niet starten bij warme motor

  • Luc Janssen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2013 13:16 #130357 door Luc Janssen
niet starten bij warme motor is gemaakt door Luc Janssen
hallo allemaal

ik ben in bezit van volvo amazone combi 1964 b 18
auto start koud zeeeeeeer goed , geen centje pijn,
heb ik er echter kwartier mee gereden, slaat hij wel eens af, en krijg ik hem echt niet meer aan de praat
dus als hij warm is, start hij ontzettend slecht of zelfs niet
zet ik hem weg en start hem volgende dag.. geen centje pijn

graag een reactie......
groetjes

Luc

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-07-2013 15:35 #130361 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic niet starten bij warme motor
Controleer je vonk eens bij warme motor, kan zijn als je bobine warm word deze het niet meer doet.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-07-2013 22:32 #130377 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic niet starten bij warme motor
Kijk ook of je benzineleiding langs warme delen loopt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-07-2013 22:44 #130379 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic niet starten bij warme motor
Eerste reactie: na een kwartier rijden is de motorolie nog niet eens op temperatuur, dus is de motor nog niet warm, laat staan heet.
Een tweede: de huidige benzine heeft een lager kookpunt dan de benzine van vroeger. Daardoor is de kans op (lucht)belvorming veel groter, een ander woord daarvoor is vapour lock.
Je zou kunnen proberen of het plaatsen van een aluminium schild tussen carburateur en uitlaatspruitstuk effect heeft. Met een disposabel plaatje zoals je voor de bbq hebt, kom je al een eind, mooier is om het echt stevig te verschroeven.
Onder een SU zit standaard een klein hitteschildje, die heb ik vervangen door veel grotere aluminium platen. Dit naar aanleiding van ondervonden vapour lock tijdens een rit van 400 km bij een buitentemperatuur van meer dan 45ºC. Twee reisgenoten met ook een Amazon hadden overigens nergens last van.
Na deze reis heb ik geen temperaturen van meer dan 35ºC meer meegemaakt, dus of dit jou echt helpt, kan ik niet garanderen.
De tips heb ik overigens gelezen in Engelse autobladen, en daar is de temperatuur doorgaans niet bepaald sub-tropisch.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD