- Berichten: 13
Amazone slaat steeds af
- Thijs van der Herik
- Offline
- Nieuw lid
Met zo'n mooie dag begind het toch weer te kriebelen om met mn volvo op pad te gaan.
Mijn trouwe amazone slaat steeds af als je ergens voor moet stoppen of over moet schakelen.
Hij loopt verder wel mooi en trekt ook goed
De carburateur is een vervanger van de orginele zenith. Een weber, maar het toerental omhoog schroeven dat helpt niet, of hij moet fors hoger.
Wat raar is als je de auto bij stilstand gewoon stationair laat lopen blijft hij meestal netjes draaien.
De bougies, kabels, contactpunten, compressie en onstekingstijdstip zijn goed.
Wat mij de laatste paar ritten opviel dat de motor "nadieselde" bij het uitzetten van de motor.
Hebben jullie een idee waar ik dit moet zoeken?
Alvast bedankt voorhet meedenken,
Thijs
Volvo amazone b18 met andere nokkenas, orginele onsteking met vacuumvervroeger, en een enkele weber carburateur.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Nadieselen is toch vaak je ontstekings tijdstip, zal zo rond de 10-12° zijn. Ook de afstand/lift van de puntjes is belangrijk +/_ 0,4 mm. Kijk ook eens of de vacuum vervroeger goed en soepel werk, als je de verdelerkap eraf haald even aan het vacuumslangetje zuigen.Soms moet er een druppeltje olie op kogeltje. Kijk dan gelijk even of het massa kabeltje in de verdeler van de base-plate naar het huis niet beschadigd is. De Weber ken ik niet goed maar ik neem aan dat er een stationair spoeier in zit, kijk even of dat wel allemaal werkt. Ook het vlotter niveau zou een oorzaak kunnen zijn, deze mag niet te laag zijn. Maar nogmaals, ik ken de Weber niet goed misschien is het n.v.t.
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Thijs van der Herik
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 13
De onsteking is op het oog goed, zal volgende week de strob. Lamp er eens op zetten misschien dat de vervroeger niet goed werkt en blijft hangen. Anders moet ik toch aan een 123 ign. Maar die zijn voor die 3000 km per jaar aan de dure kant.
De carburateur heeft volgens mij geen stationair sproeier, omdat je het stationair toerental afsteld met de gasklep. ( maar opengehaald heb ik die nog niet.) Deze is nog maar 2 jaar oud.
Bedankt voor het meedenken.
Thijs
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Bougies mooi wit of zwart, dan krijgt hij te veel peut en/ of staat je ontsteking niet goed.
Zowel ontsteking as als vervroeger heeft af en toe een druppeltje olie nodig.
Tenslotte, tank helemaal vullen met benzine andere vormt er zich condens.
Met de Weber hebben wij ook problemen om goed af te stellen, wat adviseren jullie voor het onstekingstijdstip ?,
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Bougies moeten mooi schoon zijn.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Thijs van der Herik
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 13
De bougie's zijn zwart, maar er is al een tijd geen lang stuk mee gereden, dus helemaal daarop vertrouwen kan ik niet.
Volgens mij werkt alles goed, maar dat zal ik van de week effe controleren met de co meter en strob lamp.
ik heb ook wel eens naar hotsprark gekeken maar vind die oude bobine met contactslot eigenlijk te mooi om weg te doen.
Kan dit niet zonder bobine te vervangen? Schakelt hotspark/123 te snel voor die ouwe bobine?
Thijs
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Bougie moet al schoon zijn na ongeveer 1 a 2km gereden te hebben.
Lees onderstaand verhaaltje eens staat ook iets over de kleur van de bougie.
www.oudebromfiets.nl/progamma/Alles_over_Bougies [1].pdf
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
"Thijs van der Herik" schreef:
ik heb ook wel eens naar hotsprark gekeken maar vind die oude bobine met contactslot eigenlijk te mooi om weg te doen.
Kan dit niet zonder bobine te vervangen? Schakelt hotspark/123 te snel voor die ouwe bobine?
Thijs
Ben ik het mee eens Thijs, die oude Bobine hoort onder de kap. Misschien heb je hier wat aan, onderaan blz 2 B18 Verdeler ik kwam op dit idee nadat ik wat foto's had gezien van de oplossing die Lars hiervoor had.
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.