- Berichten: 59
B20 start slecht met warme motor
- Jean-Paul meijer (GAST)
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
10-04-2015 19:21 #150335
door Jean-Paul meijer (GAST)
B20 start slecht met warme motor is gemaakt door Jean-Paul meijer (GAST)
Mijn amazon start slecht bij een warme motor. Bij het uitrekken van de choke lukt het wel en naar een paar minuten rijden slaat de motor ook niet meer af zonder choke. Ook trilt de versnellingspook erg bij stationair draaien en heb het idee dat de motor wat te lage toerental heeft.
Wat zouden hier oorzaken van zijn? Waar te beginnen?
Wat zouden hier oorzaken van zijn? Waar te beginnen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1419
10-04-2015 20:13 #150336
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic B20 start slecht met warme motor
Wat voor een carburateur heb je? het lijkt mij dat hij verzuipt? als je het luchtfilter er af haalt en je start hem koud, kun je dan veel benzine er in zien "slobberen"?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11-04-2015 19:29 #150364
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic B20 start slecht met warme motor
Vapor lock ?
Je kunt een dikker blokje plaatsen, zit het schild er wel op ?.
Je kunt een dikker blokje plaatsen, zit het schild er wel op ?.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jean-Paul meijer (GAST)
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 59
12-05-2015 22:15 #151289
door Jean-Paul meijer (GAST)
Beantwoord door Jean-Paul meijer (GAST) in topic B20 start slecht met warme motor
Vandaag mn amazon weer opgehaald na een dinitrol behandeling: hij kan er weer ff tegen 
Warme motor slecht starten probleem nog niet opgelost: verdeelkap, bougies, contactpunten, rotor, kabels zijn goed. Bij een warme motor uitzetten en direct weer starten draait de motor 200 - 300 toeren lager. Toeren hoger zetten had ook geen zin omdat bij warme motor toeren rond de 1100 - 1200 zat. Ook niet goed dus. Carburator toegevoegd....
Warme motor slecht starten probleem nog niet opgelost: verdeelkap, bougies, contactpunten, rotor, kabels zijn goed. Bij een warme motor uitzetten en direct weer starten draait de motor 200 - 300 toeren lager. Toeren hoger zetten had ook geen zin omdat bij warme motor toeren rond de 1100 - 1200 zat. Ook niet goed dus. Carburator toegevoegd....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1299
12-05-2015 22:48 #151290
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic B20 start slecht met warme motor
Zou hem eens aan de CO kast hangen om te zien wat hij doet. Een constant vacuüm carburateur heeft niet het eeuwige leven. Vroeg of laat ben toe aan een nieuwe sproeierbuis en sproeiernaald.
Tevens zou ik eens goed controleren op valse lucht (kan pakking zijn, gescheurd spruitstuks, slijtage op gasklepas etc.)
Tevens zou ik eens goed controleren op valse lucht (kan pakking zijn, gescheurd spruitstuks, slijtage op gasklepas etc.)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12-05-2015 22:58 #151291
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic B20 start slecht met warme motor
Op de foto zie ik een Zenith Stromberg 175CD2 carburateur. Deze heeft een temperatuurcompensator en die werkt misschien niet goed meer. Zie ook
hier
.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jean-Paul meijer (GAST)
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 59
13-05-2015 22:41 #151313
door Jean-Paul meijer (GAST)
Beantwoord door Jean-Paul meijer (GAST) in topic B20 start slecht met warme motor
Kortom, kan dus van alles zijn
zou een gereviseerde carburateur een optie zijn als vervanging?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14-05-2015 00:01 #151316
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic B20 start slecht met warme motor
Zo maar vervangen kan, maar beter is de oorzaak achterhalen.
Die temperatuur compensator heeft een plastic pinnetje met twee sealings ( afsluitingen)welke de stroom meer /minder regelt.
Soms zit deze vast en werkt ook niet goed, of geeft valse lucht, beide kunnen het slechte starten bijdrage motor verklaren.
het kleine moertje merken is dan een optie, als je de onderdelen kunt krijgen... Zit niet standaard in de revisiesetjes.
als je in de buurt van Arnhem woont, ben ik bereid om je te laten zien hoe dat werkt.
Tweede optie is gewoon vapor lock, ik zie dat je het originele plastic plaatjes hebt, er zijn dikkere leverbaar, dan komt de carburateur verder hij het spruitstuk vandaan.
Die temperatuur compensator heeft een plastic pinnetje met twee sealings ( afsluitingen)welke de stroom meer /minder regelt.
Soms zit deze vast en werkt ook niet goed, of geeft valse lucht, beide kunnen het slechte starten bijdrage motor verklaren.
het kleine moertje merken is dan een optie, als je de onderdelen kunt krijgen... Zit niet standaard in de revisiesetjes.
als je in de buurt van Arnhem woont, ben ik bereid om je te laten zien hoe dat werkt.
Tweede optie is gewoon vapor lock, ik zie dat je het originele plastic plaatjes hebt, er zijn dikkere leverbaar, dan komt de carburateur verder hij het spruitstuk vandaan.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jean-Paul meijer (GAST)
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 59
17-05-2015 00:43 #151408
door Jean-Paul meijer (GAST)
Beantwoord door Jean-Paul meijer (GAST) in topic B20 start slecht met warme motor
Ed, ben niet direct woonachtig rondom Arnhem, kom zelf uit Den Haag, maar kom zeker een buurten als ik in de buurt ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
- Berichten: 695
17-05-2015 11:03 #151415
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic B20 start slecht met warme motor
Ik ben ook nog steeds van plan om bij Ed langs te gaan, woon bij Delft. Dus ook niet dichtbij. Maar eens een tourtocht naar Arnhem plannen?
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





