4-2-1 (R-Sport) pas maken Amazon
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Ziet er nu prachtig uit! De inademing gaat goed via de Weber Outlaw, het uitademen (nog) niet.
Nu kon ik voor een leuke prijs een nieuw 4-2-1 2,5inch spaghetti uitlaatspruitstuk kopen bij Tinustechniek. Montage bleek (wederom als bij de 1800) niet zo eenvoudig.
Het is mij gelukt door de uitlaatspruitstuk tapeinden uit de kop te draaien, en de draagarm iets te vlakken. Vervolgens heb ik het geheel ingetapet.
Vervolgens blijkt de uitlaat nog tegen de balk aan te komen waar de versnellingsbak aan hangt. Ik wilde hier niets af slijpen, en ben flink te keer gegaan met een vuistje. (Motto van een vriend; 'Vaak ben je te bang.) 'Een en ander zit nu naar behoren.
De eerste demper van de simons uitlaat komt te vervallen; vanaf het verloop moet er een S-bocht geplaatst worden richting de cardanas en vervolgens een rechte pijp (of een korte demper zoeken.)
Het past dus wél!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Dop Dobbel (GAST)
- Premium lid
-
Verwacht je niet dat je die laatste foto gaat horen; de uitlaat tegen het chassis trillen, bijvoorbeeld tijdens starten of optrekken?
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Dop Dobbel (GAST)" schreef:
Maar wel heel strak?
Verwacht je niet dat je die laatste foto gaat horen; de uitlaat tegen het chassis trillen, bijvoorbeeld tijdens starten of optrekken?
Dit was voor het bewerken. Hier zit de hitte tape er ook nog niet om..
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Groet Jeroen
Bijvoorbeeld hier ."Jeroen Visser" schreef:
Waar haal je dat hitte tape
Maar ik zou er niet aan beginnen. Grote kans dat je uitlaat/spruitstuk compleet desintegreert na verloop van tijd.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Jeroen Visser" schreef:
Waar haal je dat hitte tape Boele?
Groet Jeroen
Ik heb het op de 1800 van Cool-It inderdaad, erg duur, maar werkt goed. Voor de Amazon heb ik de volgende exhaust wrap in the UK gekocht via eBay. Voor 15/20euro was ik klaar! Zit er om heen, en ziet er kwalitatief goed uit. De stalen tie wraps zijn ruk, maar daar is de prijs ook naar.
Ik heb bij een automaterialencentrum homokineetrubber tiewraps gehaald, die werken perfect.
linkje:
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
onder de tape heeft gewoon staal op den duur te lijden van corrosie door condensatie.
Als je een los spruitstuk hebt, is hitte isolatie het beste te verkrijgen door te laten coaten met keramiek.
Te snel? De huidige samenstelling van benzine heeft een lager kookpunt dan de benzines van pakweg 40 jaar geleden.
Door de uitgestraalde hitte van het uitlaatspruitstuk kan de huidige brandstof sneller aan de kook raken in de benzineleidingen.
Dan krijg je damp (luchtbel) vorming - het zogeheten vapourlock - en ons soort autootjes rijden beter op benzine dan op luchtbellen.
Dat is de reden waarom tegenwoordig hitte isolatie een punt van aandacht is voor auto's waar de carburateurs hun positie hebben boven het uitlaatspruitstuk.
Het plaatsen van een veel groter dan standaard aluminium hitteschild tussen carburateurs en uitlaatspruitstuk kan ook al een deel van deze problematiek verhelpen.
RVS houdt overigens de hitte langer vast dan gewoon staal, dus zullen auto's met rvs uitlaten ( en spruitstukken ) sneller last hebben van vapourlock dan auto's met standaard uitlaten.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- 02114-dummy
-
- Elite lid
-
Bij Advanced Performance Parts kan je een complete uitlaatset van Simons krijgen met een korte voordemper inclusief bocht en verloop ed..
Uiteraard kan je ook de losse delen verkrijgen.
Heb ik ook gedaan voor mijn kombi.
succes
Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),