123Ignition vacuumvervroeging

Lees meer
07-04-2013 21:22 #125828 door Arno Pfennings
123Ignition vacuumvervroeging is gemaakt door Arno Pfennings
Ach ja....de motor met zijn nieuwe TT3 en dubbele SU loopt bijna als een zonnetje en ik ben erg benieuwd wat een 123Ign nog kan gaan opleveren. Bij het inlezen meen ik gezien te hebben dat ook een 123Ignition een aansluiting voor de vacummslang heeft (toch?). In dat geval zou er op het spruitstuk/SU een extra vacuumnippel gemaakt moeten worden....maar is dit nog wel de moeite waard of wordt het gewoon de B20E curve zonder vacuüm?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2013 22:05 #126029 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 123Ignition vacuumvervroeging
Niemand? :|

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2013 10:41 #126035 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 123Ignition vacuumvervroeging
Je kunt het uitproberen maar waarschijnlijk is er geen(merkbaar) verschil.
de vacuumslang hoort op de carburateur , de nippel met een doorlaat van +- 1mm is voor de vacuumvervroeging of verlating.
het spruitstuk is dus niet de juiste plek, dus onjuist vacuum op je 123 ign.
P.s. ik heb hem ook niet gebruikt, geen verschil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2013 11:57 #126038 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic 123Ignition vacuumvervroeging
Inderdaad, ik heb ook geprobeerd met en zonder vacuum (Webers) en ook geen merkbaar verschil. Zou een minder verbruik moeten geven...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2013 13:14 #126040 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 123Ignition vacuumvervroeging
Lijkt erop dat 123Ign een aansluiting heeft gemaakt zodat het slangetje niet los hangt te bummelen :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-04-2013 14:20 #126041 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic 123Ignition vacuumvervroeging
Ik heb net de vacuumaansluiting losgekoppeld (weber 38 en 123ign) merk ook geen verschil. Laat hem er maar vanaf, scheelt weer een slang. Opgeruimd staat netjes :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2013 21:39 #126050 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 123Ignition vacuumvervroeging
Mooi, da's duidelijk.

Nog een vraagje dan...

Ik zie her en der dat de 123Ig aangesloten moet worden met een paar dioden oid zodat er voldoende spanning op staat bij het starten maar ik zie dit niet terug in de handleidingen van 123Ig waar gewoon wordt aangegeven dat de boel aan de accu hangt achter het contactslot...hoe zit dit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-04-2013 08:14 #126058 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic 123Ignition vacuumvervroeging

"Arno Pfennings" schreef:
Mooi, da's duidelijk.

Nog een vraagje dan...

Ik zie her en der dat de 123Ig aangesloten moet worden met een paar dioden oid zodat er voldoende spanning op staat bij het starten maar ik zie dit niet terug in de handleidingen van 123Ig waar gewoon wordt aangegeven dat de boel aan de accu hangt achter het contactslot...hoe zit dit?


Ik heb die van mij op de plus en de min van de bobine aangesloten, ik geloof dat als er nog een pantserkabel (?) in het spel is je hem wel wat anders aan dient te sluiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2013 11:18 #126090 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 123Ignition vacuumvervroeging
Ja, je moet hem op de plus van de pantserkabel aansluiten...voor de bobine.
Laatst heb ik een 123ignition in een P1800 gebouwd en toen de bobine open gezaagd en de plus draad op gezocht, om vervolgens een nieuwe bobine te kunnen plaatsen.
Is een lastige klus want ook het stuurslot moet gedemonteerd worden, maar het kan wel.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2013 22:25 #126158 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic 123Ignition vacuumvervroeging
Dag allemaal,

Toen ik een 123 kocht (wat een prima uitvinding!) heb ik de oplossing gevonden in het monteren van een wisselrelais, dan kan de bobine met pantserkabel gewoon intact blijven.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.