luchtfilterelement
- Hans Verschuuren (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2015 16:55 #146937
door Hans Verschuuren (GAST)
luchtfilterelement is gemaakt door Hans Verschuuren (GAST)
Beste mensen,
Ik wil het element in mijn 144 B18A luchtfilter (het volmetalen "weggooitype") vervangen. Heb daarvoor al het huis geopend en ontdekt dat iemand al een verprutst MANN element in gefröbeld had. Vreemd, want er was aan de felsrand tussen de twee luchtfilterdelen niets te zien. Kan iemand me helpen aan een onderdeelnummer voor een goed passend luchtfilterelement? Volgens mij komt het wel meer voor dat mensen het element bij dit gesloten luchtfilter toch vervangen. Daar zou ik erg mee geholpen zijn.
Ook nog een tip voor hoe ik het beste de twee helften weer aan elkaar zet? Volgens mij is het al goed als ik de beide randen met foamband tov elkaar afdicht en alles gewoon weer met de drie bouten op de carburateur monteer. Of heb ik het mis en is er iemand die het ei van Columbus ontdekt heeft?
Alvast bedankt,
Hans
Ik wil het element in mijn 144 B18A luchtfilter (het volmetalen "weggooitype") vervangen. Heb daarvoor al het huis geopend en ontdekt dat iemand al een verprutst MANN element in gefröbeld had. Vreemd, want er was aan de felsrand tussen de twee luchtfilterdelen niets te zien. Kan iemand me helpen aan een onderdeelnummer voor een goed passend luchtfilterelement? Volgens mij komt het wel meer voor dat mensen het element bij dit gesloten luchtfilter toch vervangen. Daar zou ik erg mee geholpen zijn.
Ook nog een tip voor hoe ik het beste de twee helften weer aan elkaar zet? Volgens mij is het al goed als ik de beide randen met foamband tov elkaar afdicht en alles gewoon weer met de drie bouten op de carburateur monteer. Of heb ik het mis en is er iemand die het ei van Columbus ontdekt heeft?
Alvast bedankt,
Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-01-2015 19:32 #146942
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic luchtfilterelement
- Hans Verschuuren (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2015 11:48 #147102
door Hans Verschuuren (GAST)
Beantwoord door Hans Verschuuren (GAST) in topic luchtfilterelement
Helemaal goed Han. Intussen besteld en binnen.
Bedankt voor de tip.
Als ik het filterelement nu tussen de twee filterhuisdelen klem, blijft er een naad tussen die delen open door de afdichtende werking van de rubber rand aan weerszijden van het filterelement. Een goed idee hoe dit te verhelpen? Ik heb al gedacht om een paar schroefjes te plaatsen in de (ex)felsrand, maar er is m.i. te weinig vlees.
Bedankt voor de tip.
Als ik het filterelement nu tussen de twee filterhuisdelen klem, blijft er een naad tussen die delen open door de afdichtende werking van de rubber rand aan weerszijden van het filterelement. Een goed idee hoe dit te verhelpen? Ik heb al gedacht om een paar schroefjes te plaatsen in de (ex)felsrand, maar er is m.i. te weinig vlees.
07-01-2015 15:47 #147109
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic luchtfilterelement
Beetje PVC lijm en je ziet er niks van, dat had de PO ( previous owner) waarschijnlijk ook gedaan
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-01-2015 13:02 #147159
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic luchtfilterelement
Ed, PVC lijm op een metalen luchtfilterhuis.........
Wat je wel kunt doen:
1. Felsrand weer terugbuigen, heb ik in het verleden wel eens vaker gedaan
2. Eens op de sloopt rongstruinen. Als ik me niet vergis zaten op de oude Opels (Kadet, Ascona etc) ook een metalen luchtfilterhuis met klembeugeltjes. Die zou je om kunnen zetten maar dat is wel een hobbyklusjes.
3. In de betere ijzerwarenwinkel kun je ook "kistklemmen" kopen maar die zijn over het algemeen erg groot
4. Er zijn ook kunststof luchtfiterhuizen te koop; die kun je gewoon dichtklikken (zie ze momenteel even niet in de lijst van het VKO staan)
Wat je wel kunt doen:
1. Felsrand weer terugbuigen, heb ik in het verleden wel eens vaker gedaan
2. Eens op de sloopt rongstruinen. Als ik me niet vergis zaten op de oude Opels (Kadet, Ascona etc) ook een metalen luchtfilterhuis met klembeugeltjes. Die zou je om kunnen zetten maar dat is wel een hobbyklusjes.
3. In de betere ijzerwarenwinkel kun je ook "kistklemmen" kopen maar die zijn over het algemeen erg groot
4. Er zijn ook kunststof luchtfiterhuizen te koop; die kun je gewoon dichtklikken (zie ze momenteel even niet in de lijst van het VKO staan)
- Theo Geurts
- Senior lid
-
Minder
Meer
09-01-2015 14:40 #147163
door Theo Geurts
Beantwoord door Theo Geurts in topic luchtfilterelement
hans
ik heb bij mijn 144 ook de felsnaad geopend en een nieuw filterelement geplaatst
daarna de felsnaad weer dicht geslagen
ging prima.
Theo.
ik heb bij mijn 144 ook de felsnaad geopend en een nieuw filterelement geplaatst
daarna de felsnaad weer dicht geslagen
ging prima.
Theo.
09-01-2015 21:21 #147173
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Beantwoord door Ed van der Zee in topic luchtfilterelement
Ja, is lastig....was in de veronderstelling dat het om de plastic versie ging.....
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express