- Berichten: 1725
123Ignition vacuumvervroeging
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146
de vacuumslang hoort op de carburateur , de nippel met een doorlaat van +- 1mm is voor de vacuumvervroeging of verlating.
het spruitstuk is dus niet de juiste plek, dus onjuist vacuum op je 123 ign.
P.s. ik heb hem ook niet gebruikt, geen verschil.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willy Beer
- Elite lid
-
- Berichten: 266
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Nog een vraagje dan...
Ik zie her en der dat de 123Ig aangesloten moet worden met een paar dioden oid zodat er voldoende spanning op staat bij het starten maar ik zie dit niet terug in de handleidingen van 123Ig waar gewoon wordt aangegeven dat de boel aan de accu hangt achter het contactslot...hoe zit dit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"Arno Pfennings" schreef:
Mooi, da's duidelijk.
Nog een vraagje dan...
Ik zie her en der dat de 123Ig aangesloten moet worden met een paar dioden oid zodat er voldoende spanning op staat bij het starten maar ik zie dit niet terug in de handleidingen van 123Ig waar gewoon wordt aangegeven dat de boel aan de accu hangt achter het contactslot...hoe zit dit?
Ik heb die van mij op de plus en de min van de bobine aangesloten, ik geloof dat als er nog een pantserkabel (?) in het spel is je hem wel wat anders aan dient te sluiten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Laatst heb ik een 123ignition in een P1800 gebouwd en toen de bobine open gezaagd en de plus draad op gezocht, om vervolgens een nieuwe bobine te kunnen plaatsen.
Is een lastige klus want ook het stuurslot moet gedemonteerd worden, maar het kan wel.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 934
Toen ik een 123 kocht (wat een prima uitvinding!) heb ik de oplossing gevonden in het monteren van een wisselrelais, dan kan de bobine met pantserkabel gewoon intact blijven.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





