lekkende hs6 na revisie

  • steven vienne
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2014 19:25 #139646 door steven vienne
lekkende hs6 na revisie is gemaakt door steven vienne
Hallo , sedert enige tijd ben ik de trotse bezitter van een volvo amazon uit 65 met dubbele carburators(hs6) en b18 motor.
Bdoeling is de wagen geleidelijk aan te restaureren. Ik was alvast begonnen met de hs6 te reviseren, doordat er wat benzine lekte onderaan de voorste carburator. Gaskleppen vernieuwd, nieuwe sproeiarmen en vlotternaaldjes geplaatst met bijhorende dichtingen.Nu is mijn probleem, dat er méér benzine lekt dan van tevoren. Ik ben geen prof garagist, het is pure hobby, maar ik snap er niets van.Vlotters zijn niet lek, en als ik de toevoerslang van benzinepomp naar carburator ontkoppel, draait de motor uitstekend.
Chokekabels zijn wel niet aangesloten.ik snap er niets van, wat doe ik verkeerd?
Iedere raad is welkom !
Mvg,Steven

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-04-2014 16:02 #139727 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic lekkende hs6 na revisie
Lekken is vaak geen probleem met de pakkingen, maar met de vlotternaald...heb je die ook vernieuwd? SU's zijn een beetje berucht om dat probleempje. Nieuwe naalden en zittingen monteren!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-04-2014 00:19 #139742 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic lekkende hs6 na revisie
Hallo Steven,

Je schrijft dat het aan de onderzijde lekt. Als dat echt zo is kan de verbinding tussen vlotterkamer en de body ondeugdelijk zijn.
Soms lijkt het lekt onder te zitten, maar komt het toch van hogerop.
Controleer in ieder geval ook of de bout goed aangedraaid is waarmee de vlotterkamer aan de body vastzit. Als dit niet het geval is kan de vlotterkamer gaan trillen waardoor de naald niet meer aan afsluiten toe komt. Dit is een weinig bekende oorzaak van benzineverlies.

Succes,
Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • steven vienne
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2014 08:27 #139903 door steven vienne
Beantwoord door steven vienne in topic lekkende hs6 na revisie
Hallo, alvast bedankt voor de reacties. Ja, er zijn nieuwe dichtingen en vlotternaaldjes geplaatst. Misschien is het wel zo zoals Teun het omschrijft, dat ga ik spoedig checken.Ook zie ik dat de scharniertjes van de vlotters zelf (daar waar het asje in gaat) redelijk verbogen is.Misschien ook maar es vervangen, of is dat vergezocht?

Mvg, Steven

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-04-2014 11:58 #139918 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic lekkende hs6 na revisie

"steven vienne" schreef:
Ook zie ik dat de scharniertjes van de vlotters zelf (daar waar het asje in gaat) redelijk verbogen is.Misschien ook maar es vervangen, of is dat vergezocht?

Dat die scharniertjes verbogen zijn, kan op zich geen kwaad als de vlotter maar vrij kan bewegen. Wel belangrijk is dat de vlotters juist staan afgesteld. Zie hier de instructies.
Verder zit er een rubber afdichtringetje om het eind van het sproeierslangetje waar deze onderin de vlotterkamer zit bevestigd. Als deze niet is vernieuwd, of tijdens het vernieuwen scheef is komen te zitten, kan ook lekkage ontstaan. Het is raadzaam om deze rubbertjes altijd op reserve te hebben als je SU HS-carburateurs gebruikt. Daarnaast is de vlotternaald gevoelig voor vuildeeltjes. Als je deze vervangt door exemplaren met een zg. viton punt (een soort teflon) verkleint dat de kans op problemen, zie hier .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • steven vienne
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2014 11:51 #140070 door steven vienne
Beantwoord door steven vienne in topic lekkende hs6 na revisie
Hallo, na alles nog eens gecontroleerd te hebben, had ik besloten om andere slangklemmen te gebruiken.Dus andere klem voor de leiding van pomp naar voorste carburator, en zo ook 2 andere voor de leiding die de carburators verbind. En ja , dat was blijkbaar de oorzaak. Vlotterkamers lekken niet en motor draait prima. Blij dat het opgelost is, en al doende leert men.
Mvg, Steven

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-04-2014 11:59 #140072 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic lekkende hs6 na revisie
Blij dat het is opgelost! Veel plezier gewenst! :)

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD