carburateur schoongemaakt en enkele vragen!

  • Jasper van Bladeren (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14-05-2015 19:03 #151343 door Jasper van Bladeren (GAST)
carburateur schoongemaakt en enkele vragen! is gemaakt door Jasper van Bladeren (GAST)
hallo allen

mijnpv544 uit 61 begon de laatste tijd nogal te stotteren tijdens het optrekken na doorschakelen en viel steeds vaker uit bij het stoplicht.

nou heb ik mij hierin enigszins verdiept en zou het probleem twee oorzaken kunnen hebben, of ergens in de lijn van ontsteking zit het niet goed of ergens in de lijn van brandstof..

ik had al nieuwe bougies liggen en heb die als eerste vervangen. probleem was hierdoor niet verholpen..

toen ben ik de carburateur gaan bekijken. alleen de hoeveelheid zooi aan de buitenkant was het poetsen waard! dus de carburateur eraf gehaald en aan het poetsen gegaan.
elke pakking die ik tegenkwam was kapot en in het bakje waar de vlotter in hangt zat smerige zooi.. alle sproeiers zijn schoongemaakt en elk onderdeel wat er van af kon is er van af geweest en schoongemaakt..

al met al een leuk klusje voor een Hemelvaartsdag maar nu komen de vragen..

1 ik heb bij het in elkaar zetten per ongeluk 1 sproeiertje in het verkeerde gaatje gedraaid.. met als gevolge dat ik deze er met geen mogelijkheid meer uit kan krijgen..
heeft iemand dit onderdeel nog liggen? zie laatste foto

2 is er een standaard pakkingen setje te krijgen voor deze carburateur? want elke pakking is stuk..
als ik op de onderdelen shop kijk wordt het voor mij niet heel veel duidelijker dus als iemand een link heeft heel graag!!

3 nu de carburateur helemaal van het blok is hebben jullie nog tips die ik eventueel zou kunnen toepassen voordat ik hem er weer op monteer?

alvast bedankt!































Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-05-2015 19:43 #151344 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic carburateur schoongemaakt en enkele vragen!
Link naar pakkingset: wqd.nl/zrKXf
Waar je verder naar op zoek bent, is mij niet duidelijk. Eerst heb je het over een sproeier die op de laatste foto te zien zou moeten zijn, maar het onderschrift bij die foto verwijst naar een "bakje rechtsonder...." :?: . Bedoel je de vlotterkamer?
Overigens kan je in de onderdelenshop alles zien wat voor deze carburateur verkrijgbaar is; gebruik als zoekargument "Zenith 36".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jasper van Bladeren (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14-05-2015 19:49 #151345 door Jasper van Bladeren (GAST)
Beantwoord door Jasper van Bladeren (GAST) in topic carburateur schoongemaakt en enkele vragen!
Hallo gert.

Bedankt voor je reactie!
de sproeier die heb ik dus vast gedraaid in dat bakje.. de vlotterkamer dus.. bedankt want ik wist niet hoe die heette!

Die zoek ik dus!en dan een spoeier maar ik ga zo even kijken mbv je zoekterm!bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-05-2015 19:58 #151346 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic carburateur schoongemaakt en enkele vragen!
je bedoelt de schroef aan de zijkant van de vlotterkamer? of erin?
Die aan de zijkant is geen sproeier maar een schroef en die houd de acceleratiepomp op zijn plek.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jasper van Bladeren (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14-05-2015 20:54 #151350 door Jasper van Bladeren (GAST)
Beantwoord door Jasper van Bladeren (GAST) in topic carburateur schoongemaakt en enkele vragen!
Nee erin.. alleen heb ik er een verkeerde sproeier eron gedraaid bij het eruit draaien draait ie wel alleen komt ie niet om hoog.. als ik die schroef aan de zijkant er uit haal kan ik de verkeerde sproeier wel zien en met een priemetje aanraken alleen krijg hem met geen enkele manier omhoog en eruit.. helaas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jasper van Bladeren (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14-05-2015 21:18 #151351 door Jasper van Bladeren (GAST)
Beantwoord door Jasper van Bladeren (GAST) in topic carburateur schoongemaakt en enkele vragen!
gert,

bedankt voor je bericht ik heb je een pb terug gestuurd!

vraag mbt vlotterkamer is bij deze opgelost!

bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-05-2015 00:19 #151358 door Goossen Foppen
Beantwoord door Goossen Foppen in topic carburateur schoongemaakt en enkele vragen!
Hoi Jasper, bij het pakkingset zit niet het membraan van de economiser (dat ding met die 3 schroefjes). Die zijn vaak uitgehard en werken dan niet goed meer of zijn gescheurd. Zou hem gelijk vervangen. En als je toch bezig bent, controleer dan gelijk even of er niet teveel speling op het gasklep-asje zit. Anders kan je beter het revisiesetje bestellen. Daar zit alles in. Bij teveel speling wordt er valse lucht aangezogen waardoor je hem slecht (of helemaal niet) afgesteld krijgt. Als ik je verhaal zo lees (afslaan bij verkeerslichten = stationair?) zou dat een oorzaak kunnen zijn. Overigens is de zenith niet de beste carburateur die Volvo heeft gebruikt. Het materiaal wil nog wel eens scheuren of vervormen door de hoge temperaturen. Controleer dus ook even of de flens nog vlak is en of er geen scheurtjes in het huis zitten. Verder een prima carburateur als alles verder goed is. Heb hem er zelf ook op zitten (en onlangs ook schoongemaakt) Als je hem weer opnieuw moet afstellen dan kan je beginnen om de stelschroef voor stationair toeren helemaal in te draaien en dan weer 3 slagen terug. Dat zou een goede positie moeten zijn om verder af te stellen. Succes verder

Soms is rond beter, soms vierkant, maar soms ook allebei: VOLVO

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jasper van Bladeren (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
17-05-2015 12:10 #151417 door Jasper van Bladeren (GAST)
Beantwoord door Jasper van Bladeren (GAST) in topic carburateur schoongemaakt en enkele vragen!
Thanks voor de laatste reactie!erg handig om allemaal mee te nemen bij het terug monteren. Ik had om het moment al wel een pakkingenset gekocht dus wil eerst kijken of ik hiermee het probleem kan oplossen.. als het over is heb ik geluk zo niet dan wordt het een revisie set.
De nieuwe vlotterkamer heb ik inmiddels binnen en aankomende week kan ik in de avonden aan de gang gaan.

De flens is op het oog nog helemaal recht en klep zit volgens mij geen spelling op.. ben benieuwd hoe eea uit pakt.

De inlaat uitlaat pakking vervang ik ook gelijk die zag er op het oog al slecht en zat in het midden een barst/scheur in..

Bedankt tot zover en als de carb er op zit maak ik nog een update

Groeten jasper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.