Zenith 34vn op een B4B plaatsen
- stefan hoogvliet
- Junior lid
-
Minder
Meer
28-03-2016 11:14 #159121
door stefan hoogvliet
Zenith 34vn op een B4B plaatsen is gemaakt door stefan hoogvliet
Beste volvo kenners,
Ik ben Stefan en ik ben nieuw hier, de reden dat ik me hier heb aangemeld is dat ik een boot heb met een Volvo Penta B4B motor erin. Ik heb de motor inmiddels voorzien van een 123 ontsteking en het is aantikken en starten.
Het draaien onder belasting wil echter niet echt...
De originele caberateur van de motor was behoorlijk vergaan, wel had ik nog een Zenith 34vn liggen van een B16 volvo penta. Ik dacht dit dit wel zou moeten werken.
Gisteren was de grote dag voor de proefvaart, alleen de motor wilde niet boven de 1500 toeren uitkomen... als ik meer gas gaf dan sloeg hij uit.
Ik heb de carberateur gisteren er nog wel afgehaald en gereinigd, maar ik kon nu niet echt de conclusie trekken of hij nu juist te veel of te weinig benzine kreeg wanneer ik meer gas gaf. (dus of hij verzoop of juist stikte...)
Weten jullie of een 1.4 B4b motor goed zou kunnen draaien met een 34VN caberateur?
bedankt alvast!
hier de fotos van de carberateur:
Ik ben Stefan en ik ben nieuw hier, de reden dat ik me hier heb aangemeld is dat ik een boot heb met een Volvo Penta B4B motor erin. Ik heb de motor inmiddels voorzien van een 123 ontsteking en het is aantikken en starten.
Het draaien onder belasting wil echter niet echt...
De originele caberateur van de motor was behoorlijk vergaan, wel had ik nog een Zenith 34vn liggen van een B16 volvo penta. Ik dacht dit dit wel zou moeten werken.
Gisteren was de grote dag voor de proefvaart, alleen de motor wilde niet boven de 1500 toeren uitkomen... als ik meer gas gaf dan sloeg hij uit.
Ik heb de carberateur gisteren er nog wel afgehaald en gereinigd, maar ik kon nu niet echt de conclusie trekken of hij nu juist te veel of te weinig benzine kreeg wanneer ik meer gas gaf. (dus of hij verzoop of juist stikte...)
Weten jullie of een 1.4 B4b motor goed zou kunnen draaien met een 34VN caberateur?
bedankt alvast!
hier de fotos van de carberateur:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-03-2016 11:53 #159123
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Zenith 34vn op een B4B plaatsen
Het zou in principe moeten lopen.
de sproeiers zijn niet ideaal , carburateur is immers voor een 1600.
wat echter meer voor de hand ligt is dat er het een en ander aan kanalen en sproeiers zijn
dichtgekalkt door het niet gebruiken/ouderdom.
ultrasoon reinigen zou het kunnen oplossen , anders perslucht , je bereikt dan echter niet de inwendige kanalen.
je zou ook nog forté brandstofsysteemreiniger kunnen proberen.
carburateur moet i.i.g. geen uitgesleten huis en gasklepas hebben , als het valse lucht aanzuigt , dan wordt
het niks.
de sproeiers zijn niet ideaal , carburateur is immers voor een 1600.
wat echter meer voor de hand ligt is dat er het een en ander aan kanalen en sproeiers zijn
dichtgekalkt door het niet gebruiken/ouderdom.
ultrasoon reinigen zou het kunnen oplossen , anders perslucht , je bereikt dan echter niet de inwendige kanalen.
je zou ook nog forté brandstofsysteemreiniger kunnen proberen.
carburateur moet i.i.g. geen uitgesleten huis en gasklepas hebben , als het valse lucht aanzuigt , dan wordt
het niks.
- stefan hoogvliet
- Junior lid
-
Minder
Meer
28-03-2016 14:44 #159129
door stefan hoogvliet
Beantwoord door stefan hoogvliet in topic Zenith 34vn op een B4B plaatsen
Hallo Rene,
bedankt voor de je bericht, ik heb hem gisteren ultrasoon gereinigd en daarna doorgespoten met perslucht. Ik kwam inderdaad wat vieze sproeiers tegen. Ik heb de boot nog niet getest vandaag ivm de harde wind.
De carburateur zou in principe schoon moeten zijn nu.
Ik zal het volgend weekend weer proberen, of misschien van de week wel even.
Goed om te horen dat hij wel zou moeten lopen met deze carburateur, dan kan het daar niet meer aan liggen straks!
bedankt voor de je bericht, ik heb hem gisteren ultrasoon gereinigd en daarna doorgespoten met perslucht. Ik kwam inderdaad wat vieze sproeiers tegen. Ik heb de boot nog niet getest vandaag ivm de harde wind.
De carburateur zou in principe schoon moeten zijn nu.
Ik zal het volgend weekend weer proberen, of misschien van de week wel even.
Goed om te horen dat hij wel zou moeten lopen met deze carburateur, dan kan het daar niet meer aan liggen straks!