Brandstofpomp D-jetronic blijft lopen

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
04-03-2014 20:30 #138199 door Arnold de Groot
Brandstofpomp D-jetronic blijft lopen is gemaakt door Arnold de Groot
Hallo,
Mijn brandstofpomp van mijn 1800E (dus met een D-jetronic) blijft na het contactslot op 'aan' zonder te starten gezet te hebben doorlopen. Volgens het handboek zou de pomp na 1 a 2 seconden moeten stoppen met pompen. Dat gebeurd dus niet. Op zich geen probleem want normaal start je maar ik vraag mij af waar dit aan kan liggen. Bovendien moet bij een ongeval de pomp stoppen om de brandstoftoevoer te stoppen. In alle boeken is veel informatie over als de pomp het niet doet maar eigenlijk niets over de 'timer'. Zit deze in de ECU? volgen het schema lijkt via deze ECU contact met aarde gemaakt te worden. Ik moet nog kijken of iemand in het verleden deze aarde wellicht direct buiten de ECU om heeft gemaakt. Maar ik wil zoveel mogelijk oorzaken uitsluiten. Het modeljaar is 1970 maar volgens mij maakt dat niets uit voor de schakeling.
Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-03-2014 21:54 #138202 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Brandstofpomp D-jetronic blijft lopen
ECU doorgemeten? Dan kun je alle circuits elektrisch controleren. Dat kan gewoon met een multimeter.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Ronald Zwerus
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
04-03-2014 22:44 #138204 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Brandstofpomp D-jetronic blijft lopen
Controleer eerst eens het relais op je rechterbinnenscherm misschien blijf deze plakken

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-03-2014 08:08 #138211 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Brandstofpomp D-jetronic blijft lopen
Heren,
Bedankt voor de tips, ik zat misschien al een beetje te ver te denken. In ieder geval een paar zaken die ik eenvoudig kan controleren. Ik ga zaterdag de Volvo uit de stalling halen, verjaardags ritje van mijn zoontje. Kan ik als er tijd is even kijken.
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-03-2014 18:56 #138283 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Brandstofpomp D-jetronic blijft lopen
Controle unit gaat nooit kapot, als het relais goed is, vervang dan je benzine filter.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-04-2014 19:17 #139447 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Brandstofpomp D-jetronic blijft lopen
Gisteren, 5 april, op de afsteldag van het P1800 register geweest. Geweldige leuke ochtend en middag gehad, we liepen iets uit!
En wat ik helemaal top vond was dat Peter Devilee bij het afstellen het probleem met mijn brandstofpomp heeft gevonden. Bij het aansluiten van de meetkast op de ECU merkte hij direct dat er iets niet klopte, geen spanning. Met de snelheid van het licht keek hij in zijn documentatie en kwam tot de conclusie dat de kabel vanaf de startmotor los moest zijn. Dat klopte. En dat is dus het antwoord op mijn vraag waarom de brandstofpomp door bleef lopen. Aan die mogelijkheid had ik nog niet gedacht. De pomp slaat nu keurig af na een seconde. Verder heeft Peter de afstelling gecontroleerd, gasklep iets bijgesteld. Hij loopt dus weer als een Volvo! Peter bedankt, en natuurlijk iedereen die de dag heeft georganiseerd! Erg leuk om bij andere 1800 te kijken, ervaringen te delen en bij te praten.
Arnold

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-04-2014 09:11 #139465 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Brandstofpomp D-jetronic blijft lopen
Mooi dat het opgelost is, Arnold.

Erg leuk om bij Volvo Hooftman enthousiaste monteurs te zien. Er was ons 1 monteur toegezegd, maar uiteindelijk zag ik er drie monteurs aan het werk!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD