Naald carburator blijft hangen bij warme motor

• Benno Vonk (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2014 20:41 #140709 door Benno Vonk (GAST)
Naald carburator blijft hangen bij warme motor is gemaakt door Benno Vonk (GAST)
Als de motor warm is dan maak ik om de haverklap mee, als ik het gas loslaat dat de motor dan te hard stationair blijft lopen. Als ik dan met mijn voet een tik op het gaspedaal geef, vermindert het toerental weer. Wat kan dit nu zijn. Het gaat om een Amazon van 1967 met B18 motor en een gereviseerde carburator Stromberg 175 CD-2. Wie kan mij helpen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Paul Schaap
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-05-2014 21:03 #140711 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Naald carburator blijft hangen bij warme motor
Hallo Benno,
meestal is het de carburateurnaald die door onvoldoende smering (door het rijden op gas) blijft hangen door overmatige slijtage.
Als je niet op LPG rijdt en/of je carb is correct en recent gereviseerd, dan kan het ook zijn dat de stangen tussen je gaspedaal en je carburateur ergens wat wringen, wellicht wat verbogen zijn.
Succes!
Paul

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-05-2014 09:07 #140725 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Naald carburator blijft hangen bij warme motor
Valse lucht kan ook een oorzaak zijn; zeker als het blok flink warm is dan wil het spruitstuk nog wel eens gaan trekken. Even wat remmenreiniger op de diverse pakkingen spuiten; dan weet je het zo.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-05-2014 07:31 #140754 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Naald carburator blijft hangen bij warme motor
Ik heb een keer gehad dat het werd veroorzaakt doordat het stangenstelsel een slang raakte...

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD