Van B20a naar B20b

• Bart Dirven
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
08-05-2013 14:30 #127157 door Bart Dirven
Van B20a naar B20b is gemaakt door Bart Dirven
Ik wil mijn B20a blok ombouwen naar een B20b blok. Een eerste stap is het reviseren en monteren van een setje dubbele SU's. Nu heb ik de beschikking over 2 sets met bijbehorend spruitstuk. De ene set komt waarschijnlijk van een B18d en de andere set van een B20b, de laatste heeft een spruitstuk met zo'n extra klep erin vanwege de emissie. Dat vindt ik maar een beetje ingewikkeld met allerlei extra kansen op valse lucht.

Ik wil eigenlijk het oudere spruitstuk (B18d) gebruiken met de nieuwere carburateurs (B20b). Ik vraag me af of dat zomaar kan, en tegen welke problemen ik dan mogelijk aanloop.

Graag jullie advies.

Gr Bart

Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Vijgenboom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-05-2013 23:42 #127172 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Van B20a naar B20b
Bart,

Ik heb dezelfde set-up (dwz dubbel spruitstuk, zonder extra klep) met 2 Zenith-Strombergs. Werkt prima !

Mvg,
RobV

• Alfriedel Boelen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-05-2013 13:01 #127253 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Van B20a naar B20b
Die met die kleppen erin zou ik ook niet gebruiken is erg zwaar.
Ik heb een aluminium inlaatspruitstuk voor twee SU's geplaatst en heb ik van een normaal gietijzeren spruitstuk voor één carb. het inlaatgedeelte afgeslepen zodat het totale spruitstuk nu lichter in gewicht is.
Wel moest ik de dikke sluitringen onder de moeren aanpassen vanwege dikte verschillen van de spruitstukken.
B18 en B20 spruitstukken zijn niet echt verschillend behalve wat slang aansluitingen maar die kan je er ook zelf inboren of afpluggen al naar gelang je nodig hebt.Dit ter lering ende vermaak.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD