Abarth style

  • John Haazen
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
21-10-2014 18:50 #144693 door John Haazen
Abarth style is gemaakt door John Haazen
Laat ik de stoute schoenen eens aantrekken en een 2” RVS sedanuitlaat onder mijn combi monteren. Dat kan, maar wel effe een professionele lasser erbij gehaald. Ik ben blij met het resultaat, mooi geluid en de verbranding verloopt nu veel beter. Het gaat om een B20B, met R-nokkenas en opgeboord naar 2100cc. Voor de liefhebbers wat foto’s. Niet op de bruine vlekken en vette vingers letten, die bakken er vanzelf af.

Weet iemand waarom ze deze, door onze OnderdelenShop geleverde, uitlaat Abarth style noemen?











Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-10-2014 19:41 #144696 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Abarth style
Zie ik het nu goed dat de voorste en de achterste pot samen met het bochtenwerk over de achteras één geheel zijn geworden?
Hopelijk komt die er dan nog onderuit zonder de as te moeten los halen of de pijp zelf opnieuw te snijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-10-2014 19:51 #144698 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Abarth style
Het glimt wel erg mooi, is het RVS?
Abarth is bekend om de getunede Fiats en maakte zelf ook een tijd auto's, maar maakte ivm het tunen ook complete uitlaatsystemen, en niet alleen voor FIAT's en andere italianen, maar voor veel merken. Het zal wel lijken op het systeem dat ze voor Volvo's konden leveren?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-10-2014 20:04 #144699 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Abarth style

"Tom Steverink" schreef:
Het glimt wel erg mooi, is het RVS?
Abarth is bekend om de getunede Fiats en maakte zelf ook een tijd auto's, maar maakte ivm het tunen ook complete uitlaatsystemen, en niet alleen voor FIAT's en andere italianen, maar voor veel merken. Het zal wel lijken op het systeem dat ze voor Volvo's konden leveren?


Goeiemorgen Tom: 2” RVS sedanuitlaat ;)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-10-2014 20:42 #144703 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Abarth style
Logisch dat dat goed klinkt ! :)
Is ook niet te duur dan, 395 euro. Maar is voor de sedan vanaf 1967, dus je moet inderdaad aan het aanpassen voor de combi.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • John Haazen
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
21-10-2014 21:00 #144707 door John Haazen
Beantwoord door John Haazen in topic Abarth style
Wees gerust Ivo :lol: Gebruik de scrolbalkjes naast en onder de foto dan zie je de klem bij de einddemper.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • John Haazen
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
21-10-2014 21:24 #144712 door John Haazen
Beantwoord door John Haazen in topic Abarth style
De herkomst van de uitlaat heb ik tot onderstaande site achterhaald. Was niet zo moeilijk webadres stond op de doos.
www.vp-autoparts.com/eu/main.aspx?page=article&artno=291135SS
Leuke site om eens rond te snuffelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-10-2014 22:10 #144716 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Abarth style
Wow, hangt er mooi onder!
Wat is er gedaan om hem passend te krijgen op de combi?
Compleet andere bocht over de achteras of de bijgeleverde bocht aangepast?
En voor 395 bij de club is inderdaad niet duur zeg. Ik betaalde nog wel wat meer ondanks 10% korting.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-10-2014 22:42 #144719 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Abarth style
Hoe verhoudt zich zo'n pijp tov een simonz met 4-2-1?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
21-10-2014 23:07 #144721 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Abarth style
Prachtig resultaat, ziet er gelikt uit!
Ik zou alleen de uitlaatklem bij de versnellingsbak met de draad-einden omhoog plaatsen, je loopt zo veel minder kans je kop open te halen als je auto op de brug/put staat en je bent ook minder gevoelig voor verkeersdrempels en aanverwante hindernissen.Je zou immers balen als die klem eens flink blijft haken, je hele systeem zou naar de gallemiezen gaan.
Maar voor de rest proficiat!

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD