temperatuursensor koelvloeistof injectiesysteem

Lees meer
29-04-2015 21:19 #150923 door Kees Herour
Hallo panel van deskundigen,
Kan iemand mij vertellen hoe ik kan testen, of doormeten, of mijn temperatuursensor voor het injectiesysteem, die voor in het B20 blok steekt in de koelvloeistof, kapot is. De auto start prima, loopt bij koude motor goed stationair, maar als de motor warm wordt blijft het stationair toerental op 2000 toeren hangen. Alle mechanische details zijn nagekeken, geen probleem.

Alle reactie welkom, groet Kees H.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2015 21:34 #150925 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic temperatuursensor koelvloeistof injectiesysteem
Hallo Kees,

Je kan de stekkers losnemen bij koude motor. Dan meet je de weerstand. Vervolgens met warme motor weer de weerstand meten. Als daar een flink verschil in zit, dan is de sensor niet kapot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2015 22:24 #150931 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic temperatuursensor koelvloeistof injectiesysteem
voor in de kop? De luchtschuif voor extra lucht bij starten? Auxiliary Air Regulator? Is geen electrische sensor, die kun je zien bewegen. En na een minuut of twee moet het toerental naar een normaal nivo terugzakken. Je zegt dat hij op 2000 toeren blijft hangen, dan zal deze vast zitten. Is meestal wel te reviseren. Doe ff een pb voor dat adres.
En de sensor achterin de kop (electrisch) geeft prik voor de koudestart injector. Dus als dat werkt, doet die sensor het ook.


groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2015 02:47 #150944 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic temperatuursensor koelvloeistof injectiesysteem
De temp zender in het motorblok voor het koelwater moet ongeveer 2500 ohm zijn.
Is deze stuk krijg je een veel te rijk mengsel.
schuddend lopen zwart roken en bougies blijven ook zwart.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.