- Berichten: 695
Brandstofpomp D-jetronic blijft lopen
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
04-03-2014 20:30 #138199
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Brandstofpomp D-jetronic blijft lopen is gemaakt door Arnold de Groot
Hallo,
Mijn brandstofpomp van mijn 1800E (dus met een D-jetronic) blijft na het contactslot op 'aan' zonder te starten gezet te hebben doorlopen. Volgens het handboek zou de pomp na 1 a 2 seconden moeten stoppen met pompen. Dat gebeurd dus niet. Op zich geen probleem want normaal start je maar ik vraag mij af waar dit aan kan liggen. Bovendien moet bij een ongeval de pomp stoppen om de brandstoftoevoer te stoppen. In alle boeken is veel informatie over als de pomp het niet doet maar eigenlijk niets over de 'timer'. Zit deze in de ECU? volgen het schema lijkt via deze ECU contact met aarde gemaakt te worden. Ik moet nog kijken of iemand in het verleden deze aarde wellicht direct buiten de ECU om heeft gemaakt. Maar ik wil zoveel mogelijk oorzaken uitsluiten. Het modeljaar is 1970 maar volgens mij maakt dat niets uit voor de schakeling.
Mvg
Arnold
Mijn brandstofpomp van mijn 1800E (dus met een D-jetronic) blijft na het contactslot op 'aan' zonder te starten gezet te hebben doorlopen. Volgens het handboek zou de pomp na 1 a 2 seconden moeten stoppen met pompen. Dat gebeurd dus niet. Op zich geen probleem want normaal start je maar ik vraag mij af waar dit aan kan liggen. Bovendien moet bij een ongeval de pomp stoppen om de brandstoftoevoer te stoppen. In alle boeken is veel informatie over als de pomp het niet doet maar eigenlijk niets over de 'timer'. Zit deze in de ECU? volgen het schema lijkt via deze ECU contact met aarde gemaakt te worden. Ik moet nog kijken of iemand in het verleden deze aarde wellicht direct buiten de ECU om heeft gemaakt. Maar ik wil zoveel mogelijk oorzaken uitsluiten. Het modeljaar is 1970 maar volgens mij maakt dat niets uit voor de schakeling.
Mvg
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04-03-2014 21:54 #138202
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Brandstofpomp D-jetronic blijft lopen
ECU doorgemeten? Dan kun je alle circuits elektrisch controleren. Dat kan gewoon met een multimeter.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 189
04-03-2014 22:44 #138204
door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Brandstofpomp D-jetronic blijft lopen
Controleer eerst eens het relais op je rechterbinnenscherm misschien blijf deze plakken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
- Berichten: 695
05-03-2014 08:08 #138211
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Brandstofpomp D-jetronic blijft lopen
Heren,
Bedankt voor de tips, ik zat misschien al een beetje te ver te denken. In ieder geval een paar zaken die ik eenvoudig kan controleren. Ik ga zaterdag de Volvo uit de stalling halen, verjaardags ritje van mijn zoontje. Kan ik als er tijd is even kijken.
Arnold
Bedankt voor de tips, ik zat misschien al een beetje te ver te denken. In ieder geval een paar zaken die ik eenvoudig kan controleren. Ik ga zaterdag de Volvo uit de stalling halen, verjaardags ritje van mijn zoontje. Kan ik als er tijd is even kijken.
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06-03-2014 18:56 #138283
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Brandstofpomp D-jetronic blijft lopen
Controle unit gaat nooit kapot, als het relais goed is, vervang dan je benzine filter.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
- Berichten: 695
06-04-2014 19:17 #139447
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Brandstofpomp D-jetronic blijft lopen
Gisteren, 5 april, op de afsteldag van het P1800 register geweest. Geweldige leuke ochtend en middag gehad, we liepen iets uit!
En wat ik helemaal top vond was dat Peter Devilee bij het afstellen het probleem met mijn brandstofpomp heeft gevonden. Bij het aansluiten van de meetkast op de ECU merkte hij direct dat er iets niet klopte, geen spanning. Met de snelheid van het licht keek hij in zijn documentatie en kwam tot de conclusie dat de kabel vanaf de startmotor los moest zijn. Dat klopte. En dat is dus het antwoord op mijn vraag waarom de brandstofpomp door bleef lopen. Aan die mogelijkheid had ik nog niet gedacht. De pomp slaat nu keurig af na een seconde. Verder heeft Peter de afstelling gecontroleerd, gasklep iets bijgesteld. Hij loopt dus weer als een Volvo! Peter bedankt, en natuurlijk iedereen die de dag heeft georganiseerd! Erg leuk om bij andere 1800 te kijken, ervaringen te delen en bij te praten.
Arnold
En wat ik helemaal top vond was dat Peter Devilee bij het afstellen het probleem met mijn brandstofpomp heeft gevonden. Bij het aansluiten van de meetkast op de ECU merkte hij direct dat er iets niet klopte, geen spanning. Met de snelheid van het licht keek hij in zijn documentatie en kwam tot de conclusie dat de kabel vanaf de startmotor los moest zijn. Dat klopte. En dat is dus het antwoord op mijn vraag waarom de brandstofpomp door bleef lopen. Aan die mogelijkheid had ik nog niet gedacht. De pomp slaat nu keurig af na een seconde. Verder heeft Peter de afstelling gecontroleerd, gasklep iets bijgesteld. Hij loopt dus weer als een Volvo! Peter bedankt, en natuurlijk iedereen die de dag heeft georganiseerd! Erg leuk om bij andere 1800 te kijken, ervaringen te delen en bij te praten.
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2145
07-04-2014 09:11 #139465
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Brandstofpomp D-jetronic blijft lopen
Mooi dat het opgelost is, Arnold.
Erg leuk om bij Volvo Hooftman enthousiaste monteurs te zien. Er was ons 1 monteur toegezegd, maar uiteindelijk zag ik er drie monteurs aan het werk!
Erg leuk om bij Volvo Hooftman enthousiaste monteurs te zien. Er was ons 1 monteur toegezegd, maar uiteindelijk zag ik er drie monteurs aan het werk!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





