Lek in metalen pijpje naar injectoren 1800E
- P. Niem
-
- Elite lid
-
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Minder
Meer
23-01-2015 20:49 #147656
door P. Niem
1800E
vimeo.com/volvoac
Lek in metalen pijpje naar injectoren 1800E is gemaakt door P. Niem
Het langgerekte metalen pijpje dat benzine verdeeld over de 4 injectoren is lek. Het lek zit op de plek waar een ophangpunt zit.
Ik weet niet hoe ik dit lek moet dichten.
Kan ik het MAG lassen, kneedbaar spul eromheen boetseren of iets anders?
Ik weet niet hoe ik dit lek moet dichten.
Kan ik het MAG lassen, kneedbaar spul eromheen boetseren of iets anders?
1800E
vimeo.com/volvoac
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
23-01-2015 21:05 #147657
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Lek in metalen pijpje naar injectoren 1800E
Ik zou niet lassen, t'is gegalvaniseerd, dat moet je dan zo goed schoon slijpen dat het materiaal nóg dunner wordt.
Vervolgens moet je het goed lassen want het moet dicht maar er zeker niet doorheen branden of een vernauwing creëren....
Hardsolderen is een betere optie (lassen met koper kan trouwens ook met een MIG machine, beter bekend onder cusi-lassen, dat gaat prima op gegalvaniseerd metaal zonder wegslijpen van de zinklaag)
Je kunt ook de leiding 10 cm inkorten, een langere slang monteren en ter plaatse van de steun een leidingbeugel plaatsen die met rubber gevoerd is.
Spul er omheen smeren/boetseren ben ik nooit zo stuk van, het is bovendien een breuk die onderhevig is aan trilling, misschien mede door (ooit) stugge rubber slang.
Je kunt ook een schottenkoppeling pakken voor hydrauliek, die zet je met knelkoppelingen tussen de twee gedeelten van de leiding en voer je door een zelfgemaakte strip zodat de zaak weer goed vast zit.
groet, Jan
Vervolgens moet je het goed lassen want het moet dicht maar er zeker niet doorheen branden of een vernauwing creëren....
Hardsolderen is een betere optie (lassen met koper kan trouwens ook met een MIG machine, beter bekend onder cusi-lassen, dat gaat prima op gegalvaniseerd metaal zonder wegslijpen van de zinklaag)
Je kunt ook de leiding 10 cm inkorten, een langere slang monteren en ter plaatse van de steun een leidingbeugel plaatsen die met rubber gevoerd is.
Spul er omheen smeren/boetseren ben ik nooit zo stuk van, het is bovendien een breuk die onderhevig is aan trilling, misschien mede door (ooit) stugge rubber slang.
Je kunt ook een schottenkoppeling pakken voor hydrauliek, die zet je met knelkoppelingen tussen de twee gedeelten van de leiding en voer je door een zelfgemaakte strip zodat de zaak weer goed vast zit.
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
- P. Niem
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
23-01-2015 21:28 #147660
door P. Niem
1800E
vimeo.com/volvoac
Beantwoord door P. Niem in topic Lek in metalen pijpje naar injectoren 1800E
Ik voel wel wat voor deze optie:
Ik denk erover om de aanvoer en retourleiding opnieuw aan elkaar te koppelen met leidingbeugels en draadeind. Met de bout en in totaal 3 moeren klem ik de beugels om de leidingen en zorg ik voor een vaste afstand tussen de aanvoer- en de retourleiding.
Ik denk erover om de aanvoer en retourleiding opnieuw aan elkaar te koppelen met leidingbeugels en draadeind. Met de bout en in totaal 3 moeren klem ik de beugels om de leidingen en zorg ik voor een vaste afstand tussen de aanvoer- en de retourleiding.
1800E
vimeo.com/volvoac
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
23-01-2015 21:36 #147661
door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Lek in metalen pijpje naar injectoren 1800E
Dat is verstandig denk ik, bij diesel-inspuitleidingen zitten de leidingen ook vaak aan elkaar gekoppeld in een rubber kussen, omkneld door een metalen beugel.
Als je die vergeet of uit gemakzucht weg laat gaat er vaak toch een leiding scheuren.
groet, Jan
Als je die vergeet of uit gemakzucht weg laat gaat er vaak toch een leiding scheuren.
groet, Jan
23-01-2015 21:40 #147662
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Lek in metalen pijpje naar injectoren 1800E
Ja, dat moet lukken, het geheel wordt toch door de injectoren op zijn plek gehouden.
Je kunt ook een oproep plaatsen, er zijn nogal wat E/ES eigenaren die de injectie over de rechter schouder hebben gegooid...
Je kunt ook een oproep plaatsen, er zijn nogal wat E/ES eigenaren die de injectie over de rechter schouder hebben gegooid...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- P. Niem
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
24-01-2015 19:38 #147719
door P. Niem
1800E
vimeo.com/volvoac
Gelukt!
Ik heb leidingbeugels genomen van 14 mm, gelijk aan de buitendiameter van de flexibele slang.
Bij de bovenste leidingbeugel heb ik een stukje flexibele slang over de lengte doorgesneden en rondom de metalen leiding geplaatst. Daaroverheen zit de leidingbeugel.
Ook onder de onderste leidingbeugel zit zowel de flexibele slang als de metalen leiding.
Ik heb sinds ik een gereviseerde motor geplaatst heb, alleen op LPG gereden.
Nu voor het eerst op benzine (met oa nieuwe injectie draadboom en brandstofpomp).
Helaas draait de motor stationair op 600 toeren. Nog een boel afstel werk te doen. Ik heb me ingeschreven voor de afsteldag in april bij Jan Ooms. Kijken of dat wat oplevert.
Voor het eerst pingelt de motor. Bij het optrekken op benzine. Er zit verse euro 95 in de tank. Misschien helpt een additief.
Ik heb leidingbeugels genomen van 14 mm, gelijk aan de buitendiameter van de flexibele slang.
Bij de bovenste leidingbeugel heb ik een stukje flexibele slang over de lengte doorgesneden en rondom de metalen leiding geplaatst. Daaroverheen zit de leidingbeugel.
Ook onder de onderste leidingbeugel zit zowel de flexibele slang als de metalen leiding.
Ik heb sinds ik een gereviseerde motor geplaatst heb, alleen op LPG gereden.
Nu voor het eerst op benzine (met oa nieuwe injectie draadboom en brandstofpomp).
Helaas draait de motor stationair op 600 toeren. Nog een boel afstel werk te doen. Ik heb me ingeschreven voor de afsteldag in april bij Jan Ooms. Kijken of dat wat oplevert.
Voor het eerst pingelt de motor. Bij het optrekken op benzine. Er zit verse euro 95 in de tank. Misschien helpt een additief.
1800E
vimeo.com/volvoac
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-01-2015 23:42 #147726
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Lek in metalen pijpje naar injectoren 1800E
Euro 95 in een 1800E en pingelen? Als je er een B20E in hebt zitten verwonderd me dat niet, of heb je er een B20F in zitten?
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-01-2015 00:00 #147728
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Lek in metalen pijpje naar injectoren 1800E
Mischien staat de timing niet goed en anders inderdaad het mengsel, btw waarom is hij niet ingelopen op benzine dat is beter?
Ik ken zelfs een garantiemotor die werd afgewezen voor garantie omdat hij op lpg was ingelopen.
Ik ken zelfs een garantiemotor die werd afgewezen voor garantie omdat hij op lpg was ingelopen.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-01-2015 02:54 #147729
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Lek in metalen pijpje naar injectoren 1800E
Beste Sjoerd, een B20E moet een octaangehalte hebben van min 97 een B20f min 95.
Maar je kunt een B20E goed laten lopen op 95 altans dat heb ik voor elkaar gekregen op de Filippijnen waar geen hoger octan te krijgen is dan 95+.
Ik heb de vooronsteking op 8gr gezet bougies er in champignon LCY92.
Mijn motor is een B20E met twee SU carburtors en K nokkenas.
succes
Johan Geers
Maar je kunt een B20E goed laten lopen op 95 altans dat heb ik voor elkaar gekregen op de Filippijnen waar geen hoger octan te krijgen is dan 95+.
Ik heb de vooronsteking op 8gr gezet bougies er in champignon LCY92.
Mijn motor is een B20E met twee SU carburtors en K nokkenas.
succes
Johan Geers
- P. Niem
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
26-01-2015 14:01 #147782
door P. Niem
1800E
vimeo.com/volvoac
Ik heb een gewone B20E met een standaard nokkenas.
Bij mij in de buurt (Amersfoort) ken ik geen pomp waar euro 98 verkocht wordt.
Is er een additief dat ik erbij kan gooien?
Met de ontsteking moet ik nog wat spelen.
Bij mij in de buurt (Amersfoort) ken ik geen pomp waar euro 98 verkocht wordt.
Is er een additief dat ik erbij kan gooien?
Met de ontsteking moet ik nog wat spelen.
1800E
vimeo.com/volvoac