Benzinelucht Amazon
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-07-2013 17:57 #129946
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Benzinelucht Amazon is gemaakt door Erik Ciesluk
Hallo allen,
Sinds kort ruik ik af en toe een benzinelucht in de auto. Dat is vreemd; ik heb al maanden geen benzine getankt en ik rijd altijd op gas. De benzinetank zit ongeveer half vol. (ik heb zo'n karakteristieke nerveuze naald..)
Ik heb het idee dat de lucht alleen te ruiken is na een scherpe bocht naar links.. daarom verdacht ik eerst de vulopening maar daar ruik/zie ik niks. Ook rondom de benzinetank (binnen en buiten) is niks te zien (ook niet rondom het vlotter-deksel).
Ik zie ook geen natte brandstofleidingen (van tank tot carb. bekeken). De mat in de kofferbak is droog.
De auto heeft een enkele Stromberg carb. (maar het lijkt me dat dat niet uitmaakt, aangezien het brandstofrelais altijd dicht staat en er dus geen benzine in de carb. komt)
Het kan natuurlijk dat de benzinelucht al langer aanwezig is, maar dat het nu pas te ruiken is omdat ik met dit weer met raampjes open rij..
Heeft er iemand nog tips waar ik kan kijken?
Sinds kort ruik ik af en toe een benzinelucht in de auto. Dat is vreemd; ik heb al maanden geen benzine getankt en ik rijd altijd op gas. De benzinetank zit ongeveer half vol. (ik heb zo'n karakteristieke nerveuze naald..)
Ik heb het idee dat de lucht alleen te ruiken is na een scherpe bocht naar links.. daarom verdacht ik eerst de vulopening maar daar ruik/zie ik niks. Ook rondom de benzinetank (binnen en buiten) is niks te zien (ook niet rondom het vlotter-deksel).
Ik zie ook geen natte brandstofleidingen (van tank tot carb. bekeken). De mat in de kofferbak is droog.
De auto heeft een enkele Stromberg carb. (maar het lijkt me dat dat niet uitmaakt, aangezien het brandstofrelais altijd dicht staat en er dus geen benzine in de carb. komt)
Het kan natuurlijk dat de benzinelucht al langer aanwezig is, maar dat het nu pas te ruiken is omdat ik met dit weer met raampjes open rij..
Heeft er iemand nog tips waar ik kan kijken?
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-07-2013 18:07 #129948
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Benzinelucht Amazon
Misschien de benzinepomp lek?
Ik heb bij mij ook eens gezocht en toen bleek daar het probleem te liggen.
De benzine liep niet langs de slangen en verdampte heel snel, het beste was dit natuurlijk te zien met lopende motor.
succes, Rudi
Ik heb bij mij ook eens gezocht en toen bleek daar het probleem te liggen.
De benzine liep niet langs de slangen en verdampte heel snel, het beste was dit natuurlijk te zien met lopende motor.
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-07-2013 20:37 #129955
door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Benzinelucht Amazon
hallo Eric,tot voor kort precies hetzelfde probleem ,half gevulde tank ,altijd rijden op lpg en zodra een raampje open een benzinelucht in de auto.Bij kontrole nergens een spoor van lekkage kunnen vinden.Ik heb eenplaatje rubber genomen met een klein gaatje er in waar een luchtspuitje in kon en dit op de vulopening gedrukt,daarna heel voorzichtig druk erop gezet (max een 0,3bar)ik blazen en mijn zoon overal kijken.
bleek toch de vulhals bij de tank te zijn!
Veel succes met zoeken.
Gr Jan Oudijk.
bleek toch de vulhals bij de tank te zijn!
Veel succes met zoeken.
Gr Jan Oudijk.
- Henry van Leusden
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-07-2013 21:05 #129956
door Henry van Leusden
Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.
Beantwoord door Henry van Leusden in topic Benzinelucht Amazon
Bij onze combi hetzelfde verschijnsel. Bleek een scheur(tje) in de ontluchtingsslang bij de vulopening te zijn. Een geopend raampje geeft zuigkracht, vandaar alleen de lucht bij een open raampje.
Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.
17-07-2013 21:27 #129958
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Benzinelucht Amazon
Ik zou inderdaad alle slangen en rubbers controleren. Wellicht hoef je alleen maar het rubber van je tankdop te vernieuwen. Klopt bij een bocht naar links kan er benzine tegen de vuldop aan klotsen.
Of je afdichtring van de benzinevlotter
Of je afdichtring van de benzinevlotter
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-07-2013 08:39 #129986
door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Benzinelucht Amazon
Dank voor de tips, ik ga eens zoeken. Benzinepomp klinkt wel aannemelijk; die kan ik op dit moment niet goed bestuderen omdat het blok daar sowieso vrij nat is (olie, zand, troep..). Schoonmaken en in de gaten houden maar.
Rubber van de tankdop zal ik ook eens in de gaten houden.
Rubber van de tankdop zal ik ook eens in de gaten houden.