- Berichten: 5
temperatuursensor koelvloeistof injectiesysteem
- Kees Herour
- Offline
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
29-04-2015 21:19 #150923
door Kees Herour
temperatuursensor koelvloeistof injectiesysteem is gemaakt door Kees Herour
Hallo panel van deskundigen,
Kan iemand mij vertellen hoe ik kan testen, of doormeten, of mijn temperatuursensor voor het injectiesysteem, die voor in het B20 blok steekt in de koelvloeistof, kapot is. De auto start prima, loopt bij koude motor goed stationair, maar als de motor warm wordt blijft het stationair toerental op 2000 toeren hangen. Alle mechanische details zijn nagekeken, geen probleem.
Alle reactie welkom, groet Kees H.
Kan iemand mij vertellen hoe ik kan testen, of doormeten, of mijn temperatuursensor voor het injectiesysteem, die voor in het B20 blok steekt in de koelvloeistof, kapot is. De auto start prima, loopt bij koude motor goed stationair, maar als de motor warm wordt blijft het stationair toerental op 2000 toeren hangen. Alle mechanische details zijn nagekeken, geen probleem.
Alle reactie welkom, groet Kees H.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 2144
29-04-2015 21:34 #150925
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic temperatuursensor koelvloeistof injectiesysteem
Hallo Kees,
Je kan de stekkers losnemen bij koude motor. Dan meet je de weerstand. Vervolgens met warme motor weer de weerstand meten. Als daar een flink verschil in zit, dan is de sensor niet kapot.
Je kan de stekkers losnemen bij koude motor. Dan meet je de weerstand. Vervolgens met warme motor weer de weerstand meten. Als daar een flink verschil in zit, dan is de sensor niet kapot.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
29-04-2015 22:24 #150931
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic temperatuursensor koelvloeistof injectiesysteem
voor in de kop? De luchtschuif voor extra lucht bij starten? Auxiliary Air Regulator? Is geen electrische sensor, die kun je zien bewegen. En na een minuut of twee moet het toerental naar een normaal nivo terugzakken. Je zegt dat hij op 2000 toeren blijft hangen, dan zal deze vast zitten. Is meestal wel te reviseren. Doe ff een pb voor dat adres.
En de sensor achterin de kop (electrisch) geeft prik voor de koudestart injector. Dus als dat werkt, doet die sensor het ook.
En de sensor achterin de kop (electrisch) geeft prik voor de koudestart injector. Dus als dat werkt, doet die sensor het ook.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 3369
30-04-2015 02:47 #150944
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic temperatuursensor koelvloeistof injectiesysteem
De temp zender in het motorblok voor het koelwater moet ongeveer 2500 ohm zijn.
Is deze stuk krijg je een veel te rijk mengsel.
schuddend lopen zwart roken en bougies blijven ook zwart.
success
Johan Geers
Is deze stuk krijg je een veel te rijk mengsel.
schuddend lopen zwart roken en bougies blijven ook zwart.
success
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.