Benzinedopslot Combi is zonder sleutel open te krijgen!
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-01-2016 17:41 - 13-01-2016 16:21 #157193
door Hansw
Benzinedopslot Combi is zonder sleutel open te krijgen! is gemaakt door Hansw
Niet handig.. je sleutels kwijtraken..
Wel een setje reservesleutels, maar daar zit een andere benzinedopsleutel aan... kom ik achter.. nooit geprobeerd, we rijden altijd met een sleutelset en vooral tijdens de vakantie op benzine.
Is dit type dop op de een of andere manier open te krijgen zonder al te veel te beschadigen?
Wel een setje reservesleutels, maar daar zit een andere benzinedopsleutel aan... kom ik achter.. nooit geprobeerd, we rijden altijd met een sleutelset en vooral tijdens de vakantie op benzine.Is dit type dop op de een of andere manier open te krijgen zonder al te veel te beschadigen?
Laatst bewerkt 13-01-2016 16:21 door Hansw.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-01-2016 22:23 #157209
door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Benzinedopslot Combi is zonder sleutel open te krijgen!
Toen ik mijn Katterug kocht, zaten er geen sleutels bij. Om dezelfde benzinedop open te krijgen, heb ik een oude sleutel gevonden van zo'n zelfde dop. Die pastte natuurlijk niet. Maar ik heb toen de sleutel steeds iets minder diep in het sleutelgat gedaan, al draaiend. Na enige millimeters kreeg ik hem open. Dus veel geluk gehad. En ik denk dat die oude sloten niet zo geweldig meer zijn door slijtage. In ieder geval de moeite waard om te proberen, succes!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-01-2016 23:51 #157212
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Benzinedopslot Combi is zonder sleutel open te krijgen!
Of zoals een autodief het doet met het contactslot. Ram er een schroevendraaier in en zet er een grip tang op en draaien.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-01-2016 00:20 #157214
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Benzinedopslot Combi is zonder sleutel open te krijgen!
Ben, al geprobeerd en een schroevendraaier is wat zonde.
10-01-2016 12:57 #157225
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Benzinedopslot Combi is zonder sleutel open te krijgen!
Van de deursloten zijn er maar een handvol verschillende sleutels toch? Is dat bij de benzinedop net zo?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
10-01-2016 13:46 #157228
door Bart Dirven
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Beantwoord door Bart Dirven in topic Benzinedopslot Combi is zonder sleutel open te krijgen!
Hans,
Het is mij alleen gelukt door de dop stuk te maken. Schroevendraaier tussen slot en chroom in slaan en daarmee de vrijloop blokkeren. Helaas dan op zoek naar een nieuwe dop
.
Het is mij alleen gelukt door de dop stuk te maken. Schroevendraaier tussen slot en chroom in slaan en daarmee de vrijloop blokkeren. Helaas dan op zoek naar een nieuwe dop
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-01-2016 23:51 #157248
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Benzinedopslot Combi is zonder sleutel open te krijgen!
Hans, zelfde problem gehad, ik heb de boormachine in het slot gezet en mijn reserve dop erop gezet.
jammer maar geen andere keuze.
Johan Geers
jammer maar geen andere keuze.
Johan Geers
11-01-2016 07:55 #157255
door Gerben Polder
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Beantwoord door Gerben Polder in topic Benzinedopslot Combi is zonder sleutel open te krijgen!
Als je het lang genoeg uit kunt zingen zou ik naar een nieuwjaarsbijeenkomst (3x letter waarde) gaan en wat leden vragen hun sleutel te passen. Als er eentje past kun je gelijk een kopietje laten maken :roll:
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
11-01-2016 08:19 #157256
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Benzinedopslot Combi is zonder sleutel open te krijgen!
Ik heb nog een zak vol sleutels...... kom maar passen
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-01-2016 16:20 #157355
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Benzinedopslot Combi is zonder sleutel open te krijgen!
Dries bedankt, kom ik doen.
Inmiddels heb ik hem wel los! De oplossing is eigenlijk wel simpel. de aanzuigbuis is best kort. De dop kun je iets draaien waardoor je de vier bevestigingsschroeven achter de dop los kunt draaien. Binnenuit de ontluchtingsslang los en de twee slangklemmen van de dikke rubberen slang naar de tank en je kunt de vulpijp er voorzichtig uithalen.
Vervolgens kijk je vanaf de achterkant op de tankdop en zie je twee kruiskopschroefjes
Met een kruiskopschroevendraaier kun je die losdraaien waardoor de dop gedeeltelijk uit elkaar valt en je de dop er af kunt pakken. je kijkt dan op de vergrendelpal als je die omdraait ben je klaar.
Je kunt het palletje/ schuifje omdraaien en dan heb je een dop zonder slot.. totdat ik mijn sleutels weer terug vind.
De benzinedop is makkelijk uit elkaar te halen, en als ik bij Dries geen passende sleutel vind maak ik het slotje wel pas met behulp van een slijpsteen..
Bij een sedan is de dop vulhals ook niet zo lang volgens mij, dus misschien kun je daar ook wel met behulp van bovenstaande de dop eraf krijgen met behoud van de dop. waar ik nog wel even over deed was de vraag waarom de sleutel er soms wel uit wilde en soms niet. De sleutel wil er alleen maar uit als de dop op slot zit...
Inmiddels heb ik hem wel los! De oplossing is eigenlijk wel simpel. de aanzuigbuis is best kort. De dop kun je iets draaien waardoor je de vier bevestigingsschroeven achter de dop los kunt draaien. Binnenuit de ontluchtingsslang los en de twee slangklemmen van de dikke rubberen slang naar de tank en je kunt de vulpijp er voorzichtig uithalen.
Vervolgens kijk je vanaf de achterkant op de tankdop en zie je twee kruiskopschroefjes
Met een kruiskopschroevendraaier kun je die losdraaien waardoor de dop gedeeltelijk uit elkaar valt en je de dop er af kunt pakken. je kijkt dan op de vergrendelpal als je die omdraait ben je klaar.
Je kunt het palletje/ schuifje omdraaien en dan heb je een dop zonder slot.. totdat ik mijn sleutels weer terug vind.
De benzinedop is makkelijk uit elkaar te halen, en als ik bij Dries geen passende sleutel vind maak ik het slotje wel pas met behulp van een slijpsteen..
Bij een sedan is de dop vulhals ook niet zo lang volgens mij, dus misschien kun je daar ook wel met behulp van bovenstaande de dop eraf krijgen met behoud van de dop. waar ik nog wel even over deed was de vraag waarom de sleutel er soms wel uit wilde en soms niet. De sleutel wil er alleen maar uit als de dop op slot zit...