Na motor revisie en carb revisie...

• 13437-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2015 14:25 #156209 door 13437-dummy
Na motor revisie en carb revisie... is gemaakt door 13437-dummy
Motor (B18) gereviseerd (volledig), carb (Zenith) gereviseerd (setje), ontsteking gesteld (statisch op 12, later met lamp overal geprobeerd tussen de 9 en 14, nauwelijks verschil).

Motor loopt. Start nagenoeg gelijk.
Rustig gas geven, pakt prima op.

Ineens vol gas geven : hikt / houdt even in.
Rijden : gaat als je HEEL rustig gas geeft OF als de choke continue een stukje uit is.
In carb (luchtfilter verwijderd) : verneveling lijkt mooi , tenzij je ineens vol gas geeft, dan spettert 't wat meer
Brandstof druk lijkt prima (heb filtertje zitten na pomp, en die zit keurig vol) zo ook vlotterkamer.
Afstelschroef stationair : doet niet heel veel, moet nagenoeg helemaal in / uit draaien om verschil te horen / motor af te laten slaan.

Mijn voorzichtige conclusie (als niet mechanisch/motorisch techneut); krijg altijd te weinig brandstof of teveel lucht.

Maar hoe kan dat denk je dan, carb gereviseerd, nieuwe sproeiers, alles schoon en fris.

- kan dit komen omdat blok is gereviseerd en cylinders iets groter zijn en daardoor meer 'voeding' nodig heeft?
- moeten er andere grotere sproeiers in? En zo ja welke dan, kom ik niet uit :-(

help?

* V70 2.4D Momentum 2011
* V50 2.4i Summum 2006
* 142 2.0 GL(?) 1970

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
01-12-2015 17:32 #156216 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Na motor revisie en carb revisie...
Zentith of zentith stromberg 175cd ?

Of te wel met of zonder membraam?

Denk vanwege je opmerking "Afstelschroef stationair : doet niet heel veel, moet nagenoeg helemaal in / uit draaien om verschil te horen / motor af te laten slaan." aan de Zenith zonder membraam dus het valstroomtype.

Heb je al gekeken of je ergens valse lucht zuigt?
(even rond de asjes en pakkingen wat remmenreiniger spuiten en als je toerental veranderd weet je genoeg)

Doet je acceleratiepompje het nog goed? FF indrukken en er moet een echt straaltje uit komen. (kan je doen zonder draaiende motor)

De revisie van je blok zal niet zoveel aan inhoud schelen (neem aan dat je niet van 0 naar de 4e overmaat bent gegaan ;-)

• Leof
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-12-2015 19:01 #156219 door Leof
Beantwoord door Leof in topic Na motor revisie en carb revisie...

P544B B16A, P220VE B18A

• 13437-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2015 20:54 #156273 door 13437-dummy
Beantwoord door 13437-dummy in topic Na motor revisie en carb revisie...

"jo jo (GAST)" schreef:
Zentith of zentith stromberg 175cd ?

Of te wel met of zonder membraam?

Denk vanwege je opmerking "Afstelschroef stationair : doet niet heel veel, moet nagenoeg helemaal in / uit draaien om verschil te horen / motor af te laten slaan." aan de Zenith zonder membraam dus het valstroomtype.

Heb je al gekeken of je ergens valse lucht zuigt?
(even rond de asjes en pakkingen wat remmenreiniger spuiten en als je toerental veranderd weet je genoeg)

Doet je acceleratiepompje het nog goed? FF indrukken en er moet een echt straaltje uit komen. (kan je doen zonder draaiende motor)

De revisie van je blok zal niet zoveel aan inhoud schelen (neem aan dat je niet van 0 naar de 4e overmaat bent gegaan ;-)

Type VN36 als ik me niet vergis.

Valse lucht : gezocht met WD40 (leek me dat de boel anders moest gaan lopen voor een paar seconden als ik die om/op de
carb zou spuiten ivm inzuigen van die WD40 en dus geen lek meer even?).

Pompje : Doet het in ieder geval. Komt straaltje uit. Heb vandaag toevallig wel gezien dat daar aan de kant van de stang een stelschroef op zit die maakt dat bij indraaien van die schroef de hevel eerder begint te werken.
Lijkt iets geholpen te hebben maar probleem is niet weg.
(doet volgens mij wel weer bevestigen dat er een mengsel probleem is).

Laat ik nou net het asje van de klep (en de klep) als 1 van de weinige dingen NIET gewisseld hebben.
Zal daar nog eens goed naar kijken.

Revisie: dank , nee is 1 maatje gegaan.

* V70 2.4D Momentum 2011
* V50 2.4i Summum 2006
* 142 2.0 GL(?) 1970

• 13437-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2015 20:55 #156275 door 13437-dummy
Beantwoord door 13437-dummy in topic Na motor revisie en carb revisie...
Aanvulling;

Heb de carb er af gehad gisteren. Ik zag dat de venturie buis (zo heet dat ding?) vast zit met 1 schroef (die geborgd is met gebogen metalen plaatjes).

Nou lijkt het alsof ik langs (om) die venturie buis heen kan kijken.
(Houd ik de boel tegen het licht, dan zie ik dus licht als ik vanaf boven naar onder door de carb kijk).
Is dat normaal?

* V70 2.4D Momentum 2011
* V50 2.4i Summum 2006
* 142 2.0 GL(?) 1970

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD