- Berichten: 1726
123Ignition vacuumvervroeging
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
de vacuumslang hoort op de carburateur , de nippel met een doorlaat van +- 1mm is voor de vacuumvervroeging of verlating.
het spruitstuk is dus niet de juiste plek, dus onjuist vacuum op je 123 ign.
P.s. ik heb hem ook niet gebruikt, geen verschil.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Willy Beer
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 267
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Nog een vraagje dan...
Ik zie her en der dat de 123Ig aangesloten moet worden met een paar dioden oid zodat er voldoende spanning op staat bij het starten maar ik zie dit niet terug in de handleidingen van 123Ig waar gewoon wordt aangegeven dat de boel aan de accu hangt achter het contactslot...hoe zit dit?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
"Arno Pfennings" schreef:
Mooi, da's duidelijk.
Nog een vraagje dan...
Ik zie her en der dat de 123Ig aangesloten moet worden met een paar dioden oid zodat er voldoende spanning op staat bij het starten maar ik zie dit niet terug in de handleidingen van 123Ig waar gewoon wordt aangegeven dat de boel aan de accu hangt achter het contactslot...hoe zit dit?
Ik heb die van mij op de plus en de min van de bobine aangesloten, ik geloof dat als er nog een pantserkabel (?) in het spel is je hem wel wat anders aan dient te sluiten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Laatst heb ik een 123ignition in een P1800 gebouwd en toen de bobine open gezaagd en de plus draad op gezocht, om vervolgens een nieuwe bobine te kunnen plaatsen.
Is een lastige klus want ook het stuurslot moet gedemonteerd worden, maar het kan wel.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
Toen ik een 123 kocht (wat een prima uitvinding!) heb ik de oplossing gevonden in het monteren van een wisselrelais, dan kan de bobine met pantserkabel gewoon intact blijven.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.