Benzine guts eruit

  • Willem van Weelderen (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
04-08-2013 10:04 #130546 door Willem van Weelderen (GAST)
Benzine guts eruit is gemaakt door Willem van Weelderen (GAST)
Bij mijn 145 met gas onderbouw en een kleine benzinetank guts sinds kort de benzine uit de tankdop als de tank vol is, ik tank niet tot de rand vol maar met de slang/vulpistool helemaal in de tankpijp tot het vanzelf stopt. Als de auto buiten staat in de zon komt de benzine door de tankdop er uit, als ik dan de dop er af haal hoor ik een gesis en stroomt het er uit.
Nou zou ik een andere dop of een nieuwe rubber ring er in kunnen zetten maar dan komt er een behoorlijke druk in de tank denk ik, kan het ook iets anders zijn, ik hoor het graag want ik ga over twee weken met deze auto naar Frankrijk

Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2013 10:52 #130548 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Benzine guts eruit
Benzine zet uit door warmte en als de tank dus te vol zit komt het eruit.
Een rubber afdichting mag het verschil niet maken er hoort goede ontluchting op de benzine tank te zitten.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Willem van Weelderen (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
04-08-2013 12:00 #130551 door Willem van Weelderen (GAST)
Beantwoord door Willem van Weelderen (GAST) in topic Benzine guts eruit
Het dunne ontluchtingsslangetje is open, maar de dikkere maakte ik los en de benzine stroomde eruit, en zit helemaal vol met benzine, hier mag toch geen benzine in zitten want dan kan de lucht er niet uit

Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2013 14:12 #130556 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Benzine guts eruit
Willem klopt volgens mij, beide schoon blazen , en nog eens proberen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2013 12:19 #130572 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Benzine guts eruit
Dunne en dikke ontluchting?
Normaal heb je er maar een, een dunne.
Maar als het uit de tankopening loopt red je niets met een ontluchting, die opening moet hoger zitten.
Ik denk dat je gewoon minder moet tanken (dit is gewoon een probleem met de kleine hulptankjes, die zitten meestal te hoog tov de vulopening).
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Willem van Weelderen (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
05-08-2013 17:49 #130580 door Willem van Weelderen (GAST)
Beantwoord door Willem van Weelderen (GAST) in topic Benzine guts eruit
Dat de tank iets hoger ligt als de originele klopt, maar toch nog een stuk lager als de vulopening, en waarom heb ik er dan niet eerder last van gehad, ik heb deze auto 3 jaar en sinds kort is het nu twee keer gebeurt en ik heb toch meestal de benzinetank vol, niet echt tot de nok maar het vulpistool geheel in de tank en bij de eerste klik stop ik er mee. En is de dikkere slang die achter de vulopening zit dan voor terugloop van de benzine, die gaat naar een T stuk en dan naar beide zijkanten van de tank?

Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2013 19:44 #130586 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Benzine guts eruit
Die dikkere slang zorgt ervoor dat bij het tanken de lucht uit de tank kan komen die door de benzine verdrongen wordt maar is niet de echte beluchting, die is een opening naar de buitenlucht om drukverschillen in de tank op te vangen als de tankdop erop zit: uitzetten/krimpen van de benzine maar vooral om navenant de benzine die verbruikt wordt lucht toe te laten, anders zou je onderdruk in de tank krijgen en zou de benzinepomp dan geen benzine meer aan kunnen zuigen. Als je beluchting verstopt zit zal je motor er dus na een tijdje rijden mee op houden wegens benzinegebrek, als je dan de benzinedop los maakt wordt er dan door de onderdruk in de tank lucht aangezogen en zal de benzinepomp weer een tijdje benzine kunnen aanzuigen. Het soort beluchting is afhankelijk van het autotype een dun slangetje aan de bovenkant van de vulpijp vlak bij de tankdop (als ik het mij goed herinner bij de 140 serie het geval) of de tankdop zelf is belucht (dus heeft een klein gaatje).
Hoe er verschil kan zijn met vroeger in de vorm van overdruk zou ik toch in de benzinestand zoeken, misschien slaat de pomp van je tankstation tegenwoordig iets later af en zit de tank daardoor wat voller? Maar je gesis toont een drukverschil (onder- of overdruk?), dat kan niet het geval zijn als de beluchting goed open is.
Ik ben benieuwd.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Willem van Weelderen (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
05-08-2013 20:04 #130587 door Willem van Weelderen (GAST)
Beantwoord door Willem van Weelderen (GAST) in topic Benzine guts eruit
Bedankt Rudi, alles zit zoals het hoort en ik kan gewoon constant doorrijden op benzine zonder haperingen dus ik ga denken aan de toevalligheid van volle tank met heel warm weer, de auto lekker buiten met zijn kont heerlijk in de zon. Ik ga er gewoon rekening mee houden als ik benzine getankt heb, eerst een kilometer of 20 op benzine blijven rijden en dan op gas.

Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.