zelf nieuwe verdamper plaatsen in 142

  • Ruud Niewenhuis (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-07-2013 14:43 #130325 door Ruud Niewenhuis (GAST)
zelf nieuwe verdamper plaatsen in 142 is gemaakt door Ruud Niewenhuis (GAST)
Ik wil zelf een nieuwe lpg verdamper plaatsen in mijn 142, is het dan nodig om de koelvloeistof af te tappen? Dit vraag ik omdat de verdamper vrij hoog zit en dus maar weinig koelvloeistof hoeft afgetapt. Moet ik na de vervanging ook de gas laten afstellen?
wie heeft hier ervaring mee, of kan mij advies geven? Ik zag wel oudere artikelen uit 2008 maar weet niet of deze leden nog gaan reageren.
Vriendelijke groeten Ruud

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2013 15:12 #130329 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic zelf nieuwe verdamper plaatsen in 142
Ruud,

1) nee, voor het vervanger van de verdamper hoeft dat op zich niet.
Het is meer de vraag hoe lang de oude koelvloeistof er al in zit - dit soort klusjes is vaak een mooie gelegenheid om die 'ns een keer te vervangen, want dat wordt nog al eens te weinig gedaan .... :(
Wat wel belangrijk is, is dat je na plaatsing van de nieuwe verdamper bij het bijvullen van de koelvloeistof erop let dat er geen luchtbel in de verdamper zit (te meer daar je schrijft dat de verdamper vrij hoog zit .....) :!: Een luchtbel kan de circulatie door je verdamper belemmeren, met in uiterste als gevolg dat e.a. niet goed werkt en zelfs bevriest .....

2) ik heb geen kristallen bol, dus weet niet of je nieuwe verdamper een identiek model is als de oude. Maar zelfs al is dat het geval, de kans bestaat dat je verdamper een beetje bijgesteld moet worden ...... (en hoe dat moet hangt weer van het type af ...)

PS : deze vraag hoort natuurlijk eigenlijk in de sectie 'LPG'........ ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.