Spruitstuk met dubbele SU carburateurs
- Dick Spieard (GAST)
- Elite lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Overgangstypen kregen dubbele Stromberg
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
- Berichten: 556
Ik wil ze binnenkort gaan plaatsen op de B20 motor van de 142 van mijn zoon.
Onze onderdelenshop levert bv wel een vlotter ervoor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Heb je de extra gaskleppen die in het spruitstuk zitten er ook uitgehaald.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2130
Er horen kleine aluminium labeltjes aan de carburateurs geschroefd te zitten, met het nummer daarop (b.v. AUD 511F en AUD 511R) kan ik precies zeggen voor welke het is (er zijn 9 verschillende sets met 3 verschillende naalden). Maar de verschillen zullen gering zijn en daardoor op alle B20 inzetbaar.
De kleppen in het spruitstuk worden tegenwoordig meestal verwijderd.
groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Correct, zie ook onderstaand fragment uit de SU Owners Workshop Manual. Mogelijk echter niet voor alle markten geleverd."Rudi Dortangs" schreef:
Het zijn dubbele HIF6 voor B20B en B20D in de 140 serie, bouwjaren 1971 t/m 1974.
Overigens kun je zowel de HIF's als het bijbehorende spruitstuk ook zien in de onderdeelboeken van de 140 (zie onder "Documentatie").
Weet iemand wat de functie is van die extra gaskleppen in het spruitstuk? Ik kijk daar vreemd tegenaan...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Het resultaat was dat bij gas los laten de motor heel langzaam in toeren terugvalt, waardoor de auto geen mooi gedrag ging vertonen. Je kunt ook de extra compensatiebuizen zien op de foto. We hebben in die tijd de kleppen verwijderd en de openingen
afgesloten met passende buizen zodat ook de compensatiekanalen waren afgesloten. Hierdoor ging het gedag weer lijken de op oudere motoren met de oude type SU carburateurs.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
- Berichten: 556
Bedankt ook voor de kopie uit het SU-overzicht.
Ik heb weliswaar de set HIF's, maar dus niet het bijhorende spruitstuk.
Ik heb destijds de set verkregen met een standaard inlaat-spruitstuk voor dubbele SU's.
Ik begrijp dus dat ik de carb's daarop wel zou kunnen monteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 536
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.