Gaskabel P1800 Injectie tbv Amazon met Mikuni/Keihin

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
15-04-2016 08:11 #159577 door Arco Ruighaver (GAST)
Gaskabel P1800 Injectie tbv Amazon met Mikuni/Keihin is gemaakt door Arco Ruighaver (GAST)
Ik heb het voornemen om mijn Amazon te voorzien van een set (4 Stuks) 40mm motorfiets carburateurs. Ik ben nu bezig alle onderdelen te verzamelen en dan maak ik hier een voortgang topic over.

Nu gebruiken deze carburateurs een gaskabel, daar waar mijn Amazon een stangen-systeem gebruikt.Ik gebruik als spruitstuk de basis van een B20E/F en zag dat de 1800ES een gaskabel gebruikt.

Kan iemand hier misschien een paar foto's van maken hoe de stang vanaf het pedaal door het schutboard heen aan de kabel bevestigt zit? Ik heb wat inspiratie nodig.

Alvast dank
Gr Arco

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2016 10:16 #159589 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Gaskabel P1800 Injectie tbv Amazon met Mikuni/Keihin
In de 140 E versies zit ook een kabelbediening. Vanaf '73 is dat een stangensysteem. Zie onderdelenboeken in de documentatie.
Zorg wel dat de kabel perfect recht aansluit op de overbrenging bij het schutbord. Een beetje scheef en hij breekt af op het 6-banen gekkenhuis in St.Petersburg. Of net daarna als je mazzel hebt, zoals ik. :lol:


groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2016 03:16 #159604 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Gaskabel P1800 Injectie tbv Amazon met Mikuni/Keihin
Beste Arco,ik heb ook een B20E met kabelbediening in mijn vorige amazone gehad.
Ik had daar waar het vaste draaipunt van het stangen meganisme tegen het schutbord zit een draaipunt gemaakt waar ik van stangen mechanism overging naar kabel.
Als je in die constructie interesse heb wil ik het wel een keer voor je uittekenen.
Is eenvoudig en werkt goed.
Ik denk dat er naalden in de carburators zitten, deze moet wel de karakteristiek hebben van een KN naald, ik ben bang dat er rijkere naalden inzitten dan een KN.
Het is over het algemeen zo hoe lager het aantal CC hoe rijker de naald.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
16-04-2016 07:37 #159606 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Gaskabel P1800 Injectie tbv Amazon met Mikuni/Keihin
Hoi John,

Als je een kein schetsje wilt maken houdt ik mij aanbevolen :)

Setup gaat staan uit:
- 4x Keihin CVK-D38 (Kawasaki ZXR750)
- B20 Injectie Spruitstuk, waar het volledige gasklephuis vanaf is gehaald, zodat alleen de runners over blijven.
- King Instelbare Brandstofdrukregelaar met meter.

Vervolgens dmv een LC1 de basis-afstelling maken, en daarna op de rollenbank de fijnafstelling. Ik heb van 4 jaar geldeden een Dynorun uitdraai liggen van de huidige setup toen (iets van 120PK aan de wielen met een Weber 36DCD), dus leuk om een vergelijk te maken. Gewoon...Omdat het kan. :)

Setup is:
- B20B + 85mm LPG kop met grotere kleppek + 0.8mm Koppakking
- TT3 Nokkenas
- Simons Uitlaat
- Weber 36DCD 2x36mm Tweetraps


Gr Arco

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2016 05:47 #159628 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Gaskabel P1800 Injectie tbv Amazon met Mikuni/Keihin
Beste Arco, hierbij een schetsje van hoe ik het heb opgelost.

Beugel 19 haal je weg en vervang je voor de beugel van het schetsje.
Gaten A en B hetzelfde maken als oude beugel.
De slag van stang nr13 is 40mm dus om een niet te schuine stand van de draaiende hefboom te creeeren deze 60mm maken tussen kogelkoppeling en scharnierpunt.
Kogel moet je van een oude hefboom afslijpen en op nieuwe hefboom lassen.
Scharnierpunt C zit op dezelfde hoogte als van oude beugel.
Scharnierpunt C van een busje voorzien of insluiten in carrosorie ringen omkantelen zoveel mogelijk te voorkomen
Daar waar de kabel gemonteerd zit heb ik toen der tijd een stelinrichting gebruikt van een fietskabel zie foto.
Maat E is afhankelijk van de kabelslag van je carburators.
Is deze b.v. 30mm dan wordt afstand E, 30/40X60=45mm,maar is deze b.v. 60mm dan wordt E, 60/40X60=90mm.
Het matriaal wat ik gebruikt heb deze constructie is 15X3mm.
Bekijk wel of het e.e.a. uitkomt met je kachelslangen.
Mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag.

m.vr.gr.

Johan Geers





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
17-04-2016 08:37 #159630 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Gaskabel P1800 Injectie tbv Amazon met Mikuni/Keihin
Beste Johan,

Bedankt voor de uitvoerige uitleg en afbeeldingen. Ik heb nog wat stangenstelsels en onderdelen liggen waar ik dit prima van kan maken.

Tnx!
Arco

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-04-2016 01:11 #159661 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Gaskabel P1800 Injectie tbv Amazon met Mikuni/Keihin
Beste Arco, als je toch genoeg stangenstelsels heb zou je er misschien over kunnen denken om scharnierpunt C wat lager te maken i.v.m. de kachelslangen.
In ruststand moet de hefboom ongeveer op 45gr staan richting kabelaansluiting.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Matthias Dejonckheere
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
02-08-2021 09:53 #195116 door Matthias Dejonckheere
Beantwoord door Matthias Dejonckheere in topic Gaskabel P1800 Injectie tbv Amazon met Mikuni/Keihin
Arco, (ev. Johan)

Deze thread is nu al even oud maar sluit het beste aan bij mijn vraag (heb op het forum toch niet veel gelijkaardigs gevonden).
Bezig met de inbouw van een B20E in een Amazon en ook op zoek naar de beste optie om een overgang van stang naar kabel te doen.
Eerste idee was om de stang in de binnenruimte van een P1800E te nemen en die over te zetten op de stang binnen van de Amazon maar dan was de vraag of de verplaatsing van de kabel wel ok zou zijn.
Daarnaast ook niet zeker of de bevestiging dan ook mooi op het schutbord zou kunnen zitten... en veel foto's hiervan lijk ik ook niet online te vinden...
Een 240 pedaal (met overzet orig Amazon) was misschien ook een optie maar de 1800/140 kabel is denk ik niet lang genoeg om zover te geraken.

Dan dit draadje gevonden en kan me wel vinden om het stangenmechanisme zover mogelijk te laten zitten (binnenruimte blijft zoals die was) en de overgang in de motorruimte te voorzien.
De tekening van Johan, met bijhorende uitleg lijken me wel doenbaar, ik had wel nog deze vraag: klopt het dat de kabel dan omhoog vertrekt?

Arco, zou jij dan effectief iets gelijkaardigs gemaakt hebben? Heb je daar dan eventueel foto's van of heb je toch iets anders gedaan?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Matthias

www.mdejonckheere.be
Volvo P120 1967 Project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-08-2021 11:48 #195150 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Gaskabel P1800 Injectie tbv Amazon met Mikuni/Keihin
De tekening van Johan, met bijhorende uitleg lijken me wel doenbaar, ik had wel nog deze vraag: klopt het dat de kabel dan omhoog vertrekt?

Zover ik mij nog kan herinnerren verterkt de kabel langs boven.

succse

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.