SU H2 Fast Idle Cam

  • Jean-Pierre Dessart (GAST)
  • aanwezig
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
20-02-2014 14:40 #137753 door Jean-Pierre Dessart (GAST)
SU H2 Fast Idle Cam is gemaakt door Jean-Pierre Dessart (GAST)
Mede Volvoisten,

Nu ben ik dus druk bezig de auto weer lekker startend te krijgen (zie andere post), blijken aan mijn SU H2 carburateurs de "Fast Idle Cams" te missen. Dit is een soort stangetje (ook tension Link genoemd) dat bij choken de gasklep verder moet openen (?).
Is dit optioneel of heeft iemand het er op mijn auto gewoon ooit af geschroefd?

Bedankt,
Jean-Pierre.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2014 18:20 #137755 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic SU H2 Fast Idle Cam
Volgens mij horen die er wel op te zitten. Maar voor een H2 durf ik het niet te zeggen.

Ik vond zo snel wel deze plaatjes van een spitefire

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2014 23:57 #137762 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic SU H2 Fast Idle Cam
Elke SU, dus ook een H2 heeft een fast idle cam om te voorkomen dat de motor afslaat na een koude start.
Dat is overigens geen stangetje, maar een nokje. Zie de onderstaande afbeelding; de rode pijl wijst naar de fast idle cam. Tussen de fast idle cam en de fast idle adjusting screw behoort een kleine speling te zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jean-Pierre Dessart (GAST)
  • aanwezig
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-02-2014 09:48 #137765 door Jean-Pierre Dessart (GAST)
Beantwoord door Jean-Pierre Dessart (GAST) in topic SU H2 Fast Idle Cam
Bedankt voor de heldere informatie.
Ik ga maar eens wat onderdelen bestellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2014 11:34 #137766 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic SU H2 Fast Idle Cam
Dit is wat je waarschijnlijk nodig hebt: sucarb.co.uk/h2-type-fast-idle-cam-bolt-link-kit.html
In NL wellicht ook verkrijgbaar bij BCCP Fuel Systems.

Begrijp ik het goed dat je een PV444K hebt (type 44406)? Dat was tenminste het enige type met een B14A en dubbele SU H2 carburateurs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jean-Pierre Dessart (GAST)
  • aanwezig
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-02-2014 13:19 #137771 door Jean-Pierre Dessart (GAST)
Beantwoord door Jean-Pierre Dessart (GAST) in topic SU H2 Fast Idle Cam
Ja, die zal ik (twee keer) nodig hebben. Maar ook het nokje daarboven, waar die twee adjusting screws in komen, mist. Ik denk dat ik die in spiegelbeeld zal moeten bestellen?
En nee, geen PV444KS - ik heb wel ooit op het punt gestaan er een te kopen voor de motor - ik rij een van de P1900's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2014 15:34 #137777 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic SU H2 Fast Idle Cam
Aha, een P1900, met zo'n zeldzaamheid had ik even geen rekening gehouden... ;)
Ik vroeg me af of de opening voor de fast idle screw bij de H2 niet in een lipje zit dat een integraal deel is van het gietwerk van de carburateur. Op de onderstaande foto lijkt dat echter niet het geval, zie het messingkleurige onderdeel. Maar het is ook nog mogelijk dat niet alle H2's op dit punt identiek zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jean-Pierre Dessart (GAST)
  • aanwezig
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24-02-2014 10:06 #137868 door Jean-Pierre Dessart (GAST)
Beantwoord door Jean-Pierre Dessart (GAST) in topic SU H2 Fast Idle Cam
Ik denk dat alle H2's wel ongeveer gelijk zijn wat dat betreft.
Deze foto ziet er in elk geval wel ongeveer zo uit als mijn carb (alleen is die op de foto veel mooier gepolijst :D )
Blijkt dat, bij nader inzien, het nokje niet ontbreekt maar alleen de schroef en het stangetje - goed nieuws voor mij dus.
Gisteren eens geprobeerd te starten met de cam handmatig omhoog gedraaid: Starten, lopen! Wat een wereld van verschil.
Overigens heeft al het andere werk tot nu toe (pakkingen vervangen, spruitstuk vlakken etc.) ertoe geleid dat ik in lage toerentallen veel meer vermogen heb, dus ik rij al veel soepeler rond. En dat in Februari!

Nu hoef ik alleen nog maar te gaan begrijpen waarom het me jaren gekost heeft om erachter te komen dat dit stangetje miste :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.