pijpje SU carburateur
- Marc Schunck
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
15-07-2013 14:30 #129858
door Marc Schunck
pijpje SU carburateur is gemaakt door Marc Schunck
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees-Peter Geluk (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
15-07-2013 16:13 #129860
door Kees-Peter Geluk (GAST)
Beantwoord door Kees-Peter Geluk (GAST) in topic pijpje SU carburateur
Vacuumaansluiting voor de verdeler.
Bij Strombergs zit 'ie bovenop, bij SU's volgens mij inderdaad onderaan.
Bij Strombergs zit 'ie bovenop, bij SU's volgens mij inderdaad onderaan.
15-07-2013 22:33 #129867
door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic pijpje SU carburateur
De vacuumslang vd verdeler loopt ook naar het luchtfilter, moet hier dan een t-stukje tussen worden gezet?
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
15-07-2013 23:06 #129872
door Bart Dirven
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Beantwoord door Bart Dirven in topic pijpje SU carburateur
Marc,
Dan klopt er iets niet. De vacuumslang van de verdeler moet alleen naar de voet van de SU carburateur. In het luchtfilter zit volgens mij nauwelijks vacuum dus dan werkt de vervroeger niet. Bij een B20 zit het eitje dat naast de bezinepomp zit aangesloten op het luchtfilter, de slang op de olievuldop zit aangesloten op het spruitstuk via de nippel met de doorlaat van 2 mm. Als er ook een nippel op het spruitstuk zit met een grote doorlaat dan hoort daar de aansluting van de rembekrachtiger op.
Bij de B18 zitten de slangen vanaf het eitje en de olievuldop andersom, dus eitje naar spruitstuk (nippel met kleine doorlaat) en olievuldop naaar luchtfilter.
Waarom de B18 en B20 verschillend zijn, geen idee ..... voortschrijdend inzicht?
Dan klopt er iets niet. De vacuumslang van de verdeler moet alleen naar de voet van de SU carburateur. In het luchtfilter zit volgens mij nauwelijks vacuum dus dan werkt de vervroeger niet. Bij een B20 zit het eitje dat naast de bezinepomp zit aangesloten op het luchtfilter, de slang op de olievuldop zit aangesloten op het spruitstuk via de nippel met de doorlaat van 2 mm. Als er ook een nippel op het spruitstuk zit met een grote doorlaat dan hoort daar de aansluting van de rembekrachtiger op.
Bij de B18 zitten de slangen vanaf het eitje en de olievuldop andersom, dus eitje naar spruitstuk (nippel met kleine doorlaat) en olievuldop naaar luchtfilter.
Waarom de B18 en B20 verschillend zijn, geen idee ..... voortschrijdend inzicht?
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
16-07-2013 13:57 #129887
door Marc Schunck
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-07-2013 14:12 #129889
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic pijpje SU carburateur
Beste Marc, de overflow van je carburators kun je daar op aansluiten.
Wanneer je naaldventiel(en) niet werkt komt de oevertollige benziene in je filter terecht.
Of zoals ik eerder berichte de overflow naar voren brengen weg van de uitlaat komt er op het tuitje niet te zitten.
Johan Geers
Wanneer je naaldventiel(en) niet werkt komt de oevertollige benziene in je filter terecht.
Of zoals ik eerder berichte de overflow naar voren brengen weg van de uitlaat komt er op het tuitje niet te zitten.
Johan Geers
16-07-2013 14:23 #129891
door Marc Schunck
Aha, als ik dat slangetje omdraai past die afvoer er waarschijnlijk precies op. Ik vraag me alleen af of de benzine dan niet extra wordt aangezogen door t luchtfilter, dus meer kan op overflow ?
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-07-2013 01:14 #129914
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic pijpje SU carburateur
Klopt Marc, maar dan komt de benziene tenminste niet op je uitlaat (kans op brand).
De motor gaat ook slecht lopen wanneer de naaldventielen niet goed werken en dat is voor jou dan weer een trigger om naar de motor te kijken.
succes
Johan Geers
De motor gaat ook slecht lopen wanneer de naaldventielen niet goed werken en dat is voor jou dan weer een trigger om naar de motor te kijken.
succes
Johan Geers