kan een lpg verdamper ook te "zwaar" zijn?

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-08-2014 12:54 #142818 door Jeroen Visser (GAST)
kan een lpg verdamper ook te "zwaar" zijn? is gemaakt door Jeroen Visser (GAST)
Ik ben opzoek naar een vervangende verdamper voor mijn lovato super. Deze is vrij nieuw maar ik heb het idee dat dit gewoon niet een lekker ding is. Erg slecht af te stellen iig. Met de nieuwe oldtimer regeling wemelt het van de verdampers op mp e.d. Nu zoek ik een omvl omdat ik hier erg positieve verhalen over gehoord heb.

Ik zit nu even te zoeken op mp en kom er eentje tegen met een max 279kw vermelding. Kan dit teveel zijn? of maakt dit niet zoveel uit?

Alvast dank.

Groet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-08-2014 22:59 #142838 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic kan een lpg verdamper ook te "zwaar" zijn?
Stoute schoenen aangetrokken en eentje op de kop getikt. Laat even weten hoe het gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-08-2014 08:42 #142842 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic kan een lpg verdamper ook te "zwaar" zijn?
Ik ben ook benieuwd Jeroen, ik heb ook geen idee, maar het lijkt me dat je hem genoeg zou moeten kunnen "knijpen"?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
25-08-2014 21:44 #142913 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kan een lpg verdamper ook te "zwaar" zijn?
Dat is een goeie, ik zit een beetje met hetzelfde.
Heb een Impco verdamper (tot 170KW uit m'n hoofd), dus ook voor grotere vermogens met dito gasmengstuk/gascarburateur.
Ben nog lang niet zo ver dat het motorblok er in hangt dus ben er nog niet echt "op los gegaan" qua info zoeken.

Voor mijn gevoel komt het er een beetje op neer dat we gaan proberen een glas water gedoseerd in te schenken met een sluisdeur i.p.v. een kraan........

groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Robert van Es (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
26-08-2014 11:31 #142935 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic kan een lpg verdamper ook te "zwaar" zijn?
Een overbemeten verdamper zal in ieder geval heel goed verdampen (waarschijnlijk loop je nooit tegen bevriezingsverschijnselen aan).
Maar vervolgens regelt de verdamper ook de gashoeveelheid (en daar zit een combinatie in met het gasmengstuk). De systemen zijn over het algemeen zo dat uit het drukverschil in het mengstuk (met de buitenlucht) de hoeveelheid gas wordt aangestuurd (de echte gasdeskundigen moeten dit maar bevestigen of verbeteren).
Normaal gesproken kan je bij regelapparatuur ervan uitgaan dat zij het beste regelen tussen 20% en 80% van het regelbereik. Dan moet je al kwlaitatief zeer goed spul hebben.
Bij een overbemeten verdamper heb je volgens deze theorie de kans dat je in laaglast in een slecht regelbereik zit en dat daar de motor niet geod presteert. Dit is natuurlijk wel theorie, de praktijk blijkt soms weerbarstiger en soms flexibeler te zijn dan te verwachten.
Er gaat niets boven testen.
succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-09-2014 15:04 #143467 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic kan een lpg verdamper ook te "zwaar" zijn?
Zo "nieuwe" verdamper zit er in, loop wel tegen een paar fine tune issues aan:

Omvl r90e fine tunen, how to?


Maar merk al wel dat hij beter presteert dan mijn lovato. Bij flink door trekken blijft de atf +\- 13 en veranderd niet naarmate het toerental stijgt (nu geprobeerd tot 5500rpm) bij de lovato zag je dat de atf begon met 13 en naarmate het toerental oomhoog gaat kreeg hij steeds meer moeite het bij te houden en ging de atf dan ook rochting de arme kant.

Maar goed nu eerst proberen om de boel op laag toerentalook lekker te laten rijden.

Groet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.