Afdichtingen injectors B20E
- Jaap Aeckerlin (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
11-01-2013 19:51 #122280
door Jaap Aeckerlin (GAST)
Afdichtingen injectors B20E is gemaakt door Jaap Aeckerlin (GAST)
Heb bij de Volvo shop nieuwe afdichtingen gekocht, daarvoor de onderdeelnummers uit het onderdelenboek gehaald. Bij het demonteren van de oude injectors niets kunnen ontdekken wat ook maar op (de resten van) oude afdichtingen lijkt en ik kom er niet goed uit waar de nieuwe afdichtingen horen.
Ik kreeg 4 rubber ringen met een vierkante doorsnede (15 mm uitwendige dia x 4 mm dikte) en 4 dunne O-ringen van ongeveer 22 mm dia en 1,6 mm dikte. Ik vermoed dat de dunne O-ringen tussen het blok en de aluminium adapter horen, maar ik kan nergens een goede plek vinden voor de 15 x 4 mm ringen. Ze passen in de inwendige boring van de aluminium adapter, maar dan krijg ik de injector er met geen mogelijkheid in - of is het een kwestie van, zoals de Oosterburen zeggen,"Mit Gewalt und etwas Vaselin"?
Verder heb ik een van de inbusbouten waarmee de adapter op het blok vastzit met een koudbeitel moeten losdraaien - heeft iemand wellicht één UNC inbusbout 5/16"UNC x 1"voor mij?
Groeten,
Jaap (1800E mei 1970)
Ik kreeg 4 rubber ringen met een vierkante doorsnede (15 mm uitwendige dia x 4 mm dikte) en 4 dunne O-ringen van ongeveer 22 mm dia en 1,6 mm dikte. Ik vermoed dat de dunne O-ringen tussen het blok en de aluminium adapter horen, maar ik kan nergens een goede plek vinden voor de 15 x 4 mm ringen. Ze passen in de inwendige boring van de aluminium adapter, maar dan krijg ik de injector er met geen mogelijkheid in - of is het een kwestie van, zoals de Oosterburen zeggen,"Mit Gewalt und etwas Vaselin"?
Verder heb ik een van de inbusbouten waarmee de adapter op het blok vastzit met een koudbeitel moeten losdraaien - heeft iemand wellicht één UNC inbusbout 5/16"UNC x 1"voor mij?
Groeten,
Jaap (1800E mei 1970)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11-01-2013 21:51 #122286
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Afdichtingen injectors B20E
Mooie uitdrukking van die duitsers! Ik denk dat die 'moeilijke' dichtingen om de kop van de injector moeten. Eerst op de injector zetten niet makkelijker? Die andere horen inderdaad tussen blok en adapter.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-01-2013 01:41 #122298
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Afdichtingen injectors B20E
Hallo Jaap,
de rubber dichtringen om het onderste deel van de injectors / in de kopgaten zijn na de vele jaren in de hete kop vaak zo hard als kunststof, waarschijnlijk zitten ze nog in je kop. Zonder nieuwe dergelijke rubber ringen is het onmogelijk om valse lucht te vermijden, dus zeker nieuwe plaatsen. Er zijn wel twee verschillende types, al naar gelang het type injector. Zover ik weet is een type rubber ringen nog te koop en een ander type niet (ik weet het verschil even niet uit mijn hoofd).
succes, Rudi
de rubber dichtringen om het onderste deel van de injectors / in de kopgaten zijn na de vele jaren in de hete kop vaak zo hard als kunststof, waarschijnlijk zitten ze nog in je kop. Zonder nieuwe dergelijke rubber ringen is het onmogelijk om valse lucht te vermijden, dus zeker nieuwe plaatsen. Er zijn wel twee verschillende types, al naar gelang het type injector. Zover ik weet is een type rubber ringen nog te koop en een ander type niet (ik weet het verschil even niet uit mijn hoofd).
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.