Welk type weber carburateur?

Lees meer
12-08-2014 00:24 #142573 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Welk type weber carburateur?
Beste R, compressies lijken goed, zou ik de onsteking statisch eens rond het BDP afstellen kan zeker geen kwaad.

Is het vlotternevaeu in bij de carburators hetzelfde altans zit er geen groot verschil tussen?

Is niet een van de twee vlotters lek?

nogmaals succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2014 15:48 #142605 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic Welk type weber carburateur?
Johan,

Die SU's vertrouw ik niet meer, daarom heb ik een zenith VN36 erop gezet. Hierdoor is het allemaal wel iets beter geworden, maar we zijn er nog niet.

Moet ik misschien euro 98 erin gooien ipv 95? Vanwege de hogere compressie

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2014 17:40 #142609 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Welk type weber carburateur?
Bij snelle nokkenassen, hoge compressie en dubbele carburateurs moet je wel super benzine met minimaal 98 octaan tanken in onze B18/20'ers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2014 19:48 #142612 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic Welk type weber carburateur?
Zou het dan daardoor komen dat hij slecht loopt? Het zal natuurlijk niet alleen aan de brandstof liggen.
Er zit op dit moment euro 95 in die ongeveer 7 maanden geleden is getankt.

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2014 20:28 #142613 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Welk type weber carburateur?
Problemen met oude brandstof heb ik ook wel eens gehad...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2014 00:37 #142620 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Welk type weber carburateur?
Beste R, sluit de brandstofpomp eens aan op een cherrican met octaan 98 en probeer dan nog eens.
Normaal zou hij op 95 moeten gaan pingelen bij zware belasting maar die heb je op het moment niet.
Heb je de onsteking nog later gezet?
Ik weet het is soms lang zoeken ik ben er ook een tijd mee bezig geweest eer dat ik erachter kwam dat bougiekabels bij mij de boosdoener waren.

succes we blijven je steunen met suggsties.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2014 18:10 #142629 door R Slijfer
Beantwoord door R Slijfer in topic Welk type weber carburateur?
Johan,

Ik heb de ontsteking over de hele "loopbreedte" verdraaid, van maximale vooronsteking tot maximale naontsteking. Dit helpt helaas niks. Misschien zit de verdeler 180 graden gedraaid?

Ik ga van het weekend even met 98 testen.

In ieder geval bedankt voor alle hulp tot nu toe! Langzaam aan kom ik wel steeds dichter in de buurt.

Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2014 01:55 #142654 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Welk type weber carburateur?
Beste R, volgende suggestie, controleer of je contactpunten bij elke cilinder wel open gaan misschien staan ze te krap afgesteld of is de nok die ze moet openen versleten c.q. wat af gesleten of speling op de verdeleras of de grondplaat waar de contactpunten op zitten.
Verder zou ik ook controleren van elke cilinder wanneer deze op het BDP staat of dat de in en de uitlaat klep gesloten is dus er moet speling op de tuimelaars zitten.
Verder zou ik ook met de bougies eruit en in de kap gestoken kijken of dat deze wel vonken.
Ik kan zo hard niet meer geloven gezien wat je er al aan gedaan heb dat het in de benziene toevoer zit.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2014 13:42 #142672 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Welk type weber carburateur?
Beste R, als je de motor echt op wil fokken moet je eens op deze site kijken
www.v-performance.com/products/supercharger.html zeker qua carburatorkeuze hebben deze leuke vervangers voor SU met een zeer redelijke prijs.
Maar eerst de motor goed zien te krijgen zoals hij nu is en dan pas gaan dromen over de dingen die je op deze website ziet.

En wil je nog iets met je versnellingsbak doen hebben hun ook een leuke oplossing met een T5 bak van Ford.

nogmaals succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-01-2018 21:26 #174263 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic Welk type weber carburateur?
Hallo Ivo, is er n og nieuws mbt de Dellortos., ik heb twee dubbele liggen en wil mijn SU's daar ooit door vervangen. Een van de rewewedenen van de SU's weg te komen is de ethanol die meer in de benzine komt, en daarnaast meer pk's.
Trouwens, de opmerkingen die ik lees over niet goed lopen, ook van dubbele SU's , die van mij lopen echt geweldig, maar ik heb ze wel door een expert laten afstellen. Ik,kan er zogezegd echt mee racen. Zorgenpunt dat ik zie is dat de oude experts (de monteurs dsie deze auto's uit hun jeugd kennen uit gaan stefven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.