mijn brandstofpompje

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-03-2013 01:55 #125287 door Johan Geers (GAST)
mijn brandstofpompje is gemaakt door Johan Geers (GAST)
Ja bij mij op de Filippijnen gebeurt er ook wel eens wat met de Volvo Amazone.
Gisteren een defecte brandstofpomp had twee reservepompen bij maar wat denk je ook zo lek als een mandje.
Nu daar sta je dan.
Bij ons in het dorp op zoek naar een electrische pomp en het onderstaande pompje gevonden een klein leuk pompje wat ik zoals je kunt zien makkelijk op het schutbord kwijt kon.
Pompje koste mij 25 euro voor wat ik denk niet te veel is.
Ja je moet hier wat op de Filippijen.

groetjes

Johan Geers





Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • k den Besten
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-03-2013 20:53 #125298 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic mijn brandstofpompje
Het 'werkt' weer;) Wel een goede tip, ik wil ook nog eens een elec. pomp plaatsen en de andere weghalen. Heb je snel brandstof bij overschakelen van gas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-04-2013 07:42 #125553 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic mijn brandstofpompje

"k den Besten" schreef:
Het 'werkt' weer;) Wel een goede tip, ik wil ook nog eens een elec. pomp plaatsen en de andere weghalen. Heb je snel brandstof bij overschakelen van gas.


Dat gaat toch net zo snel als met een mechanische pomp? Het overschakelen van gas naar benzine duurt zo 'lang' omdat de vlotterkamers vol moeten lopen met brandstof. Die kamers blijven even groot, dus misschien dat ze met een elektrische iets sneller vol lopen doordat een elektrische een wat hogere druk geeft, maar veel scheelt dat niet, lijkt me.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2013 18:04 #125581 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic mijn brandstofpompje

"Erik Ciesluk" schreef:

"k den Besten" schreef:
Het 'werkt' weer;) Wel een goede tip, ik wil ook nog eens een elec. pomp plaatsen en de andere weghalen. Heb je snel brandstof bij overschakelen van gas.


Dat gaat toch net zo snel als met een mechanische pomp? Het overschakelen van gas naar benzine duurt zo 'lang' omdat de vlotterkamers vol moeten lopen met brandstof. Die kamers blijven even groot, dus misschien dat ze met een elektrische iets sneller vol lopen doordat een elektrische een wat hogere druk geeft, maar veel scheelt dat niet, lijkt me.


Met een elektrische pomp pomt hij de vlotterkamers al vol voordat je daadwerkelijk start. Bij een mechanische pomp moet de motor draaien om de pomp te laten werken en duurt het dus langer (en meer belasting voor de startmotor) eerdat hij start op benzine. Rijdend maakt het natuurlijk niet zoveel uit.

Hangt wel van de pomp af, die van mij is wat aan de zwakke kant (lees net genoeg druk) deze pompt de benzine niet helemaal door het systeem zonder te starten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-04-2013 18:17 #125583 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic mijn brandstofpompje

"Jeroen Visser" schreef:

"Erik Ciesluk" schreef:

"k den Besten" schreef:
Het 'werkt' weer;) Wel een goede tip, ik wil ook nog eens een elec. pomp plaatsen en de andere weghalen. Heb je snel brandstof bij overschakelen van gas.


Dat gaat toch net zo snel als met een mechanische pomp? Het overschakelen van gas naar benzine duurt zo 'lang' omdat de vlotterkamers vol moeten lopen met brandstof. Die kamers blijven even groot, dus misschien dat ze met een elektrische iets sneller vol lopen doordat een elektrische een wat hogere druk geeft, maar veel scheelt dat niet, lijkt me.


Met een elektrische pomp pomt hij de vlotterkamers al vol voordat je daadwerkelijk start. Bij een mechanische pomp moet de motor draaien om de pomp te laten werken en duurt het dus langer (en meer belasting voor de startmotor) eerdat hij start op benzine. Rijdend maakt het natuurlijk niet zoveel uit.

Hangt wel van de pomp af, die van mij is wat aan de zwakke kant (lees net genoeg druk) deze pompt de benzine niet helemaal door het systeem zonder te starten.


De opmerking van k den Besten ging duidelijk over het overschakelen van gas naar benzine tijdens het rijden, en sloeg niet op het starten.. Ik gaf even aan dat in die gevallen (overschakelen tijdens rijden) een elektrische of mechanische brandstofpomp niet uitmaakt. Hetzelfde wat jij zegt dus. ;)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-05-2013 03:32 #127300 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic mijn brandstofpompje
Het is nu zomer hier 35gr en soms meer en mijn brandstof pompje werd behoorlijk heet en begon een beetje te bonken als hij zo warm was.
Heb in de pers van de pomp een retourleiding (heb hiervoor remlijding gebruikt) naar de tank gelegd.
Pomp verpompt nu altijd benziene wat het koelmiddel is voor de pomp.
Een aanrader voor mensen die richting het zuiden gaan en een electrische pomp hebben gemonteerd.

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD