- Berichten: 1
injectoren B20E: fiber- en O-ringen
- Maarten Boonen (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Minder
Lees meer
10-06-2013 21:22 #128464
door Maarten Boonen (GAST)
injectoren B20E: fiber- en O-ringen is gemaakt door Maarten Boonen (GAST)
Ik heb een 1800ES uit '72. Heb uiteraard een haat liefde verhouding met het injectie systeem, maar gaat de laatste tijd, o.a. na een sleuteldag in Alphen a/d Rijn met veel kennisinput van de nodige experts, veel beter.
Las in de laatste VKM een artikel over O- en fiber ringen tussen de injector houder en het motorblok. Volgens mij zitten de fiberringen er bij mij niet in, en ik ga er een beetje vanuit dat dit een verbetering is die in de 140 is doorgevoerd, maar nog niet in de 1800E en ES.
Klopt dit inderdaad, en geeft dit een (nog) beter lopende motor?
en zo ja: kan ik bij mijn blok ook twee van de voorgestelde fiber ringen 962658 combineren met de dikkere O-ring 960168?
Bij voorbaat mijn dank!!
Maarten
Las in de laatste VKM een artikel over O- en fiber ringen tussen de injector houder en het motorblok. Volgens mij zitten de fiberringen er bij mij niet in, en ik ga er een beetje vanuit dat dit een verbetering is die in de 140 is doorgevoerd, maar nog niet in de 1800E en ES.
Klopt dit inderdaad, en geeft dit een (nog) beter lopende motor?
en zo ja: kan ik bij mijn blok ook twee van de voorgestelde fiber ringen 962658 combineren met de dikkere O-ring 960168?
Bij voorbaat mijn dank!!
Maarten
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Lees meer
- Berichten: 681
10-06-2013 22:03 #128468
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic injectoren B20E: fiber- en O-ringen
Hallo Maarten,
Ik heb een 1800E uit 1970, bij mij zitten de fiber ringen er niet in. Volgens mij is dat pas later gekomen. Recent nog hierover gelezen in het forum, de fiber ringen zouden het opwarmen van de injector moeten tegengaan. Ik heb hierover mijn twijfels,
de warmte komt niet alleen van de geleiding van het blok naar het injectorhuis maar ook van de straling van de uitlaat en het blok (radiatie). Bovendien geleiden de bouten van het injector huis de warmte ook. Je kunt last hebben van 'vapou lock' gasbellen in plaats van benzine in het injectie systeem. Heb ik ook in zekere mate last van, koud start mijn motor direct, warm na twee a drie pogingen. Ik zoek eigenlijk nog naar mensen met ervaringen op het gebied van het isoleren van het uitlaatspruitstuk of het plaatsen van een hitteschild. Dat lijkt mij een groter verschil maken dan de fiber ringen. Maar misschien kan een ander lid uitleggen hoe de fiber ringen het huis thermisch isoleren.
De warme start was een tijd geleden slecht, ik kreeg hem warm bijna niet gestart. Ik heb de temperatuur sensor van het koelwater vervangen (deze was kapot). Het lijkt geholpen te hebben.
Ik heb vorige week een rit gemaakt van Den Helder naar Delft, en vlak bij Delft in de file met warm weer, zakte wel mijn stationair toerental van ongeveer 1000 rpm naar 600. De motor leek af te slaan. Het zou ook een verband kunnen hebben met dampvorming in het systeem.
Mvg
Arnold
Ik heb een 1800E uit 1970, bij mij zitten de fiber ringen er niet in. Volgens mij is dat pas later gekomen. Recent nog hierover gelezen in het forum, de fiber ringen zouden het opwarmen van de injector moeten tegengaan. Ik heb hierover mijn twijfels,
de warmte komt niet alleen van de geleiding van het blok naar het injectorhuis maar ook van de straling van de uitlaat en het blok (radiatie). Bovendien geleiden de bouten van het injector huis de warmte ook. Je kunt last hebben van 'vapou lock' gasbellen in plaats van benzine in het injectie systeem. Heb ik ook in zekere mate last van, koud start mijn motor direct, warm na twee a drie pogingen. Ik zoek eigenlijk nog naar mensen met ervaringen op het gebied van het isoleren van het uitlaatspruitstuk of het plaatsen van een hitteschild. Dat lijkt mij een groter verschil maken dan de fiber ringen. Maar misschien kan een ander lid uitleggen hoe de fiber ringen het huis thermisch isoleren.
De warme start was een tijd geleden slecht, ik kreeg hem warm bijna niet gestart. Ik heb de temperatuur sensor van het koelwater vervangen (deze was kapot). Het lijkt geholpen te hebben.
Ik heb vorige week een rit gemaakt van Den Helder naar Delft, en vlak bij Delft in de file met warm weer, zakte wel mijn stationair toerental van ongeveer 1000 rpm naar 600. De motor leek af te slaan. Het zou ook een verband kunnen hebben met dampvorming in het systeem.
Mvg
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Afwezig
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 2144
11-06-2013 07:48 #128478
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic injectoren B20E: fiber- en O-ringen
Hallo Maarten,
De 1800 gaat er niet beter van lopen, ervanuitgaande dat je geen lekkage hebt.
Eerste reactie die in mij op komt; If it ain't broke, don't fix it!
De 1800 gaat er niet beter van lopen, ervanuitgaande dat je geen lekkage hebt.
Eerste reactie die in mij op komt; If it ain't broke, don't fix it!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 3369
11-06-2013 09:04 #128481
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic injectoren B20E: fiber- en O-ringen
Best Arnold, je zou bij warme motor eens de druk in de herder van het brandstofsysteem moeten controleren en de bouten van de injecteurs houders en inlaat spruitstuk aandraaien.
Want van 1000rpm naar 600 duidt bij mij of te wijnig druk of een heel klein lekje wat onstaat wanneer de motor warm is.
succes
Johan Geers
Want van 1000rpm naar 600 duidt bij mij of te wijnig druk of een heel klein lekje wat onstaat wanneer de motor warm is.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.