Afstellen Weber 38/38 outlaw
- 06155-dummy
- Offline
- Expert lid
Wie kent er een goed adresje in de buurt van Breda waar ik mijn Weber Outlaw 38/38 valstroom carburateur eens een keer goed af kan laten stellen. Ik krijg het niet netjes stationair lopend (misschien door het LPG stuk dat erin zit).
De motor blijft een beetje prrrt,..prrt,... doen in plaats lekker rustig rond te blijven gaan. Ook het toerental fluctureert nogal.Zij het minder dan een tijdje terug.
Mij LPG verdamper is volgens mij ook aan vernieuwing toe. Die is stationair bijna niet meer te regelen.
Wie kent een goed adresje voor een verdamper (voor 2100 cc. motor met zo´n 120-130 PK)
Hoop dat iemand mij verder kan helpen....
Harry
Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees-Peter Geluk (GAST)
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 36
Voor de stationairafstelling gebruik je het best de handleiding van Redline: www.redlineweber.com/html/Tech/3 ... unning.htm
Voor de hoofd- en luchtsproeiers moet je wat experimenteren. Hiervoor zijn overigens dezelfde basisregels van toepassing als bij de DCOE's, waar een hoop over te vinden is.
Grofweg stel je de sproeiers in deze volgorde vast: stationairsproeiers (ondanks de naam zijn deze voornamelijk verantwoordelijk voor lage toerentallen en deellast; het stationair stel je in door de combinatie van stationairsproeier + gasklep + stationairschroef) - hoofdsproeiers (leveren benzine bij vollast) - luchtsproeiers (hebben voornamelijk invloed bij vollast+hoge toerentallen; let op: groter = armer mengsel!).
Een Colortune kan erg helpen bij afstellen van stationair en keuze voor stationairsproeiers.
Let ook op de ontsteking! Vacuumvervroeging bij voorkeur los, en de ontsteking enkele graden vroeger zetten dan volgens spec (met de stroboscoop).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
deskundig advies, professionele lpg afstelling en de mogelijkheid om onderdelen te kopen en eventueel gelijk te monteren.
De afstelling en het advies is deze avond kosteloos.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 06155-dummy
- Offline
- Expert lid
Ik ken inderdaad het speedcentre in Geldermalsen. Daar was ik al eens geweest vóór de motorrevisie. Voordeel van hen is dat ze echt ook de sproeiers binnen-in de carb. voor je optimaliseren en ook het motorvermogen voor je optimaliseren. Nadeel is dat het nogal wat kost en je zo een hele middag bezig bent.
De handleiding van de Outlaw heb ik en ik heb inmiddels meerdere pogingen gedaan om dit volgens de instructies stationair goed af te stellen. Of ik heb een gehoorafwijking, of de 2 stelschroeven aan de zijkant doen voor mij niet zoveel. (Kees-Peter, sorry de rest van jouw boodschap was voor mij nog redelijk geheimtaal.....)
Waar ik eigenlijk op gehoopt had om een ervaren ´afsteller / tuner´ in de regio Breda te vinden die me met mijn Weber verder kan helpen, zonder dat de hele carb opengehaald hoeft te worden. qua performance ben ik namelijk erg tevreden. Het gaat me om het stationair lopen.
En met LPG ??
Is het inderdaad zo dat het eigenlijk niet meer kunnen afstellen van de LPG stationair (bij koude motor slecht starten, slecht stationair lopen en afslaan en bij dezelfde instelling bij een warme motor blijft die op 2000 toeren razen). De stelschroef midden op het hart van de verdamper lijkt niet veel te doen, tot je hem te ver naar buiten draait en dan sterft de motor ook meteen af. En gaat een nieuwe verdamper dit verhelpen of zou dit ook nog iets anders kunnen zijn ?? Ik wil namelijk niet voor niets een nieuw verdamper kopen als dat uiteindelijk niet het probleem blijkt te zijn.
Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 06155-dummy
- Offline
- Expert lid
Dat klinkt allemaal niet bemoedigend.....
Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Je moet je niet laten ontmoedigen. Een goede afstelling zal best wel haalbaar zijn, maar volgens mij lukt dat in dit geval alleen optimaal op een rollentestbank. De hoge kosten van zo'n sessie moet je er voor over hebben. Dat had ik niet, omdat ik in het verleden met andere klassiekers al verschillende keren bij BCCP op de rollentestbank ben geweest. Als de bodem van de schatkist in zicht komt, moet je prioriteiten stellen..."Harry Kloezen" schreef:
Hmmm,
Dat klinkt allemaal niet bemoedigend.....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 06155-dummy
- Offline
- Expert lid
wat blijkt...... LPG verdamper helemaal prima. Goed afgeregeld.
En het 'probleem' met de weber 38/38 outlaw was daarna in 5 tellen opgelost:.... Er blijkt een extra stelschroef (sproeier) op te zitten die niet in de handleiding wordt beschreven (en ook niet meteen opvalt) en die de luchttoevoer op stationair regelt. ECHT in 5 tellen was het probleem opgelost. nu loopt die mooi stationair op 900 toeren.
Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 379
Misschien een foto , mijn weber zit nl nog in de doos, maar gaat binnenkort ook het licht zien.
.
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.