Dubbele SU synchroniseren
- Marc Schunck
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
21-02-2014 12:18 #137768
door Marc Schunck
Dubbele SU synchroniseren is gemaakt door Marc Schunck
Ik heb nog een goede synchroon/vacuum meter liggen voor het synchroniseren van motorfiets carbies (Ik heb vroeger een aantal honda cb750 fours en een kawa z650 gehad).
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om in het inlaat spruitstuk 2 gaatjes te tappen en daar de koperen pijpjes vd meter in te schroeven. Tijdens rijden natuurlijk afdichten met een passend boutje, zoals ze bij motorfietsen ook doen.
Of is het beter om 2 spacers met vacuumfitting te kopen, zie www.aptfast.com/showitem.aspx?id=102820&...%20Vacuum%20Fitting& , en hier vervolgens2 vd 4 meters op aan te sluiten.
Hebben zulke spacers nog nog effect op de werking van de dubbele SU HS6 carburateurs?
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om in het inlaat spruitstuk 2 gaatjes te tappen en daar de koperen pijpjes vd meter in te schroeven. Tijdens rijden natuurlijk afdichten met een passend boutje, zoals ze bij motorfietsen ook doen.
Of is het beter om 2 spacers met vacuumfitting te kopen, zie www.aptfast.com/showitem.aspx?id=102820&...%20Vacuum%20Fitting& , en hier vervolgens2 vd 4 meters op aan te sluiten.
Hebben zulke spacers nog nog effect op de werking van de dubbele SU HS6 carburateurs?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-02-2014 12:42 #137769
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Dubbele SU synchroniseren
Marc, ik moet je teleurstellen maar deze methode gaat niet werken.
In tegenstelling tot motorfietsen heeft het inlaatspruitstuk een balanspijp (tussen gasklep en cilinderkop)
Daardoor zul je dus nauwelijks drukverschil kunnen meten.
Voor het synchroniseren op onze Volvo's heb je dus flowmeters nodig (sommigen doen het op het gehoor middels een stukje tuinslang)
Er is op dit forum al voldoende over geschreven dus leef je uit met de zoekfunktie.
In tegenstelling tot motorfietsen heeft het inlaatspruitstuk een balanspijp (tussen gasklep en cilinderkop)
Daardoor zul je dus nauwelijks drukverschil kunnen meten.
Voor het synchroniseren op onze Volvo's heb je dus flowmeters nodig (sommigen doen het op het gehoor middels een stukje tuinslang)
Er is op dit forum al voldoende over geschreven dus leef je uit met de zoekfunktie.
21-02-2014 13:57 #137774
door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Dubbele SU synchroniseren
Hans, bedankt voot je reactie, maar de spacers zitten toch voor deze balansklep? Dus zou dat hetzelfde zijn als de flowmeters, of maak ik nu een denkfout?
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-02-2014 14:22 #137776
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Dubbele SU synchroniseren
Beste Marc, jij praat over een balansklep, maar er zit een balanspijp na de carburators waardoor de druk na de gaskleppen hetzelfde is.
De enige goede manier is of flowmeters of een stukje slang.
Ik doe het altijd op gehoor maar ik heb er kelken op staan en dan hoor je al gauw of dat ze gelijk staan of niet.
Verder moeten ook je zuigers gelijkmatig omhoog gaan anders heeft singroniseren weinig zin.
Het olieniveau in de zuigers moet ook gelijk zijn de beste manier om dit te doen is de zuiger omhoog duwen en het niveau opvullen tot 5mm van de bovenrand.
Als je er interesse in heb kan ik je het stukje zoals het in Olyslager staat beschreven wel opsturen.
Laat dan even je Email adr weten.
succes.
Johan Geers
De enige goede manier is of flowmeters of een stukje slang.
Ik doe het altijd op gehoor maar ik heb er kelken op staan en dan hoor je al gauw of dat ze gelijk staan of niet.
Verder moeten ook je zuigers gelijkmatig omhoog gaan anders heeft singroniseren weinig zin.
Het olieniveau in de zuigers moet ook gelijk zijn de beste manier om dit te doen is de zuiger omhoog duwen en het niveau opvullen tot 5mm van de bovenrand.
Als je er interesse in heb kan ik je het stukje zoals het in Olyslager staat beschreven wel opsturen.
Laat dan even je Email adr weten.
succes.
Johan Geers
25-02-2014 06:18 #137910
door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Dubbele SU synchroniseren
Johan bedankt voor de tip. Ik stuur je ff een pb.