injectie kabelboom vervangen/repareren?

Lees meer
02-09-2014 17:27 #143145 door Jasper Stoop
injectie kabelboom vervangen/repareren? is gemaakt door Jasper Stoop
Hi allemaal,

Ik heb al eerder gemeld dat bij mijn 164E '74 alle draden vanaf de injectors bij de eerste cilinder zijn doorgeknipt en ontbreken.

Heeft iemand een goed schema van het elektrische gedeelte van het injectie systeem 164 '74?
De witte kabels zouden gecodeerd moeten zijn maar bij mij lijken ze allemaal gewoon wit zonder code.

Een complete kabelboom zou ik ook op prijs stellen, of heeft iemand toevallig nog een sloper staan waar alle bedrading nog intact is? want de huidige bedrading is in slechte staat en begint aan alle kanten te barsten.

kortom, ik zou graag het systeem weer werkend willen krijgen. Iemand dit al eens gedaan?
alle tips zijn welkom.

alweer bedankt! :)




mvg,
Jasper

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2014 17:52 #143147 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic injectie kabelboom vervangen/repareren?
www.volvokv.nl/index.php?option= ... mitstart=8
tweede pagina...
Op de witte draden staan nummers, die kan je terugvinden op de schema's.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2014 00:56 #143152 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic injectie kabelboom vervangen/repareren?
Beste Jasper, ik zou eerst eens alle hardware componenten nakijken als ik jou was, onderdrukzender, temperatuurzenders, injecteurs, koudestartinrichting, triggercontacten verdeler, gasstandmelder en regelunit.
Als er een van die dingen stuk is kan het flink in de papieren lopen en kun je misschien beter denken aan een set Webers.

succes


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2014 10:52 #143154 door Jasper Stoop
Beantwoord door Jasper Stoop in topic injectie kabelboom vervangen/repareren?
Bedankt voor de reacties,

@ Rob, bedankt voor je reactie maar helaas ben ik geen betalend lid en kan ik de link niet openen. En om nou lid te worden alleen voor een bedradingsschema gaat me net iets teveel kosten. En dan nog, als ik geen nummers zie op de draden dan heb ik nog steeds een probleem.

@ Johan, ik snap wat je bedoeld en was dit in eerste instantie ook van plan alleen vond ik het een beetje zonde omdat het niet origineel is en dan bleek de voorpijp ook niet meer te passen. De eerste 2 meter is origineel een dubbele voorpijp en dan naar een enkele was ik bang voor vermogensverlies en en zag ik de rekening hier ook al weer oplopen.
Ik sta nu in dubio. Ik kan degene die dit heeft doorgeknipt ook niet traceren, anders zou ik weten waarom dit is gebeurt.
Ik vermoed dat van mijn auto onderdelen zijn gesloopt om een andere aan de gang te brengen want zo misten er ook allerlei onderdelen van mijn kachel en de airco was geheel verdwenen en afgeknipt bij het schutbord. Ik heb gelukkig geen haast want hij loopt nu als een zonnetje op gas.
Ik ga nog even verder kijken naar een sloper om het geheel compleet te maken (mits dat niet te duur is) en anders kom ik inderdaad op een setje webers uit.
De onderdelen die jij noemde zal ik eerst op moeten zoeken want deze auto is nieuw voor mij. Ooit meer dan 25 jaar geleden automonteur geweest maar jammer genoeg niet in een volvo garage ;)

Als jij of iemand anders iemand kent die me hier bij kan helpen hoor ik dat graag, en dat hoeft ook zeker niet gratis.

mvg, Jasper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2014 12:25 #143155 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic injectie kabelboom vervangen/repareren?
Er zijn veeel meer voordelen als je wél lid wordt... ;)

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2014 12:43 #143156 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic injectie kabelboom vervangen/repareren?
Beste Jasper, ik weet niet hoe je Duits of Engels is maar bekijk deze websites eens hier moet je er mee uitkomen.
Eerst bestuderen voor je gaat sleutelen.
Heb je ook al gekeken of de brandstofpomp nog onder de auto zit? Zit normaal in de beurt van de benzienetank.
www.vclassics.com/archive/efi.htm
w107.pbworks.com/f/DJetronic.pdf
members.rennlist.com/pbanders/Scholl_2.pdf
www.google.com.ph/search?q=bosc ... 3#imgdii=_
www.swedishbricks.net/faq/fidjet.html

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2014 15:59 #143161 door Jasper Stoop
Beantwoord door Jasper Stoop in topic injectie kabelboom vervangen/repareren?
@ Rob, ja die zijn er vast maar de ervaring leert mij dat over het algemeen het voor mij weggegooid geld is want wanneer de auto gewoon goed loopt ga ik al snel weer met andere dingen bezig in mijn leven en gebruik ik het forum niet meer...

@ Johan, ja de brandstofpomp zit eronder en volgens mij zijn alle onderdelen wel aanwezig. ik denk dat ik er wel uit kom als ik mij er eens flink in verdiep, bedankt voor de links :)

mvg,
Jasper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2014 19:36 #143322 door Jasper Stoop
Beantwoord door Jasper Stoop in topic injectie kabelboom vervangen/repareren?
Ik heb de ontbrekende kabels gevonden en beide sensoren zitten ook nog op het motorblok. Simpel zou je denken :) Ja maar wat als je geen codering kunt vinden op de draden? :? Zijn er bepaalde waardes die ik kan meten met een multimeter? Iemand hier nog een tip in?




Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2014 22:58 #143330 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic injectie kabelboom vervangen/repareren?
tsja, er zijn meer voordelen van lid worden. Dan kan je in de documentatie écht van alles opzoeken. Deelnemen aan sleuteldagen kan dan ook. Specifiek over injectie bijvoorbeeld... ;)

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-09-2014 00:43 #143335 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic injectie kabelboom vervangen/repareren?
Beste Jasper, op een van de websites staat een schema volgens mij, neem de stekker los bij de regelunit en ga vanaf de stekker van de regunit alles doormeten.
Moet je er aan uit kunnen komen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.