Verschil HS4 HS6

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-03-2013 21:34 #124500 door Arno Pfennings
Verschil HS4 HS6 is gemaakt door Arno Pfennings
Hoe zie je het snelste het verschil tussen een HS4 en HS6 (op een afbeelding)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Vijgenboom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-03-2013 12:12 #124519 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Verschil HS4 HS6
Op een tekening zou ik het verschil zo 1-2-3 niet weten : het Weber carburetor manual geeft alleen tekeningen van de HS4 en HS8... die hebben verschillende inlaatspruitstuk aansluitingen (HS4 = ruit 2-gats, HS8= vierkant 4-gats); voor de rest lijken ze erg veel op elkaar.

HS4 = 1,5" throttle
HS6 = 1,75" throttle

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-03-2013 21:47 #124539 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Verschil HS4 HS6
Hi Arno,

Het verschil bestaat uit de "throat Size". Dat is lastig te zien, dus even schuifmaatje bij de hand. Het onderstaande is even snel uit een van de manuals gehaald:

To determine the throat size from the serial number: If the final number (after one, two or three letters, beginning with H) has 1 digit, multiply this number by 1/8", then add add 1". For example, if the serial number is HS6, the final number is 6: 6/8 = 3/4", add 1, total is 1-3/4", etc.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-03-2013 21:51 #124540 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Verschil HS4 HS6
Ik zal het weldra kunnen opmeten...2HS6 is onderweg ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-03-2013 22:03 #124543 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Verschil HS4 HS6
Het zal wel mijn leeftijd zijn dat ik steeds vaker wat vergeet (Alzheimer Light) maar misschien is dit voor sommigen nog wel een leuke wetenswaardigheid.
Als je voor HS6'en gaat bedenk dan dat er twee variaties zijn: 3-gats en 2-gats bevestiging voor het luchtfilterhuis. Als je voor die leuke originele blauwe van Volvo gaat, dan is 3-gat aan te raden omdat het luchtfilter meer doorlaat heeft. Bij kelken maakt het niet uit want dan komt grind, zand, teer en lichaamsdelen van dooie muizen gewoon ongefilterd binnen. Verder bestaan er vele "custom" luchtfilters en die van K&N natuurlijk.

Bijlage suhs6-1.jpeg niet gevonden



Bijlage suhs6-4.jpeg niet gevonden


"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-03-2013 07:38 #124558 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Verschil HS4 HS6
Ach Teun, als het geheugenverlies beperkt en positief selectief blijft is er weinig mis mee ;)
Zo'n hitteschild is volgens mij ook wel een aanrader en zit er bij die wat ik krijg volgens mij nog niet op...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-03-2013 11:51 #124565 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Verschil HS4 HS6
Hi Arno,

Zo'n hitteschild is, denk ik, een must. Waarom "een must"? Omdat dampbelvorming ("vapor lock") dan minder snel optreed.
Waarom "denk ik"? Omdat ik nooit iets hoor of lees over dampbelvorming.
Misschien kan iemand haar of zijn ervaring eens vertellen met B18b/20b motoren in verzengende hitte?

Omdat ik twee jaar geleden ook nog niet zo'n hitteschildje had, heb ik er zelf een gemaakt van zogenaamd honeycomb aluminium (twee platen met een soort wafelstructuur ertussen. Maar nu met een origineel hitteschildje loopt alles nog pico bello.
Ik kan twee A4'tjes vullen met problemen die ik heb gehad met de Amazon, maar nog nooit "bellenblazen" in de benzine.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-03-2013 11:58 #124566 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Verschil HS4 HS6
Het meest in het oog springende veschil tussen een SU HS4 en een HS6 is de bevestigingsflens voor op het inlaatspruitstuk.
De flens van de HS4 heeft 2 gaten, die van de HS6 heeft 4 gaten, zie ook de onderstaande foto's.
Verder heeft een HS6 een 1/4" grotere doorlaat (1 3/4" i.p.v. 1 1/2") en is ook de diameter van de klok iets groter.



Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD