Uitlaat vroege 164 gelijk aan 144/142?

Lees meer
20-05-2013 21:15 #127680 door Boele Braaksma
Uitlaat vroege 164 gelijk aan 144/142? is gemaakt door Boele Braaksma
Ik was aan het zoeken naar een Simons uitlaat voor de 164. Die kan ik tot nu toe nergens vinden. Ik heb van iemand gehoord dat de uitlaat van een 144 ook past op de vroege B30A's. Dus niet de injectie variant.

Heeft een van jullie hier ervaring mee? Ik vind het geluid van de zescilinder wel erg braaf.
164



144

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
20-05-2013 21:20 #127682 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Uitlaat vroege 164 gelijk aan 144/142?
aangezien je de 2 onderdelenlijsten hebt, vergelijk de nummers.

2 dezelfde onderdelen hebben geen verschillend nummer.

en 2 onderdelen met hetzelfde bestelnummer, zijn hetzelfde.

www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=p...404&products_id=2775

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-05-2013 21:39 #127685 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Uitlaat vroege 164 gelijk aan 144/142?
Ronald,

Bedankt voor je link! In de toelichting staat dat het inderdaad op een B30 past mbv een originele voorpijp. Dat scheelt weer euro's!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Paul de Beer (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-09-2013 10:43 #131913 door Paul de Beer (GAST)
Beantwoord door Paul de Beer (GAST) in topic Uitlaat vroege 164 gelijk aan 144/142?
Boele, Ik was benieuwd of je nu ook een Simons systeem onder je 164 hebt gehangen?

Mijn 164 is hoognodig aan een nieuwe uitlaat toe, ik heb er nog niet eronder gekeken maar ik ga er maar vanuit dat alle dempers vervangen moeten worden. Een Simons systeem is dan nagenoeg dezelfde prijs.

Wat zijn je ervaringen met dit systeem? Veel meer geluid? En de kwaliteit schijnt beter te zijn dan de huidige vervangingsuitlaten toch?

164 - daily driver

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2013 12:02 #131934 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Uitlaat vroege 164 gelijk aan 144/142?

"Paul de Beer" schreef:
Boele, Ik was benieuwd of je nu ook een Simons systeem onder je 164 hebt gehangen?

Mijn 164 is hoognodig aan een nieuwe uitlaat toe, ik heb er nog niet eronder gekeken maar ik ga er maar vanuit dat alle dempers vervangen moeten worden. Een Simons systeem is dan nagenoeg dezelfde prijs.

Wat zijn je ervaringen met dit systeem? Veel meer geluid? En de kwaliteit schijnt beter te zijn dan de huidige vervangingsuitlaten toch?


Hallo Paul,

Ik ben er uiteindelijk niet aan toegekomen. Hoor graag jouw ervaringen!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Paul de Beer (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-10-2013 11:59 #132915 door Paul de Beer (GAST)
Beantwoord door Paul de Beer (GAST) in topic Uitlaat vroege 164 gelijk aan 144/142?
Uiteindelijk hoefde ik alleen maar de achterste 3 delen te vervangen, incl alle rubbers en achterste ophangbeugel. Heb dus voor origineel gekozen bij het VKO.
Wat me opviel is dat de achterste pijp niet meer dat kleine dempertje heeft. Ik merk daar bijna niets van in het geluid dus dan is het prima. Wel fijn dat de originele uitlaat perfect past! Meteen ook de verbindingen met speciale uitlaatmontagepasta ingesmeerd om een gasdichte verbinding te maken.
imageshack.com/a/img199/2990/z2yx.jpg

164 - daily driver

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.