- Berichten: 19
PV444 LPG/benzine SOS
- Marnix van der Pol
- Offline
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
23-05-2015 13:15 #151561
door Marnix van der Pol
PV444 LPG/benzine SOS is gemaakt door Marnix van der Pol
Beste forumleden
Ik heb mijn PV444 uit 57 inmiddels een heel eind opgeknapt. Vorig jaar een nieuw onderblok en remmenrevisie, uitlaatsysteem enz.
Toen ik de auto kocht had hij al jaren niet meer op benzine gereden met als gevolg dat de carburateur , benzineleidingen ed allemaal onbruikbaar waren
Omdat ik de auto ook op benzine wilde laten lopen hebben we er een revisie carburateur opgezet een Zenith VN34. ook is de ontsteking inmiddels vervangen door een 123 ignition. Omdat het luchtfilterhuis links en recht gescheurd en gelast was hebben we als vervanging een universele k&N luchtfilter geplaatst.
er blijft 1 probleem: hij loopt niet goed op benzine, op LPG prima. De motor sputtert houdt in , geeft backfire er is eigenlijk niet mee te rijden op benzine
Mijn 'tech' heeft mij het advies gegeven om www.bccp.nl in te schakelen, maar dat is omslachtig vanwege de afstand en omdat ze daar geen tijd hebben.
Wie kan ons nog advies geven wat we het beste kunnen doen of eventueel een adres die me kan helpen?
hier nog een link met draaiende motor
... e=youtu.be
Ik heb mijn PV444 uit 57 inmiddels een heel eind opgeknapt. Vorig jaar een nieuw onderblok en remmenrevisie, uitlaatsysteem enz.
Toen ik de auto kocht had hij al jaren niet meer op benzine gereden met als gevolg dat de carburateur , benzineleidingen ed allemaal onbruikbaar waren
Omdat ik de auto ook op benzine wilde laten lopen hebben we er een revisie carburateur opgezet een Zenith VN34. ook is de ontsteking inmiddels vervangen door een 123 ignition. Omdat het luchtfilterhuis links en recht gescheurd en gelast was hebben we als vervanging een universele k&N luchtfilter geplaatst.
er blijft 1 probleem: hij loopt niet goed op benzine, op LPG prima. De motor sputtert houdt in , geeft backfire er is eigenlijk niet mee te rijden op benzine
Mijn 'tech' heeft mij het advies gegeven om www.bccp.nl in te schakelen, maar dat is omslachtig vanwege de afstand en omdat ze daar geen tijd hebben.
Wie kan ons nog advies geven wat we het beste kunnen doen of eventueel een adres die me kan helpen?
hier nog een link met draaiende motor
... e=youtu.be
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
23-05-2015 13:48 #151562
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic PV444 LPG/benzine SOS
Op zich loopt hij niet verkeerd, ik neem aan dat het een B16 is gezien het rode kleppendeksel.
Ik zou eerst kijken naar valse lucht, inlaatspruitstuk en carb, dus stationair laten lopen en wat Remmenreiniging op een aantal plaatsen spuiten bij het inlaatspruitstuk en bij de carb.
Is er valse lucht dan gaat hij even iets hoger lopen, is het bij de carb dan zal je toch een betere moeten aanschaffen of deze (laten) reviseren.
Heb je de 123ignition afgesteld op het CO gehalte ?.
Wij stellen altijd eerst af op benzine met een gewone ontsteking & stroboscoop, dus kleppen, bougies, punten en normale ontsteking.
Je kunt vast kijken wat het CO is en daarmee afstellen, dan de 123 erin en omdat LPG een hoger octaan gehalte heeft zal hij iets hoger stationair lopen, dan afstellen op CO en als laatste het toerental naar ca.900
Kijk ook hoe hij dan op benzine loopt.
Succes en laat ons horen op zo'n filmpje wat het resultaat is
Ik zou eerst kijken naar valse lucht, inlaatspruitstuk en carb, dus stationair laten lopen en wat Remmenreiniging op een aantal plaatsen spuiten bij het inlaatspruitstuk en bij de carb.
Is er valse lucht dan gaat hij even iets hoger lopen, is het bij de carb dan zal je toch een betere moeten aanschaffen of deze (laten) reviseren.
Heb je de 123ignition afgesteld op het CO gehalte ?.
Wij stellen altijd eerst af op benzine met een gewone ontsteking & stroboscoop, dus kleppen, bougies, punten en normale ontsteking.
Je kunt vast kijken wat het CO is en daarmee afstellen, dan de 123 erin en omdat LPG een hoger octaan gehalte heeft zal hij iets hoger stationair lopen, dan afstellen op CO en als laatste het toerental naar ca.900
Kijk ook hoe hij dan op benzine loopt.
Succes en laat ons horen op zo'n filmpje wat het resultaat is
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 2144
24-05-2015 12:27 #151600
door Boele Braaksma
Hoi Ed, dat vind ik wel vreemd, bij mijn sleutelervaringen gaan auto's afgesteld op benzine, omgeschakeld naar LPG juist lager stationair lopen. Het octaan heeft hier toch eigenlijk niets mee te maken?
Het rendement van 1 liter benzine is hoger dan van 1 liter lpg.
Beantwoord door Boele Braaksma in topic PV444 LPG/benzine SOS
"Ed van der Zee" schreef:
Je kunt vast kijken wat het CO is en daarmee afstellen, dan de 123 erin en omdat LPG een hoger octaan gehalte heeft zal hij iets hoger stationair lopen
Hoi Ed, dat vind ik wel vreemd, bij mijn sleutelervaringen gaan auto's afgesteld op benzine, omgeschakeld naar LPG juist lager stationair lopen. Het octaan heeft hier toch eigenlijk niets mee te maken?
Het rendement van 1 liter benzine is hoger dan van 1 liter lpg.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
24-05-2015 20:37 #151626
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic PV444 LPG/benzine SOS
Je hebt gelijk Boele, het is net omgekeerd, als je hem op benzine hebt afgesteld is dat te laag toerental voor LPG.
Dat geldt voor carburatie versies, ik gebruik bijna alleen Stromberg carburateur, enkel of zelfs drie carbs.
Wel is het advies wat Ronald Glenn mij gaf, om altijd met gewone ontsteking en op benzine de motor af te stellen.
Uiteindelijk heb je de motor met LPG een op goed toerental, zo rond de 900, dan altijd op benzine een hogere rpm.
Wel heb je door het hogere octaangehalte van LPG dat er soms koelingsproblemen optreden, maakt gewoon meer warmte.
De laatste wagens die ik heb afgebouwd zijn voorzien van een Kenlowe electrische fan, temp gestuurd.
Ben nu met een 142 bezig die een Weber heeft, kijken of we hem goed afgesteld krijgen.
Dat geldt voor carburatie versies, ik gebruik bijna alleen Stromberg carburateur, enkel of zelfs drie carbs.
Wel is het advies wat Ronald Glenn mij gaf, om altijd met gewone ontsteking en op benzine de motor af te stellen.
Uiteindelijk heb je de motor met LPG een op goed toerental, zo rond de 900, dan altijd op benzine een hogere rpm.
Wel heb je door het hogere octaangehalte van LPG dat er soms koelingsproblemen optreden, maakt gewoon meer warmte.
De laatste wagens die ik heb afgebouwd zijn voorzien van een Kenlowe electrische fan, temp gestuurd.
Ben nu met een 142 bezig die een Weber heeft, kijken of we hem goed afgesteld krijgen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
24-05-2015 20:46 #151627
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic PV444 LPG/benzine SOS
Het verschil wat wij ervaren tussen de dampgas LPG en de carburatie op benzine, ligt weer anders bij de injectie.
Ik heb twee jaar dagelijks gereden in een 945 met LPI en de low pressure-cooker turbo, daar merkte ik heel,weinig verschil in het rijden op benzine of op LPG
Ik heb twee jaar dagelijks gereden in een 945 met LPI en de low pressure-cooker turbo, daar merkte ik heel,weinig verschil in het rijden op benzine of op LPG
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.