Geleidebeugel voor benzineslang gemaakt

Lees meer
04-03-2014 17:42 #138189 door Peter Rumen
Geleidebeugel voor benzineslang gemaakt is gemaakt door Peter Rumen
Ik weet niet of Volvo ze ooit heeft gefabriceerd voor onze Volvo's (?), maar op de dagen dat we elkaar treffen en meestal bij elkaar onder de motorkap kijken heb ik wel diverse constructies gezien. Een beugeltje op het wateruitlaatpijp naar de radiateur waarin de benzineslang wordt geklemd. Het voordeel is dat de benzineslang helemaal vrij komt te hangen en nergens tegenaan schuurt en meer rijwindkoeling vangt bij zeer warme dagen (denk aan vaperlock). Alle kleine beetjes helpen lijkt me zo. Bij de plaatselijke smid heb ik uit de afvalbak een RVS plaatje van 1mm dik gevraagd en zo houd ik de kosten laag €0,0 Eerst van karton een model gemaakt en daarna aan de slag met zagen, vijlen, boren (8mm) en buigen. Uiteindelijk een strip van B17xL170mm gemaakt. Voor de ronding van de benzineslang heb ik een kleine dopsleutel gebruikt. De ronding heb ik lang genoeg gemaakt zodat de slang er een beetje ingeklemd moet worden, maar ook weer niet te veel. Om te voorkomen dat het mooie RVS beschadigd heb ik voor de scherpe hoek een stukje hout gebruikt anders laat de hamer vervelende sporen achter. Daarna even met de polijstborstel er overheen en klaar is het beugeltje.










Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2014 17:57 #138191 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Geleidebeugel voor benzineslang gemaakt
Mooi, Peter. Die lange losse slang is het inderdaad niet helemaal... Bij de B20 is er wel een beugel voor gemaakt.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2014 19:28 #138194 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Geleidebeugel voor benzineslang gemaakt
Keurig gemaakt Peter, het originele beugeltje is lang niet zo mooi.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.