Spaghettipijp begint na twee jaar te roesten, poedercoaten?

Lees meer
25-08-2014 17:37 #142893 door Boele Braaksma
Wie heeft er ervaring met het poedercoaten oid van een spaghetti spruitstuk. Mijn ervaring met de meeste spuitbussen is dat het na een tijdje toch wel weer los laat. Verzinken kan waarschijnlijk niet ivm de hitte.

Wat wel? RVS is mij te prijzig..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2014 17:47 #142894 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Spaghettipijp begint na twee jaar te roesten, poedercoaten?
Ik heb er hittebestendige lak op gespoten....en voor de rest...who cares...toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2014 20:15 #142903 door Gert Vegter
Dat snelle roesten is een typisch gevolg van het inwikkelen in thermische isolatietape. Niet weer gebruiken dus! Is sowieso weinig zinvol, zeker bij een klassieke Volvo, opgevoerd of niet.
RVS is niet alleen duur, maar feitelijk ook minder geschikt als materiaal voor een uitlaatspruitstuk, omdat het de eigenschap heeft hitte terug te sturen in de richting waar het vandaan komt i.c. de cilinderkop. Ook iets wat je eigenlijk niet moet willen. Misschien is de beste oplossing een keramische coating.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25-08-2014 20:42 #142904 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Spaghettipijp begint na twee jaar te roesten, poedercoaten?
Poedercoating brand van je spruitstuk af!
Het is wel hittebestendig, maar niet genoeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2014 20:53 #142906 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Spaghettipijp begint na twee jaar te roesten, poedercoaten?
Nou, nou :roll:

www.cartuningtips.com/112-cerami ... t-coatings

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2014 20:55 #142907 door Arno Pfennings

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2014 21:56 #142917 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Spaghettipijp begint na twee jaar te roesten, poedercoaten?
Hi Boele,

Ik heb geen Nederlands adres, maar Ernst Schmitt in Karlsruhe ( www.ernst-schmitt.de ) is top in emailleren.
Jaren geleden hebben die een stel spaghetti's voor mij gedaan die allemaal nog perfect zijn.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-08-2014 16:38 #142943 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Spaghettipijp begint na twee jaar te roesten, poedercoaten?
Okay, ik zal eens informeren wat keramisch coaten kost.

Tape gaat er sowieso weer omheen. Scheelt merkbaar veel hitte onder de motorkap. En ik brand mijn handen niet meer als ik tijdens een ritje iets moet sleutelen of vastzetten. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-08-2014 17:30 #142946 door Peter Rumen
Hallo Boele,

Kijk eens op www.classiccarpartshelden.nl Gemeente Helden (M-Limburg)Tel. 077 3078346 of 06 30301048
Graat Jacobs is Geautoriseerd Distributeur Zircotec Heat Management. Hij kan je spruitstuk of complete uitlaat voorzien van een keramische laag in diverse kleuren. Laatst een Saab 66 voor de rallysport gezien en het spruitstuk was na 2 jaar nog steeds mooi wit van kleur. Je kunt ook andere kleuren kiezen. Hij levert veel aan de rally en autosport.

Kijk maar eens wat de mogelijkheden zijn!

Groetjes en veel succes.
Peter

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.