tankvlotter 6 volt katterug niet leverbaar?

  • Andries de Haan (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
04-02-2014 13:11 #137004 door Andries de Haan (GAST)
tankvlotter 6 volt katterug niet leverbaar? is gemaakt door Andries de Haan (GAST)
beste forumisten,
mijn superoriginele PV544 uit 1959 heb ik een aantal jaren geleden verkocht aan mijn broer.
het is nog een 6 volts uitvoering. Er zijn twee serieuze mankementen aan waarvan ik eigenlijk niet weet hoe ze op te lossen.
de tankmeter slaat naar helemaal vol ongeacht de stand van de vlotter. ook de dagteller/km teller draait niet meer rond.
de snelheidslint doet het wel, maar ik weet nu dus niet hoeveel km ik heb gereden en weet niet de stand van de benzinetank.
De draad op de vlotter kan ik handmatig massa laten maken en dan loolpt de meter terug naar nul.
De vlotter ook al bekeken en schoongemaakt. het lijkt allemaal in orde en de vlotter maakt ook massa, maar inwendig maakt hij geen contact.
Helaas is een tankvlotter alleen verkrijgbaar voor een B18 12 volts katterug.
Help, hoe moet ik nu verder??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2014 17:23 #137010 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic tankvlotter 6 volt katterug niet leverbaar?
Bel eens met Frans Boerkamp (06-20338532) of Bas de Koning (06-51787704). Zij hebben nog diverse Katterug-onderdelen liggen.
Heeft dat geen succes, dan kun je wellicht met behulp van het defecte oude exemplaar plus een niet originele nieuwe ook een bruikbaar exemplaar fabriceren. Bv. met deze: www.armyparts.nl/shop/product_info.php?c...7_73&products_id=314
Met een beetje geluk past deze ook direct of hoef je alleen de lengte aan te passen van het vlotterstangetje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2014 18:32 #137011 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic tankvlotter 6 volt katterug niet leverbaar?
Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat het voltage bij de tankvlotter er niet toe doet.
Hij is overigens gewoon te koop in de webshop: www.volvokv.nl/index.php?page=shop.produ...irtuemart&Itemid=163

De falende kilometerteller/dagteller ligt aan de tandwieltjes binnen in het instrument. Uit elkaar halen en uitzoeken is de enige mogelijkheid.

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2014 20:44 #137090 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic tankvlotter 6 volt katterug niet leverbaar?
Heb laatst nog gewoon een 6volt vlotter gekocht dus waar heb je geinformeerd?

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2014 21:50 #137093 door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic tankvlotter 6 volt katterug niet leverbaar?
Vorige week heeft een vrien bij hetVOD nog een vlotter aangeschaft voor zijn katterug uit 1961, ik zou eens bellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.