- Berichten: 61
carburateur
- Theo Geurts
- Senior lid
-
Minder
Meer
30-05-2015 17:28 #151819
door Theo Geurts
carburateur is gemaakt door Theo Geurts
Hallo
ik wil mijn vn 36 zenith carburateur vervangen door een nieuwe weber ich 34
het gaat om een b-18 motor
heeft iemand ervaring met de weber
groet theo geurts
ik wil mijn vn 36 zenith carburateur vervangen door een nieuwe weber ich 34
het gaat om een b-18 motor
heeft iemand ervaring met de weber
groet theo geurts
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30-05-2015 23:47 #151839
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic carburateur
Ja, zie
wqd.nl/cqmrU
Ter aanvulling op het verhaal: de Weber 34ICH heb ik uiteindelijk weer teruggestuurd naar BCCP. Pas nadat ik een Zenith-Stromberg 175 CD2 met bijbehorend spruitstuk uit een sloopauto (Volvo 144) had gehaald en gemonteerd, was het doel bereikt: een perfect lopende motor onder alle omstandigheden.
Ter aanvulling op het verhaal: de Weber 34ICH heb ik uiteindelijk weer teruggestuurd naar BCCP. Pas nadat ik een Zenith-Stromberg 175 CD2 met bijbehorend spruitstuk uit een sloopauto (Volvo 144) had gehaald en gemonteerd, was het doel bereikt: een perfect lopende motor onder alle omstandigheden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Theo Geurts
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 61
31-05-2015 10:14 #151842
door Theo Geurts
Beantwoord door Theo Geurts in topic carburateur
Geert bedankt voor je reactie!!!
Het zet me wel aan het denken?
misschien toch maar voor een gereviseerde zenith??
Theo.
Het zet me wel aan het denken?
misschien toch maar voor een gereviseerde zenith??
Theo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
31-05-2015 19:45 #151856
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic carburateur
Tja, ik gebruik ook voornamelijk de Stromberg carburateur in combinatie met LPG, de late CD2 omdat hij gemakkelijk is af te stellen.
Ook reviseren is simpel en de onderdelen zijn betaalbaar, verschillende revisie setjes beschikbaar.
Ik kan je niet vertellen hoe je met een Weber 34 om moet gaan, ik heb er een paar liggen na sloop van wagens waar ze op zaten.
Ben wel van plan een B20E op te bouwen met een Weber valstroomcarburateur, bij de 1800ES die ik aan het restaureren ben.
Daarom ben ik ook benieuwd naar de ervaringen met de Webers
Ook reviseren is simpel en de onderdelen zijn betaalbaar, verschillende revisie setjes beschikbaar.
Ik kan je niet vertellen hoe je met een Weber 34 om moet gaan, ik heb er een paar liggen na sloop van wagens waar ze op zaten.
Ben wel van plan een B20E op te bouwen met een Weber valstroomcarburateur, bij de 1800ES die ik aan het restaureren ben.
Daarom ben ik ook benieuwd naar de ervaringen met de Webers
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1146
31-05-2015 22:57 #151866
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic carburateur
Hallo Theo
je zou de zenith ook zelf kunnen reviseren.
een complete revisieset is €100_.
Hier zit alles in wat je nodig hebt , wel moet het casco van de zenith goed zijn
een goede cd175-2 is een prima oplossing , echter deze moet waarschijnlijk ook gereviseerd worden.
Ook heb je het spruitstuk nodig en de uitlaat-voorpijp past niet.
de valstroomcarburateur heeft een enkele voorpijp , de stromberg een dubbele.
je zou de zenith ook zelf kunnen reviseren.
een complete revisieset is €100_.
Hier zit alles in wat je nodig hebt , wel moet het casco van de zenith goed zijn
een goede cd175-2 is een prima oplossing , echter deze moet waarschijnlijk ook gereviseerd worden.
Ook heb je het spruitstuk nodig en de uitlaat-voorpijp past niet.
de valstroomcarburateur heeft een enkele voorpijp , de stromberg een dubbele.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 504
01-06-2015 10:45 #151871
door Rob Vijgenboom
Had een vroege B18 met Stromberg niet gewoon een enkele voorpijp
:
Maar inderdaad, waarom niet gewoon reviseren : altijd goedkoper en het is zonde om iets weg te doen dat daarvoor goed gewerkt heeft ....
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic carburateur
de valstroomcarburateur heeft een enkele voorpijp , de stromberg een dubbele.
Had een vroege B18 met Stromberg niet gewoon een enkele voorpijp

Maar inderdaad, waarom niet gewoon reviseren : altijd goedkoper en het is zonde om iets weg te doen dat daarvoor goed gewerkt heeft ....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01-06-2015 14:18 #151878
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic carburateur
B18A heeft enkele pijp, B18B al een dubbele.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.