Aansluiten benzineleiding op dubbele su hif6
- Gert Vegter
-
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Slijfer
-
- Elite lid
-
- Berichten: 276
"Gert Vegter" schreef:
Dat zijn overlooppijpjes voor de vlotterkamers. Sommige SU HIF carburateurs waren daar ook mee uitgerust, maar zeker niet allemaal.
Dit is hoe het bij mij zit (duidelijkere foto heb ik helaas niet):
Wat je hier wel duidelijk ziet is een leiding tussen de 2 carbs, dit is dus de benzineleiding?
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Slijfer
-
- Elite lid
-
- Berichten: 276
"Gert Vegter" schreef:
Dat is inderdaad een benzineslang. Het enige wat je hoeft te doen is de toevoerslang vanaf de benzinepomp aansluiten op de ingang van de voorste carburateur (het messing pijpje onderaan op je foto rechts van het midden). Een T-stuk heb je dus niet nodig.
Dat is dus een erg simpel systeem!
Nu nog 1 vraag: Wat moet er op de vlotterkamer overloop worden aangesloten?
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1286
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Slijfer
-
- Elite lid
-
- Berichten: 276
"Erik Ciesluk" schreef:
Een slangetje wat naar beneden loopt, op zo'n manier dat als de vlotter zou overlopen, dat er geen brandstof op de hete uitlaat kan vallen.
Ok dus gewoon iets simpels!
Gebeurd het snel dat een vlotterkamer overloopt?
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1286
Maar zelfs al komt het niet vaak voor, toch heb je liever dat de brandstof niet op je uitlaat belandt..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Slijfer
-
- Elite lid
-
- Berichten: 276
"Erik Ciesluk" schreef:
Nee, alleen als er echt iets mis is (lekke vlotter, of vuil in het 'afsluitklepje'), en mogelijk andere oorzaken waardoor de vlotter de brandstoftoevoer niet meer af kan sluiten.
Maar zelfs al komt het niet vaak voor, toch heb je liever dat de brandstof niet op je uitlaat belandt..
Nee inderdaad, want als dat gebeurd dan ben je erg ver van huis.
Bedankt voor alle info!
Volvo Amazon 122S bouwjaar: tussen '63 en '67 motor: B20B op LPG kleur: nummer 41 Rood
Volvo XC60 bouwjaar: 2013 motor: D5 AWD kleur: Black Sapphire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





