Spruitstuk met dubbele SU carburateurs
- Dick Spieard (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Overgangstypen kregen dubbele Stromberg
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 545
Ik wil ze binnenkort gaan plaatsen op de B20 motor van de 142 van mijn zoon.
Onze onderdelenshop levert bv wel een vlotter ervoor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dick Spieard (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Heb je de extra gaskleppen die in het spruitstuk zitten er ook uitgehaald.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2052
Er horen kleine aluminium labeltjes aan de carburateurs geschroefd te zitten, met het nummer daarop (b.v. AUD 511F en AUD 511R) kan ik precies zeggen voor welke het is (er zijn 9 verschillende sets met 3 verschillende naalden). Maar de verschillen zullen gering zijn en daardoor op alle B20 inzetbaar.
De kleppen in het spruitstuk worden tegenwoordig meestal verwijderd.
groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Correct, zie ook onderstaand fragment uit de SU Owners Workshop Manual. Mogelijk echter niet voor alle markten geleverd."Rudi Dortangs" schreef:
Het zijn dubbele HIF6 voor B20B en B20D in de 140 serie, bouwjaren 1971 t/m 1974.
Overigens kun je zowel de HIF's als het bijbehorende spruitstuk ook zien in de onderdeelboeken van de 140 (zie onder "Documentatie").
Weet iemand wat de functie is van die extra gaskleppen in het spruitstuk? Ik kijk daar vreemd tegenaan...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Renny Verwer
- Offline
- Elite-lid
Het resultaat was dat bij gas los laten de motor heel langzaam in toeren terugvalt, waardoor de auto geen mooi gedrag ging vertonen. Je kunt ook de extra compensatiebuizen zien op de foto. We hebben in die tijd de kleppen verwijderd en de openingen
afgesloten met passende buizen zodat ook de compensatiekanalen waren afgesloten. Hierdoor ging het gedag weer lijken de op oudere motoren met de oude type SU carburateurs.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 545
Bedankt ook voor de kopie uit het SU-overzicht.
Ik heb weliswaar de set HIF's, maar dus niet het bijhorende spruitstuk.
Ik heb destijds de set verkregen met een standaard inlaat-spruitstuk voor dubbele SU's.
Ik begrijp dus dat ik de carb's daarop wel zou kunnen monteren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marc van der Marek (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 536
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.