gasklep en gasklepas
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
ik heb wat onderdeelnummers gevonden maar kan hier verder weinig mee.
nummers zijn
419757 = as
419748 = klep
weet iemand misschien een alternatief?
Het moet wel een as zijn waar aan 1 kant de gasklepstand melder aan kan.
ik krijg mijn huidige gasklep niet lekker werkend, koud gaat deze goed dicht echter warm blijft hij net een klein beetje open staan als je het gas langzaam loslaat.
Al verschillende dingen geprobeerd maar krijg het niet gevonden.
Ik heb er nu een extra veertje aan hangen, werkt op zich goed echter gaat mijn pedaal te zwaar en is niet fijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
waarschijnlijk is de gasklepas cq zijn de gasklepaslagers versleten (heeft de as ook speling? Dit met gasklep open en dicht voelen). Alleen de as uitwisselen zal dan niet genoeg zijn, dan moeten er ook nieuwe lagerbussen in. Dergelijke gasklepas-met-lagers-revisiesets ken ik wel, maar dat is niet gewoon sleutelwerk: dan moet het huis uitgeboord worden, de glijlagers erin geperst en daarna op de juiste maat gemaakt worden, en dat alles perfect in lijn anders klemt de as. Dus volgens mij beter op zoek gaan naar een kompleet inlaatspruitstuk met (nagenoeg) spelingvrije as/klep. In beide gevallen moet daarna de boel (vooral de gasklepstandmelder) weer goed afgesteld worden.
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Demonteren moet je het toch...maar het is eenvoudig om dit bij een revisiebedrijf te laten verbussen.
Waar woon je ?
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
"Ed van der Zee" schreef:
Ja, een ander inlaatspruitstuk is prima, tenminste als daar de bussen niet van zijn versleten.
Demonteren moet je het toch...maar het is eenvoudig om dit bij een revisiebedrijf te laten verbussen.
Waar woon je ?
een ander inlaatspruitstuk is geen optie!
Ik heb mijn inlaatspruitstuk injectorhouders gelast en om dit weer op een ander spruitstuk te doen is mij teveel werk.
- Jurriaan
-
- Senior lid
-
Bij de 1800E ben ik ook tegen een versleten gasklepas aangelopen. Deze wil ik tzt laten vervangen bij een revisiebedrijf voor een nieuwe set. Na een queeste over het internet kwam ik uiteindelijk in contact met Harald Schöller. De beste man, van Duitse kom af, heeft een machine werkplaats waarin hij allerlei technisch vernuft voorbrengt.
Zo heeft hij namelijk voor het Bosch D-Jetronic systeem een set gemaakt van een nieuw ontwikkelde gasklepas en lagers. Dhr. Schöller vertelde mij dat de pasvorm van de onderdelen gelijk is aan de originele onderdelen, maar dat de materialen waarvan ze gemaakt zijn beter bestand zijn tegen slijtage.
Met betrekking tot de montage van het geheel schreef hij mij:
It should be done by an expert who is familiar with carburettors and throttle bodies.
The removal of the old bushings must taken very careful for not damaging the body. Then the new bearings should be pressed in the body by use of an piloted shaft to ensure perfect axial alignment. Too much of force by pressing can easily permanent damage the body.
Voor meer informatie (auf Deutsch) kan je kijken op: deze site uit Oostenrijk
Groeten, Jurriaan
Dan nog even een disclaimer
Daarnaast heb ik geen aandelen in het bedrijfje, ook niet via Panama...
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
ik heb de site gevonden niet via de link maar gegoogeld op de naam van de beste man.
Ik wil gewoon de onderdelen hebben en ga zelf proberen om dit erin te krijgen.
Ik heb hiervoor een freesbank die ik kan gebruiken om het spruitstuk te verbussen, dit moet wel gaan lukken (hoop ik)
Als iemand anders nog weet waar ik de onderdelen kan kopen??????
- Jurriaan
-
- Senior lid
-
De man doet niet zelf aan revisie van throttle bodies. Hij maakt alleen de onderdelen.
Mocht je interesse hebben, dan kan je hem mailen en zo'n setje bestellen.
Groet, Jurriaan
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-