Gasverdamper: hoort deze connectie zo te zijn?

Lees meer
17-09-2013 11:23 #132063 door 12475-dummy
Dag allen,
momenteel ben ik wat leidingen aan het vervangen van het koelsysteem, daarvoor haal ik sommigen opzij zodat ik goed of beter bij anderen kan... en toen zag ik het volgende:



Dit is de gasverdamper waar ik een slang aan de 'bovenzijde' heb afgehaald. De slang is over een soort (plastic) pijpje geschoven. Nu lijkt het alsof dat pijpje is afgebroken (kijk maar eens naar de scheve rand). In de slang zie ik een stukje zitten.

VRAAG: hoe lang hoort dat pijpje te zijn? Moet de gasverdamper geopend worden om deze te vervangen?

Hieronder nog een detailfoto.

Hartelijk dank en groetjes
Wesll




Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-09-2013 13:04 #132069 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Gasverdamper: hoort deze connectie zo te zijn?
Als dit één van de koelvloeistof slangaansluitingen is, waarom haal je dan de andere ook niet even los - dan zie je gelijk hoe lang dit aansluitpijpje zou moeten zijn ......

Aan de foto kan ik zo niet zien welk type verdamper dit is. Zo te zien is het pijpje van buitenaf niet verwijderbaar en zal de verdamper open moeten. (Of het moet zo zijn dat het pijpje er ingeschroefd zit - maar dat kan ik niet zien. Proberen het los te draaien zonder dat je dit zeker weet kan natuurlijk link zijn : het zou helemaal af kunnen breken ....).

Kan je kijken welk type verdamper het is (moet erop staan ?) - wellicht dat iemand anders net zo'n verdamper heeft en raad weet .......

Als de koelslang er nog op/overheen past, gewoon weer vastzetten met een slangklem.

Let bij het vullen goed op dat er geen luchtbel in de verdamper blijft zitten - dat zou de circulatie kunnen verhinderen !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.