Volle benzinetank zuigt na verbruik van 10L niets meer aan

Lees meer
18-10-2015 12:17 #154946 door Boele Braaksma
Goedemorgen,

Afgelopen Nacht van Nederland rally (aanrader trouwens) kwam ik erachter dat na een volle tank mijn Amazon iedere keer na 10-12 liter verbruikt te hebben, er mee kapt. Met jerrycans weer aanvullen en dat doet ie het weer perfect. Doordat ik voorheen voornamelijk op LPG reed, had ik hier geen last van.

Ik vermoed dat het aanzuigbuisje in de benzinetank gedraaid zit. Die zit namelijk op 3/4 hoogte van de tank. Heeft een van jullie zoiets wel eens meegemaakt? Of heeft er iemand een exploded view? Vind het wel vreemd.

Ik heb by the way een mooi glazen brandstoffilter waar nauwelijks troep in komt, dus hij verstopt niet.

Sfeer plaatje:

Bijlage schermafbeelding2015-10-18om12.jpg niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2015 20:26 #154962 door Rob Spoon
Kijk ff naar de ontluchting, Boele. Die zat bij mij geklemd, waardoor hij dicht zat.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2015 20:30 #154963 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Volle benzinetank zuigt na verbruik van 10L niets meer aan
Dat zou je moeten horen als je de benzinedop eraf draait, en daarna zou de motor ook weer moeten starten.

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2015 22:36 #154968 door Rob Spoon
Dit is het interieur van een 1800S benzinetank. Bij een Ama zal het soortgelijk zijn.


groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2015 22:47 #154969 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Volle benzinetank zuigt na verbruik van 10L niets meer aan
Hmm, zou dus kunnen dat het buisje gedraaid zit. Dat wordt dan wel een uitdaging om dat te fixen. Tankdop sluit sowieso niet 100% af, want bij hard optrekken / rally's zie ik altijd een schone bumper streep ter hoogte van de vuldop. Klotst teveel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-10-2015 08:01 #154974 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Volle benzinetank zuigt na verbruik van 10L niets meer aan
Rally tank :D ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-10-2015 08:26 #154976 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Volle benzinetank zuigt na verbruik van 10L niets meer aan
Ik kan drie dingen verzinnen:
1) Hij zit inderdaad gedraaid. Ik zou niet weten hoe zoiets kan gebeuren, tenzij het pijpje mee draait als je de doorvoer aandraait? Maar dat zit toch gelast? Mocht hij op zo'n manier verdraaid zijn, kun je 'm misschien terugdraaien door wat te spelen met de doorvoer. (keertje los, bijdraaien, opnieuw vastzetten)
2) Hij is helemaal afgebroken, dan krijg je hetzelfde effect. Dan zou hij los op de bodem moeten liggen, misschien kun je hem horen rammelen als je tegen de onderkant van de tank klopt?
3) Er zit ergens in het pijpje een gaatje. Dan zuigt hij lucht aan in plaats van brandstof wanneer het brandstofniveau onder het gaatje komt.

Opties 2 en 3 lijken mij het meest waarschijnlijk?

Je zou via het vlottergat eens een kijkje kunnen nemen met zo'n endoscoop cameraatje, dan moet je op z'n minst kunnen zien of het pijpje er nog zit en of hij op de goeie plek zit.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-10-2015 10:04 #154978 door Rob Spoon
Je ziet de schotten in de tank, Erik. Met een endoscoop denk ik niet dat je het kunt zien. Voorzover ik weet, zit het messing pijpje door een schroefplug in de tank. Het andere deel van de schroef is gelast. Je zou hem er dus uit moeten kunnen schroeven.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-10-2015 18:47 #155000 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Volle benzinetank zuigt na verbruik van 10L niets meer aan
Hmm, toch maar eens eruit proberen te schroeven dan.

Ik weet wel dat ik ooit de leiding heb los gehad toen ik de tank opnieuw heb geverfd.

In ieder geval dank voor de reacties. Mocht iemand een exploded view vinden, dan houd ik mij aanbevolen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-10-2015 00:53 #155010 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volle benzinetank zuigt na verbruik van 10L niets meer aan
Beste Boele, je zou vanaf de benzienepomp eens luchtdruk op de leiding kunnen zetten eens kijken of de zaak goed open is.
Ik heb zo eens iets gehad met een zusuki alto.
Wel de vuldop van de tank halen.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.