benzine en lpg tegelijk

Lees meer
06-05-2013 12:12 #127052 door Frans Pars (GAST)
benzine en lpg tegelijk is gemaakt door Frans Pars (GAST)
Hej,

wat mij opvalt in mijn Amazon 1967 op LPG is dat als ik op LPG een tijd rij, het mij lijkt of de benzine meter ook naar beneden loopt (of naar links dus eigenlijk), dus dat ik tijdens lpg rijden ook benzine zou verbruiken. De benzine meter is niet aangesloten op de lpg installatie.

Nu heb ik al gelezen dat eventueel de benzineklep niet goed zou kunnen afsluiten, waardoor er een mix van benzine/lpg zou kunnen ontstaan, maar dat zou ik dan toch wel moeten merken tijdens het rijden of niet?? Amazon start prima op benzine en met wat rituelen en wat aandringen ook op lpg.

Hoe zou ik kunnen checken of inderdaad de benzineklep niet goed zou afsluiten? (hoe zou je dat eventueel in het motor gedrag moeten/kunnen merken?)

Groeten
Frans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2013 13:48 #127058 door Rutten
Beantwoord door Rutten in topic benzine en lpg tegelijk
Frans, je kunt heel eenvoudig de benzineslag bij de afsluiter even loskoppelen (aan de kant die naar de carburateur gaat) en dan starten op LPG. Je ziet meteen of er dan benzine uit komt of niet. ;)

Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2013 22:44 #127092 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic benzine en lpg tegelijk
Wat niet zelden voorkomt met hetzelfde effect: lekke benzinepomp (en controleer vooral ook alle benzineslangen: alleen moderne gebruiken, de mooie met stof omwikkelde zijn absoluut niet meer bruikbaar met de huidige benzine).

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-05-2013 03:16 #127093 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic benzine en lpg tegelijk
Beste Frans een electrische benzienepomp er in bouwen heb ik ook gedaan gaat het beste draait alleen als je op benziene wilt rijden.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-05-2013 08:28 #127094 door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic benzine en lpg tegelijk
dank voor jullie reacties, heb voldoende informatie/aanknopingspunten om de zaak eens goed te onderzoeken!

ps zover ik kan zien/ruiken lekt de benzinepomp/slangen niet, maar ik maak mij wel eens zorgen met alle verhalen over de "nieuwe" benzine soorten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-05-2013 16:51 #127162 door 13041-dummy
Beantwoord door 13041-dummy in topic benzine en lpg tegelijk
Hallo Frans.
Het is een feit , dat je niet op lpg kunt rijden met een lekke benzine afsluiter.
LPG en benzine samen gaat niet.
Als je op benzine hebt gereden , moet je ook altijd, via de tussen stand, eerst de benzine uit je carburateur op rijden.
daarna schakel je pas over op LPG.
Dus de terugloop van je benzinemeter moet een andere oorzaak hebben.
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2013 16:06 #127216 door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic benzine en lpg tegelijk
Hi Hans

ja ik ging ook inderdaad van dit principe uit, dat LPG en Benzine niet echt samen gaan.
(of op zijn minst een vreemd motor gedrag zouden moeten opleveren tijdens het rijden)

maar het forum doorlezend wordt in verschillende topics opgewezen dat je eventueel een niet goed afsluitende benzineklep zou kunnen hebben, vandaar :? Je zou kunnen denken dat er misschien een andere lekkage aanwezig zou moeten zijn, maar daar kan ik nu nog geen tekenen van vinden.

Groeten
Frans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.