mijn brandstofpompje
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Gisteren een defecte brandstofpomp had twee reservepompen bij maar wat denk je ook zo lek als een mandje.
Nu daar sta je dan.
Bij ons in het dorp op zoek naar een electrische pomp en het onderstaande pompje gevonden een klein leuk pompje wat ik zoals je kunt zien makkelijk op het schutbord kwijt kon.
Pompje koste mij 25 euro voor wat ik denk niet te veel is.
Ja je moet hier wat op de Filippijen.
groetjes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- k den Besten
- Premium lid
-
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
"k den Besten" schreef:
Het 'werkt' weer;) Wel een goede tip, ik wil ook nog eens een elec. pomp plaatsen en de andere weghalen. Heb je snel brandstof bij overschakelen van gas.
Dat gaat toch net zo snel als met een mechanische pomp? Het overschakelen van gas naar benzine duurt zo 'lang' omdat de vlotterkamers vol moeten lopen met brandstof. Die kamers blijven even groot, dus misschien dat ze met een elektrische iets sneller vol lopen doordat een elektrische een wat hogere druk geeft, maar veel scheelt dat niet, lijkt me.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
"Erik Ciesluk" schreef:
"k den Besten" schreef:
Het 'werkt' weer;) Wel een goede tip, ik wil ook nog eens een elec. pomp plaatsen en de andere weghalen. Heb je snel brandstof bij overschakelen van gas.
Dat gaat toch net zo snel als met een mechanische pomp? Het overschakelen van gas naar benzine duurt zo 'lang' omdat de vlotterkamers vol moeten lopen met brandstof. Die kamers blijven even groot, dus misschien dat ze met een elektrische iets sneller vol lopen doordat een elektrische een wat hogere druk geeft, maar veel scheelt dat niet, lijkt me.
Met een elektrische pomp pomt hij de vlotterkamers al vol voordat je daadwerkelijk start. Bij een mechanische pomp moet de motor draaien om de pomp te laten werken en duurt het dus langer (en meer belasting voor de startmotor) eerdat hij start op benzine. Rijdend maakt het natuurlijk niet zoveel uit.
Hangt wel van de pomp af, die van mij is wat aan de zwakke kant (lees net genoeg druk) deze pompt de benzine niet helemaal door het systeem zonder te starten.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
"Jeroen Visser" schreef:
"Erik Ciesluk" schreef:
"k den Besten" schreef:
Met een elektrische pomp pomt hij de vlotterkamers al vol voordat je daadwerkelijk start. Bij een mechanische pomp moet de motor draaien om de pomp te laten werken en duurt het dus langer (en meer belasting voor de startmotor) eerdat hij start op benzine. Rijdend maakt het natuurlijk niet zoveel uit.
Hangt wel van de pomp af, die van mij is wat aan de zwakke kant (lees net genoeg druk) deze pompt de benzine niet helemaal door het systeem zonder te starten.
De opmerking van k den Besten ging duidelijk over het overschakelen van gas naar benzine tijdens het rijden, en sloeg niet op het starten.. Ik gaf even aan dat in die gevallen (overschakelen tijdens rijden) een elektrische of mechanische brandstofpomp niet uitmaakt. Hetzelfde wat jij zegt dus.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Heb in de pers van de pomp een retourleiding (heb hiervoor remlijding gebruikt) naar de tank gelegd.
Pomp verpompt nu altijd benziene wat het koelmiddel is voor de pomp.
Een aanrader voor mensen die richting het zuiden gaan en een electrische pomp hebben gemonteerd.
m.vr.gr.
Johan Geers