- Berichten: 2
lekkende carburateur
- Johan Vloon
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2016 15:05 #159792
door Johan Vloon
lekkende carburateur is gemaakt door Johan Vloon
de achterste SU carburateur van mijn B16B motor lekt benzine als de motor warm is. Er zit al een nieuwe pakkingset in. Moet de kurkenpakking eerst een dag in de olie liggen voor montage ?
gaat de benzine koken en wordt die er dan uit geperst ?
ik lees op internet om de uitlaat te omwikkelen met hittewerende tape (zoals bij motorfietsen wel gedaan wordt) of om een warmteschild te plaatsen.
wie heeft hier ervaring mee ?
gaat de benzine koken en wordt die er dan uit geperst ?
ik lees op internet om de uitlaat te omwikkelen met hittewerende tape (zoals bij motorfietsen wel gedaan wordt) of om een warmteschild te plaatsen.
wie heeft hier ervaring mee ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 934
23-04-2016 17:27 #159795
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic lekkende carburateur
Oorzaken voor een lekkende SU:
- niet afsluitende vlotternaald. meestal is de oorzaak een slechte afstelling en zelden de naald zelf. Staat goed beschreven in de Haynes manual.
- kapotte vlotter waardoor deze "onder water" komt te liggen en dus niet meer kan afsluiten
- Loszittende bout waarmee de vlotterkamer aan de body bevestigd is. De vlotterkamer kan dan met de motor mee gaan trillen waardoor de naald niet meer afdicht.
Succes,
Teun
- niet afsluitende vlotternaald. meestal is de oorzaak een slechte afstelling en zelden de naald zelf. Staat goed beschreven in de Haynes manual.
- kapotte vlotter waardoor deze "onder water" komt te liggen en dus niet meer kan afsluiten
- Loszittende bout waarmee de vlotterkamer aan de body bevestigd is. De vlotterkamer kan dan met de motor mee gaan trillen waardoor de naald niet meer afdicht.
Succes,
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3556
24-04-2016 02:48 #159811
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic lekkende carburateur
Of nog boven op die van Teun de leiding naar de sproeier afdichting bij de vlotterkom.
Maar wat Teun zegt komt het meeste voor.
goed afstellen vlotter neveau is een must voor het goed lopen van de motor.
success
Johan Geers
Maar wat Teun zegt komt het meeste voor.
goed afstellen vlotter neveau is een must voor het goed lopen van de motor.
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Vloon
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
24-04-2016 10:27 #159819
door Johan Vloon
Beantwoord door Johan Vloon in topic lekkende carburateur
Haynes heb ik niet, is de dikte van het hulpstuk voor de "lever" van de vlotter 11 mm voor de SU H4 carburateur. Het staat niet vermeld in de werkplaatshandleiding van de club.
vr. gr. Johan Vloon
vr. gr. Johan Vloon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 934
23-05-2016 17:48 #160689
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic lekkende carburateur
Hoe is het nu?
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





