zitten de bevestigingspunten van de uitlaat en de stompen op de chassisbalk even in 1 lijn. Om het nog optimaler te hebben de pijp tijdens het opkrikken naar 1 kant duwen waar je de rubber wilt plaatsen en vervolgens hetzelfde voor de andere kant doen.
Tsja soms komt wijsheid met de jaren :blink: (En gaat die ook weer met de jaren :kiss: )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ruud Reniers
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
25-06-2016 08:58 #161371
door Ruud Reniers
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Re:Ophangrubbers monteren amazon uitlaat
Grote tiwraps doen wonderen. Een lus door het rubber en je hebt alle ruimte om te trekken zonder dat je vingers er tussen zitten.
Verstuurd vanaf mijn Paris met Tapatalk
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
25-06-2016 18:41 #161379
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ophangrubbers monteren amazon uitlaat
Een grote bandenlichter met wat WD40 op de rubbers doet ook wonderen, demper maximaal omhoog en dan is het een fluitje van een cent.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Ruud Reniers
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
26-06-2016 08:13 #161402
door Ruud Reniers
Fluidfilm!
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Re:Ophangrubbers monteren amazon uitlaat
Bij die bandenlichter hoort ook een brug. 
Fluidfilm!
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-06-2016 00:17 #161430
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Ophangrubbers monteren amazon uitlaat
Een dikwandige pijp(2 a 3mm) aan het einde half doorgezaagd zodat je een halve maan krijgt.
Rubber om de pijp, halve maan om bevestigingspunt en rubber over bevestingspunt trekken.
Diameter pijp is diameter bevestigingspunt.
success
Johan Geers
O ja wel scherpe kantjes van de halve maan afhalen.
Rubber om de pijp, halve maan om bevestigingspunt en rubber over bevestingspunt trekken.
Diameter pijp is diameter bevestigingspunt.
success
Johan Geers
O ja wel scherpe kantjes van de halve maan afhalen.
- Pieter Barends (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-06-2016 15:14 #161439
door Pieter Barends (GAST)
Beantwoord door Pieter Barends (GAST) in topic Ophangrubbers monteren amazon uitlaat
ijzervlechttang. ophangrubber past er tussen zodat je keihard kan trekken zonder het rubber te beschadigen.